Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 września 2025 15:52
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

JEDYNY NA RYNKU PICK-UP Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM

Ford Ranger Plug-In Hybrid jest jedynym na rynku pickupem z silnikiem hybrydowym. Ford mocno rozpycha się bardzo popularnej klasie pick-up, wprowadzając ładowaną z gniazdka hybrydę. Ten Ranger zasilany jest silnikiem benzynowym 2,3 litra i silnikiem elektrycznym. To prawdziwa bestia z momentem obrotowym 697 Nm, która w mieście zadowowala się spalaniem... około 2 litry! Sprawdziliśmy to i ogłaszamy werdykt: hybrydowy Ranger jest rewelacyjny! Będzie to Ranger z największym momentem obrotowym, innowacyjny układ napędowy zapewnia 697 Nm!
Kliknij aby odtworzyć
Podziel się
Oceń

Ford Ranger w najbogatszej wersji Wildtrack dostawał zawsze najlepsze wyposażenie i silniki. Osobną klasą jest tylko Ford Ranger Raptor, który w najmocniejszej wersji z silnikiem 3,0 benzyna i mocy prawie 300 kM ma tylko jedną wadę: kosztuje prawie 400.000 zł.  Ranger Plug-In Hybrid ma niewiele mniej mocy, bo 281 KM, ale jeszcze większy moment obrotowy niż wspomniany Raptor z trzylitrowym silnikiem benzynowym,  ale kosztuje w granicach 230 tysięcy brutto. 

Przez tydzień jeździliśmy tym Rangerem  Plug-In Hybrid, co chwilę odkrywając kolejne jego zalety. Moc jest aż za duża. W codziennej jeździe, parkując, trzeba po prostu traktować tego Forda delikatnie i rozwagą. Każde zbyt mocne naciśnięcie pedału przyśpieszenia zamienia Rangera  Plug-In Hybrid w bestię. 

Ile pali? Zaskakująco niewiele!

Napęd hybrydowy typu  Plug-In Hybrid w naszej ocenie jest dużo lepszym rozwiązaniem niż oferowane równolegle przez różne firmy (np. Toyota, Lexus) hybrydy bez możliwości ładowania z gniazda. Przewaga hybrydy  Plug-In Hybrid jest niezastąpiona: jak mamy trochę darmowego prądu, czy po prostu możliwość podładowania baterii  Forda Rangera, to podłączamy, ładujemy,  a jazda np. po mieście, staje się jazdą za darmo lub za grosze. Tak osiągaliśmy zużycie paliwa w mieście, gdy przebieg był niewielki, do kilkudziesięciu kilometrów w granicach 2 litrów/100km. Dłuższa trasa, około 200 km gdy zapas prądu w baterii szybko się wyczerpał dała zużycie benzyny 8 L/100km. Jak na benzynową ogromną półciężarówkę wynik rewelacyjny. 

W redakcji Rangerami jeździmy od 2015 roku, więc jest to model nam bardzo dobrze  znany. Postęp rozwoju ostatniej generacji jest u Forda imponujący. Od silników 3,0 Diesel 200 kM, wolnossących po sprawdzony i ciągle oferowany po kolejnych modernizacjach silnik 2,0D turbodoładowany o mocy 215 kM. Ten silnik w jednym roczniku przeszedł akcję serwisową wymiany wtrysków, co spotkało też nasz redakcyjny Ford Ranger Wildtrack. Nasz niestety zdążył się zepsuć na drodze, chyba dwa tygodnie po tym, jak wyjechał z salonu w 2020 roku. Chwilę później Ford ogłosił właśnie na te wtryski akcję serwisową. Ale od tamtego czasu silnik cieszy nas wystarczającą mocą, jest bezawaryjny. Co nie znaczy, że nie zmienilibyśmy go z przyjemnością  na nowszy model! 

Po testach kolejno Raptor 3.0 i teraz właśnie Ford Ranger  Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm możemy powiedzieć z pełnym przekonaniem, że wersja hybrydowa Rangera to NUMER 1. Sporo tańsza od Raptora 3.0, oferuje nawet lepsze osiągi i z pewnością będzie Rangerem częściej wybieranym na co dzień. 

Co ciekawe Ford Ranger  Plug-In Hybrid pomimo zastosowania baterii zachował swoją głębokość brodzenia w wodzie, wynoszącą 80 cm. 
Jedna z rzeczy, która bardzo nam się spodobała to nowy schowek i półka po stronie pasażera. Rewelacyjne rozwiązanie! We wcześniejszych Rangerach było tu po prostu niewykorzystane miejsce z poduszką powietrzą od góry. Niewielki schowek na gadżety, telefony, i półka pod nim to bardzo dobre rozwiązanie. Nieco stracił na pojemności główny schowek, ale był przeogromny, więc strata jest niewielka.

 

Ranger szerszy o równe 10 cm. Od kiedy? 

Nowy Ranger czy to dopiero w wersjach na ten rok, czy już wcześniej, ale wyraźnie urósł  na  szerokość. I co ciekawe, Ford zrobił to inaczej niż Ranger Raptor, który ma dodatkowe poszerzenia na nadkolach. Ranger Ford Ranger Plug-In Hybrid  w testowej wersji Wildtrack wydał nam się po prostu szerszy niż nasz redakcyjny Ranger Wildtrack z 2020 roku. Mierzymy więc obydwa i wynik jest jednoznaczny. Mierzony bez lusterek Ford Ranger Wildtrack Plug-In Hybrid jest szerszy o całe 10 cm. O tyle też jest szersza podłoga przestrzeni na pace. Nie zmieniła się za to szerokość wnętrza, tu miarka pokazała nam dokładnie tą samą szerokość wnętrza. To znaczy, że Ford sprytnie popracował nad wyglądem nowej wersji Rangera, zwiększając szerokość zewnętrzną, szerokość przestrzeni ładunkowej, ale bez ingerencji w przestrzeń pasażerską. Oczywiście wnętrze zmieniło się jeśli chodzi o wykończenie i wygląd, ale nie rozmiary. 

Na zdjęciach w tekście w  galerii: Ford Ranger Wildtrack Plug in-Hybrid udostępniony przez Frank-Cars Częstochowa. Niestety miejsce, które znamy  w Gminie Żarnowiec, gdzie obok mostu jest wybrukowany bród na rzece, musieliśmy sobie odpuścić, a szkoda, bo zabawa w tym miejscu była zawsze pierwsza klasa! Bród który w tym miejscu miał wyłożone trelinką brzegi rzeki zastaliśmy uszkodzony. Ale przyznacie, plener dla Rangera jest i tak piekny!
Jedna z rzeczy, która bardzo nam się spodobała to nowy schowek i półka po stronie pasażera. Rewelacyjne rozwiązanie! We wcześniejszych Rangerach było tu po prostu niewykorzystane miejsce z poduszką powietrzą od góry. Niewielki schowek na gadżety, telefony, i półka pod nim to bardzo dobre rozwiązanie. Nieco stracił na pojemności główny schowek, ale był przeogromny, więc strata jest niewielka.

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) łączy w sobie wszystkie zalety najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie, z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym, który pozwala na jazdę w trybie bezemisyjnym, w pełni elektrycznym oraz korzystanie z prądu w miejscu pracy. Wiele zalet Forda Rangera powoduje, że na naszych drogach jest to również najczęściej widywany Pick-up. 

 

 

  • Ranger Plug-In Hybrid dysponuje pełnią możliwości holowniczych, terenowych wysoką ładownością, Za to, bezemisyjną oraz systemem Pro Power Onboard, umożliwiającym pracę i rekreację w miejscach pozbawionych prądu
     
  • Innowacyjny układ napędowy zapewnia 697 Nm momentu obrotowego – najwięcej spośród wszystkich produkowanych modeli Rangera – a także moc 281 KM, docelowy zasięg w trybie czysto elektrycznym ponad 45 km oraz niskie koszty eksploatacji
  • Ranger PHEV, który kontynuuje globalny sukces pickupa sprzedawanego na 180 rynkach na całym świecie i od 10 lat cieszy się największą popularnością w Europie, rozpoczął podróż do klientów
  • Benzynowo-elektryczny system hybrydowy Rangera PHEV umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie do 43 km, 1 zmniejszając koszty eksploatacji, a także zapewniając takie same możliwości holowania, przewożenia ładunków i jazdy w terenie, jakich europejscy klienci oczekują od wszechstronnego pickupa, który pomaga im w wykonywaniu pracy już ponad ćwierć wieku. 
  • Ładowany z gniazdka tylko na prądzie Ford Ranger Plug-In Hybrid w trybie 100% elektrycznym zapewni zasięg w granicach 40 km tylko na prądzie. Silnik spalinowy włączy się przy większych przyśpieszeniach i prędkości, ale i tak  średnie spalanie przy takiej jeździe to niecałe 2 litry. Dłuższa trasa, z przebiegiem kilkuset kilometrów, z prędkością autostradową dała w naszym teście zużycie benzyny  na poziomie 8 litrów.
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe


     

  • Dostępny w ekskluzywnej edycji wprowadzającej Stormtrak, a także w atrakcyjnych wersjach Wildtrak i bogato wyposażonej XLT, Ranger PHEV po raz pierwszy oferuje również system Pro Power Onboard 2 – umożliwiający klientom zasilanie prądem o mocy do 6,9 kW narzędzi i elektrycznych urządzeń bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora. 
     
  • „Ford zna się na pick-upach. Połączyliśmy obecnie dekady naszych doświadczeń, wskazówki klientów, którzy używają Rangera do pracy i rekreacji każdego dnia, oraz innowacyjną technologię hybrydową, aby stworzyć Rangera PHEV” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Ranger PHEV poradzi sobie ze wszystkim, do czego był stworzony Ranger, oferując dodatkowo moc napędu elektrycznego, wyższy moment obrotowy niż kiedykolwiek wcześniej, jazdę w trybie bezemisyjnym w mieście lub zasilanie urządzeń na placu budowy w miejscach pozbawionych infrastruktury energetycznej.”
     
  • Model Ranger PHEV na rynek europejski jest produkowany w zakładzie Forda w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do europejskich klientów też już się zaczęły. Ford Ranger był w 2024 roku po raz dziesiąty z rzędu najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie, utrzymując pozycję lidera segmentu z 43-procentowym udziałem. 3
     
  • Ranger był również w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się pickupem na 10 rynkach europejskich i stanowił ponad połowę całej sprzedaży pickupów na czterech rynkach europejskich – w tym w Wielkiej Brytanii i Niemczech. 3 Od momentu wprowadzenia na rynek poprzedniej generacji modelu w 2012 roku, w Europie sprzedano ponad pół miliona Rangerów. Ford Ranger to również globalny sukces – jest sprzedawany na 180 rynkach na całym świecie.
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe


     

  • Zasilanie z zewnętrznego źródła energii

    Nowy układ napędowy Rangera PHEV łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost i 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 11,8 kWh.Akumulator można ładować za pomocą zewnętrznego źródła zasilania i silnika spalinowego pod maską lub odzyskując energię podczas jazdy wybiegiem lub hamowania.
     
  • Ładowanie akumulatora przy użyciu jednofazowej ładowarki o mocy16 A trwa mniej niż cztery godziny, 4 a przy pełnym naładowaniu Ranger PHEV jest w stanie przejechać do 43 km w trybie w pełni elektrycznym – to według badań Forda więcej, niż codzienny dystans pokonywany przez 52% właścicieli Rangerów.
     
  • Tam, gdzie jest to możliwe, specjalne oprogramowanie Ford Pro Home Charging pozwala użytkownikom planować ładowanie w godzinach, kiedy mogą korzystać z tańszych taryf nocnych, co znacznie obniża koszty użytkowania samochodu. Prognozy Forda sugerują, że klienci biznesowi również mogą skorzystać ze znacznych oszczędności: klient posiadający Rangera PHEV w Niemczech może zaoszczędzić 850 euro rocznie w porównaniu z właścicielem Ranger z silnikiem wysokoprężnym 3,0 litra V6, jeśli codziennie przejeżdża 80 km dziennie, ładując samochód według taryf biznesowych.
     
  • Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać podczas jazdy z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. 5
     
  • Nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny zostały zintegrowane w jednej obudowie. Elektronicznie uruchamiany mechanizm sprzęgła włącza i wyłącza silnik elektryczny i benzynowy zgodnie z wybranym trybem jazdy – optymalizując zużycie energii i paliwa, a także wartość momentu obrotowego podczas przewożenia ładunków i jazdy w terenie. 6
     
  • Nowa konfiguracja zapewnia również maksymalną kulturę pracy i komfort. Oprócz płynnego przełączania między zasilaniem benzynowym, hybrydowym i elektrycznym, umożliwia również dalsze działanie standardowej klimatyzacji dwustrefowej podczas korzystania z napędu elektrycznego, gdy funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika dezaktywuje silnik benzynowy na światłach lub w korku. System aktywnej kontroli hałasu Active Noise Control – podobny do tego, który stosuje się w słuchawkach klasy premium – poprawia komfort akustyczny niezależnie od trybu zasilania.
     
  • Łączny maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – 690 Nm – nie ma sobie równych wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera benzynowego EcoBoost, a moc maksymalna 281 KM jest większa niż rozwijana przez 3,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny V6 z gamy napędów Rangera. 7,8 
     
  • Wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach oraz dodatkowe hamowanie silnikiem dzięki systemowi ładowania regeneracyjnego pickupa zapewniają płynne przyspieszanie i lepszą kontrolę podczas zjazdu przy ładunku o masie do jednej tony 9 i podczas holowania do 3500 kg 10 – co według badań Forda jest wymagane przez 55% klientów Rangera. Niemal natychmiastowo osiągany wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego i sprawniejsze hamowanie silnikiem pomagają także poprawić właściwości terenowe i ułatwiają pracę w trudnych warunkach, takich jak pokonywanie skał i stromych wzniesień.
  • Układ przeniesienia napędu e-4WD w Rangerze PHEV może automatycznie przekazywać moment obrotowy silnika benzynowego, elektrycznego lub hybrydowy z obu na wszystkie cztery koła, aby ułatwić pokonywanie trudnego terenu lub dostosować się do konkretnych warunków jazdy – wspomagany przez skrzynię rozdzielczą z podwójnym zakresem i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Kierowcy mogą wybierać spośród trybów Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts i Sand, 5 a Ranger PHEV dostosuje rozkład momentu obrotowego na koła, aby uzyskać najlepsze osiągi.
     
  • Tylne podłużnice ramy pickupa zostały przeprojektowane, aby pomieścić akumulator trakcyjny, przy jednoczesnym zadbaniu o walory funkcjonalne skrzyni ładunkowej i o osiągi. Inżynierowie Forda zmienili również parametry zawieszenia, aby uzyskać maksymalny komfort i osiągi zarówno na asfalcie, jak i w terenie, uwzględniając przy tym wyjątkowe podwozie i rozkład masy Rangera PHEV.
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe
  • Ford Ranger Plug-In Hybrid 281 kM, 697 Nm. Zdjęcia prasowe

  •  
  • Bez kompromisów w pracy i rekreacji
     
  • Ranger PHEV to pierwszy model Rangera wyposażony w system Forda Pro Power Onboard, 2, co oznacza, że właściciele, używający samochodu w pracy i aktywnie spędzający wolny czas, mogą zostawić w domu generatory i zasilać narzędzia i sprzęt o dużym poborze mocy z akumulatora trakcyjnego. 
     
  • Klienci mogą wybrać instalację o mocy 2,3 kW, która idealnie nadaje się do weekendowych wycieczek na szlaki, gdzie umożliwia wygodne ładowanie kilku rowerów elektrycznych (650 W) oraz przenośnej lodówki (65 W). 
     
  • System o mocy 6,9 kW został zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań sprzętu do cięższych zadań. Wersja o większej mocy jest wyposażona w dwa gniazda 15A w skrzyni ładunkowej, z których każde zapewnia moc 3,45 kW – co przekracza potrzeby zasilania niewielkiego placu budowy, na którym jednocześnie pracują kompaktowa betoniarka (1500 W), szlifierka kątowa (3000 W) i reflektory (800 W). 
     
  • W pracach badawczo-rozwojowych nowej generacji Rangera wykorzystano ponad 5000 wywiadów z klientami, które pozwoliły zrozumieć, w jaki sposób wykorzystują oni swoje pickupy do pracy, w rekreacji i rodzinnych wyjazdach. Wśród użytkowników Rangera znajduje się wiele małych firm, którym pickup w ciągu tygodnia służy do pracy, a podczas weekendów jest wykorzystywany w celach rekreacyjnych. Trzy bogato wyposażone wersje Rangera PHEV gwarantują najwyższą wydajność i komfort niezależnie od ich przeznaczenia.
     
  • Każda dysponuje pięciomiejscową kabinę Double Cab oraz wszechstronną, wytrzymałą skrzynią ładunkową, zaprojektowaną tak, aby pomieścić europaletę między nadkolami. Ułatwiająca dostęp klapa Easy Lift i oświetlenie przestrzeni ładunkowej są wyposażeniem standardowym. 
     
  • W kabinie standardem jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A Forda 11 ze skomunikowaną nawigacją i 12-calowym pionowym ekranem dotykowym, a także 8-calowy cyfrowy zestaw zegarów oraz bezprzewodowa ładowarka smartfonów. 12Dostępne w standardzie systemy wspomagania kierowcy obejmują asystenta ochrony przed kolizjami, 5 system utrzymywanie na pasie ruchu 5 i kamerę cofania. 5
     
  • Wersja Wildtrak modelu Ranger PHEV wyróżnia się wyjątkowymi detalami wnętrza i nadwozia, podgrzewanymi przednimi fotelami i kierownicą oraz oświetleniem strefowym 360 stopni, które zapewnia lepszą widoczność wokół pickupa podczas pracy lub rozbijania obozu w warunkach słabego oświetlenia. 
     
  • Wersja Stormtrak Launch Edition charakteryzuje się również atrakcyjną stylistyką i materiałami, a także 10-głośnikowym systemem nagłośnienia B&O, matrycowymi reflektorami diodowymi, systemem Pro Power Onboard o mocy 2,3 kW oraz innowacyjnym systemem elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack System.
     
  • Szeroka gama opcjonalnych rozwiązań, które mają pomóc klientom w pełni wykorzystać możliwości modelu Ranger PHEV, obejmuje innowacyjne systemy wspomagające holowanie, takie jak Pro Trailer Backup Assist, 5, który umożliwia kierowcom łatwe manewrowanie przyczepą za pomocą dedykowanego kontrolera i monitorowanie manewru za pomocą 12-calowego ekranu dotykowego.
     
  • Właściciele Rangerów wykorzystują swoje pickupy do wielu różnych zadań specjalistycznych, od pszczelarstwa po gaszenie pożarów. Mogą oni dostosować swoje Rangery PHEV do własnych potrzeb, korzystając z szerokiej gamy montowanych przez dealerów akcesoriów, wśród których znajdują się pokrywy i pokrowce na skrzynię, bagażniki rowerowe i namioty dachowe.
     
  • Podobnie jak każdy pojazd z oferty Ford Pro, Ranger PHEV jest objęty kompleksowym pakietem usług serwisowych, rozwiązań związanych z ładowaniem, wspierany przez intuicyjne oprogramowanie i dostępny w elastycznych formach finansowania, co upraszcza korzystanie z samochodu, zwiększa jego rentowność i obniża koszty eksploatacji. 

wcześniej pisaliśmy o tym samochodzie:

  • # # #

     

  • 1 Ford Ranger Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 70-72 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 3,1-3,2 l/100 km WLTP, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 43 km (WLTP). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulacji europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 43 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
     
  • 2 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.
     
  • 3 Na podstawie danych o sprzedaży S&P Global Mobility 2024. Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
     
  • 4 Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100%. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.
  •  
  • 5 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
     
  • 6 Przed jazdą terenową zawsze zapoznaj się z dodatkiem do Instrukcji Obsługi, poznaj teren i trudność trasy oraz używaj odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego wyprawę.
     
  • 7 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie. 
     
  • 8 Ranger z 3.0-litrowym turbodieslem V6 uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 262-277 g/km i homologowane zużycie paliwa 10,0-10,6 l/100 km.
     
  • 9 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek. 
     
  • 10 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

  •  
  • 11 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości używaj systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje SYNC 4A są kompatybilne ze wszystkimi telefonami. Wygląd i funkcjonalność ekranu SYNC mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu w wyniku aktualizacji oprogramowania.
     
  • 12 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: GrzegorzTreść komentarza: Tyle tylko że KPO to nie pieniądze z "nieba" tylko kredyty z UE które całe społeczeństwo musi potem spłacić.Data dodania komentarza: 17.09.2025, 13:27Źródło komentarza: Ponad miliard złotych z KPO na lepsze i zdrowsze szkoły oraz przedszkolaAutor komentarza: Trzymam kciukiTreść komentarza: Ja trzymam kciuki żeby powstała. Wreszcie to miasto emerytów zacznie przyciągać młodych nie mówiąc już o podatkach jakie wpłyną do miastaData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:49Źródło komentarza: Wolfram i molibden pod Myszkowem. Na samo badanie złoża firma wyda kilkadziesiąt milionówAutor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Jeszcze chłopa „trzyma”😂 Panie będą następne wyboryData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:47Źródło komentarza: BARTNIK NIE MOŻE SIĘ POGODZIĆ ŻE PRZEGRAŁ Z ŻAKIEM. SĄD ODRZUCIŁ JEGO PROTEST. BARTNIK DALEJ POWTARZA „OSKARŻENIA”Autor komentarza: GosiaTreść komentarza: 😂😂😂Data dodania komentarza: 16.09.2025, 13:45Źródło komentarza: W Myszkowie ciągle "stan epidemii". Na szczęście tylko w głowie starosty myszkowskiego...Autor komentarza: ChłopTreść komentarza: DNO .Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:18Źródło komentarza: Mniszków jak Myszków. Ruskie walą coraz bliżej!Autor komentarza: KonsumentTreść komentarza: Za stosowanie zakazanego GLIFOSATU w uprawie gryki a w szczególności za opryski w ciągu dnia powinna być kara 50 tys zł min. „Często mówi się, że najważniejszym zagrożeniem są pestycydy i chemizacja rolnictwa. „Na pewno rolnictwo jest główną przyczyną, gdyż stosuje całą gamę środków chemicznych, które w mniejszym lub większym stopniu, ale są zabójcze dla owadów” – wskazuje prof. Skubała.”Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:14Źródło komentarza: Ale jaja! Jarosław Kumor najlepszym rolnikiem!
Reklama
Reklama
Reklama