Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 10 października 2025 07:28
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

Ford Ranger Plug-in Hybrid – rekordowe 697 Nm momentu obrotowego i 3500 kg na haku

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid to pierwszy w Europie pick-up z takim napędem. Samochód łączy mocny układ hybrydowy z pełnymi zdolnościami użytkowymi, a dodatkowo wyposażono go w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas jazdy z ciężkim ładunkiem. Oznacza to możliwość holowania przyczep o masie nawet do 3500 kg.
Ford Ranger Plug-in Hybrid – rekordowe 697 Nm momentu obrotowego i 3500 kg na haku

Autor: Ford- materiały prasowe

Podziel się
Oceń

Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest dostępny w polskich salonach od kwietnia bieżącego roku. Model ten oferuje jeszcze lepsze osiągi oraz zdolności do pracy znane z modeli z napędem konwencjonalnym.

Nowy układ napędowy w tym modelu łączy sprawdzony 2,3-litrowy silnik EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Uzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 697 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera.  

 

Zestaw napędowy współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 11,8 kWh, który można ładować zarówno z zewnętrznego źródła energii, jak i poprzez silnik spalinowy pracujący pod maską. Energia odzyskiwana jest również podczas jazdy lub w trakcie hamowania rekuperacyjnego, co dodatkowo zwiększa efektywność całego układu.

Artykuł  we współpracy z:

Inteligentne wsparcie przy holowaniu — systemy bezpieczeństwa i komfortu

 Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid został zaprojektowany tak, aby mimo zastosowania zelektryfikowanego napędu zachował wszystkie walory użytkowe znane z konwencjonalnych wersji. Pick-up potrafi przewozić ładunek nieprzekraczający jednej tony oraz holować przyczepę o masie nawet do 3500 kg, co stawia go na równi z najmocniejszymi odmianami z silnikami spalinowymi.

Układ napędu e-4WD może automatycznie przekazywać moment obrotowy silnika benzynowego, elektrycznego lub hybrydowy na wszystkie cztery koła, co ułatwia pokonywanie trudnego terenu i dostosowanie się do konkretnych warunków jady. Dodatkowo kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy.

 Samochód został wyposażony w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas holowania przyczepy lub przewożenia ciężkiego ładunku. Zmienia on moment zmiany biegów, aby utrzymać moc i wykorzystuje silnik do hamowania, co zmniejsza obciążenia hamulców i poprawia kontrolę nad pojazdem i przyczepą, zwłaszcza na zjazdach.

 Na liście elektronicznych asystentów wspomagających jazdę z przyczepą znalazł się również system, który aktywnie przeciwdziała jej kołysaniu. W przypadku wykrycia niestabilności zestawu zapala się ostrzegawcza kontrolka ostrzegająca kierowcę oraz wyświetlany jest komunikat. Następnie układ automatycznie uruchamia hamulce poszczególnych kół i zmniejsza moc silnika, aby pomóc kierowcy odzyskać kontrolę nad pojazdem.

Dużym wsparciem w codziennej eksploatacji Rangera Plug-in Hybrid jest funkcja Auto Hitch - występująca w standardzie w wersji Stormtrak. Jest to system ułatwiający podpięcie przyczepy. Dzięki wykorzystaniu kamer cofania kierowca może precyzyjnie ustawić samochód tak, aby hak holowniczy znalazł się dokładnie pod zaczepem. Rozwiązanie to oszczędza czas, eliminuje stres związany z manewrowaniem i sprawia, że nawet mniej doświadczeni kierowcy mogą samodzielnie przygotować zestaw do jazdy.

 W samochodzie znajduje się również system informacji o samochodach, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek. Obejmuje on również przyczepę. System można tak zaprogramować, aby zapewniał niestandardowy zasięg w zależności od długości przyczepy, która jest holowana. Podczas np. zmiany pasa ruchu lub wjazdu na autostradę kierowcę wspomaga „para oczu”. Jeśli szybciej poruszający się samochód wjedzie w strefę martwego pola widzenia w lusterkach Rangera, system BLIS - dostępny w wersji Stormtrak w standardzie,  ostrzeże kierowcę za pomocą niewielkiego światła w lusterku bocznym.

 

Ford Ranger Plug-in Hybrid łączy mocny układ hybrydowy z pełnią użytkowych zalet, a jego możliwości holowania – sięgające 3500 kg – stawiają go w czołówce pick-upów dostępnych na rynku. Dzięki nowoczesnym systemom wspierającym kierowcę, takim jak Auto Hitch czy Trailer Sway Control, przygotowanie zestawu i sama jazda z przyczepą stają się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Ranger PHEV udowadnia tym samym, że może być zarówno niezawodnym partnerem w pracy, jak i towarzyszem weekendowych wypraw z przyczepą kempingową czy łodzią.

nasz własny test Forda Rangera w wersji plug-in hybrid:

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AnnaTreść komentarza: Pani Aneto, czy nadal jest pani w szczęśliwym związku?Data dodania komentarza: 9.10.2025, 04:31Źródło komentarza: ANETA Z DĄBROWNA WYSZŁA ZA TUNEZYJCZYKA. PAŃSTWO POLSKIE CIĄGLE ODMAWIA MU PRZYJAZDUAutor komentarza: KubaTreść komentarza: To się Wiśnia dorobiła a nam malutkim żałuję ale do Obajtka to jej daleko oj daleko 😂😂Data dodania komentarza: 8.10.2025, 21:03Źródło komentarza: STRACH PISU PRZED KOPALNIĄ: „OBY MIESZKAŃCY POWIATU POZOSTALI CIEMNI I BIEDNI”-TO ICH STRATEGIAAutor komentarza: MarekTreść komentarza: Bać to się powinniśmy biedy a nie kopalni. Każda inwestycja to nadzieja dla tego miasta-" miasta emerytów" !!!Data dodania komentarza: 8.10.2025, 11:17Źródło komentarza: STRACH PISU PRZED KOPALNIĄ: „OBY MIESZKAŃCY POWIATU POZOSTALI CIEMNI I BIEDNI”-TO ICH STRATEGIAAutor komentarza: JanekTreść komentarza: Jeszcze trzeba dodać, że Orlen paczka też działa do niczego... Jeżeli chodzi o prasę to ja też nie rozumiem dlaczego w jednych punktach jest a w innych nie ma. Dlatego tankuje na konkurencji.Data dodania komentarza: 8.10.2025, 11:14Źródło komentarza: ORLEN. Co z wami jest nie tak?Autor komentarza: Koniec z kopciuchami. Tak dla czystego powietrzaTreść komentarza: Tak czyste powietrze to jest bardzo pilny problem. Codziennie w każdej sekundzie wdychamy rakotwórcze związki. Mój synek choruje na astmę dla mnie to numer jeden.Data dodania komentarza: 7.10.2025, 19:44Źródło komentarza: KONIEC KOPCIUCHÓW. TYLKO 100 DNI NA WYMIANĘ!Autor komentarza: Mama 4-latkaTreść komentarza: Zmiany na takim stanowisku szczególnie po 23 latach ! zawsze są dobre dla oddziału i przede wszystkim dla pacjentów. Czas na zmianę na świeże spojrzenieData dodania komentarza: 6.10.2025, 20:24Źródło komentarza: Dr Katarzyna Dewor o zwolnieniu jej po 23 latach: SZYKOWAŁAM SIĘ DO ODEJŚCIA ALE NIE SPODZIEWAŁAM SIĘ ZWOLNIENIA W TYM STYLU
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama