Ford Ranger czyli pick up z osobną przestrzenią ładunkową to bez wątpienia auto użytkowe, które w wersji „podwójna kabina” ma także komfortową przestronną kabinę dla pięciu pasażerów oraz wyposażenie, którego nie powstydziłyby się luksusowe auta stricte osobowe. I nie ma znaczenia czy jest to diesel czy opisywany napęd typu PHEV.
Przeczytaj nasz własny test i wrażenia z jazdy:
Podobnie jest w przypadku walorów eksploatacyjnych. Elektryczno-spalinowy napęd PHEV z możliwością jazdy tylko na napędzie elektrycznym stawia Forda Rangera Plug-In Hybrid wśród liderów w segmencie. Maksymalna masa holowanej przyczepy to rekordowe 3500 kg, a maksymalna ładowność do 1000 kg stawia ten na czele stawki wśród wszystkich dostępnych wersji tego modelu.
Ale już np. system Pro Power Onboard zarezerwowany jest wyłącznie dla modelu PHEV. To mobilne źródło zasilania, dostępne w dwóch wersjach, dzięki któremu nie potrzebujesz generatora. Wersja 2,3 kW (10A) pozwala na ładowanie akumulatorów i większości narzędzi ręcznych, a wersja 6,9 kW (16A) pozwala zasilać także cięższy sprzęt, taki jak szlifierki, klimatyzatory czy kuchenki kempingowe.
Walory trakcyjne i terenowe
Także walorami terenowymi model PHEV w niczym nie ustępuje topowym odmianom Rangera z napędami spalinowymi. Występujący w wersjach XLT, Witdtrak i Stromtrak oraz MS-RT wyposażony jest w rozbudowany system napędu na cztery koła e-AWD oraz 10-biegową automatyczna skrzynię. Dodatkowo dzięki systemowi zarządzania jazdą możemy dostosowywać ustawienia do aktualnych warunków na drodze i nawierzchni, po której podróżujemy. Pokrętło umożliwia nam wybieranie trybów jazdy: NORMAL, ECO lub SPORT podczas jazdy po utwardzonych, zwykłych drogach, TOW HAUL – gdy holujemy przyczepę, SLIPPERY – w przypadku jazdy po nawierzchniach nieutwardzonych oraz MUD/RUST lub SAND do poruszania się w warunkach stricte terenowych.
To jednak nie koniec – aż cztery tryby pracy pozwalają na wybór jazdy pomiędzy napędem elektrycznym, benzynowym lub hybrydowym (kombinacja obu źródeł napędu).
Moc, dynamika i realne oszczędności
Nie licząc wyczynowej wersji Ranger Raptor to właśnie Ranger plug-in hybrid jest najmocniejszą odmianą w gamie modelowej. Benzynowa jednostka napędowa EcoBoost o pojemności 2.3 litra, mocy 188 KM i momencie obrotowym 412 Nm współpracuje tutaj z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW, co daje łączną moc 281 KM i rekordowy moment obrotowy 697 Nm, co jest wynikiem lepszym, od wysokoprężnej jednostki napędowej 3.0 V6 EcoBlue. Dodatkowo auto wyposażono w akumulator o użytkowej pojemności 11,8 kWh, dzięki któremu w trybie czysto elektrycznym możemy pokonać do 43 km. Ale prawdziwe oszczędności możemy poczuć w portfelu, gdy zdecydujemy się w pełni korzystać z napędu elektrycznego. W takiej sytuacji Ranger PHEV może zużywać średnio od 2,8 do 3,4 l/100 km. Ale nawet wtedy, gdy zdecydujemy się na jazdę z rozładowaną baterią auto zadowoli się średnio od 9,5 do 11,4 l/100 km, co biorąc pod uwagę moc, masę i dynamikę jazdy, jest wynikiem znakomitym.
Tak więc dobierając źródło napędu do swojego auta, warto zastanowić się czy przypadkiem to właśnie plug in-hybrid nie będzie najbardziej optymalnym wyborem w realiach zmieniającego się motoryzacyjnego świata. /na podstawie: materiały prasowe Ford/
wcześniej pisaliśmy:
Napisz komentarz
Komentarze