Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 24 listopada 2025 13:54
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Ford Ranger Plug-in Hybrid – rekordowe 697 Nm momentu obrotowego i 3500 kg na haku

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid to pierwszy w Europie pick-up z takim napędem. Samochód łączy mocny układ hybrydowy z pełnymi zdolnościami użytkowymi, a dodatkowo wyposażono go w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas jazdy z ciężkim ładunkiem. Oznacza to możliwość holowania przyczep o masie nawet do 3500 kg.
Ford Ranger Plug-in Hybrid – rekordowe 697 Nm momentu obrotowego i 3500 kg na haku

Autor: Ford- materiały prasowe

Podziel się
Oceń

Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest dostępny w polskich salonach od kwietnia bieżącego roku. Model ten oferuje jeszcze lepsze osiągi oraz zdolności do pracy znane z modeli z napędem konwencjonalnym.

Nowy układ napędowy w tym modelu łączy sprawdzony 2,3-litrowy silnik EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Uzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 697 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera.  

 

Zestaw napędowy współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 11,8 kWh, który można ładować zarówno z zewnętrznego źródła energii, jak i poprzez silnik spalinowy pracujący pod maską. Energia odzyskiwana jest również podczas jazdy lub w trakcie hamowania rekuperacyjnego, co dodatkowo zwiększa efektywność całego układu.

Artykuł  we współpracy z:

Inteligentne wsparcie przy holowaniu — systemy bezpieczeństwa i komfortu

 Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid został zaprojektowany tak, aby mimo zastosowania zelektryfikowanego napędu zachował wszystkie walory użytkowe znane z konwencjonalnych wersji. Pick-up potrafi przewozić ładunek nieprzekraczający jednej tony oraz holować przyczepę o masie nawet do 3500 kg, co stawia go na równi z najmocniejszymi odmianami z silnikami spalinowymi.

Układ napędu e-4WD może automatycznie przekazywać moment obrotowy silnika benzynowego, elektrycznego lub hybrydowy na wszystkie cztery koła, co ułatwia pokonywanie trudnego terenu i dostosowanie się do konkretnych warunków jady. Dodatkowo kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy.

 Samochód został wyposażony w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas holowania przyczepy lub przewożenia ciężkiego ładunku. Zmienia on moment zmiany biegów, aby utrzymać moc i wykorzystuje silnik do hamowania, co zmniejsza obciążenia hamulców i poprawia kontrolę nad pojazdem i przyczepą, zwłaszcza na zjazdach.

 Na liście elektronicznych asystentów wspomagających jazdę z przyczepą znalazł się również system, który aktywnie przeciwdziała jej kołysaniu. W przypadku wykrycia niestabilności zestawu zapala się ostrzegawcza kontrolka ostrzegająca kierowcę oraz wyświetlany jest komunikat. Następnie układ automatycznie uruchamia hamulce poszczególnych kół i zmniejsza moc silnika, aby pomóc kierowcy odzyskać kontrolę nad pojazdem.

Dużym wsparciem w codziennej eksploatacji Rangera Plug-in Hybrid jest funkcja Auto Hitch - występująca w standardzie w wersji Stormtrak. Jest to system ułatwiający podpięcie przyczepy. Dzięki wykorzystaniu kamer cofania kierowca może precyzyjnie ustawić samochód tak, aby hak holowniczy znalazł się dokładnie pod zaczepem. Rozwiązanie to oszczędza czas, eliminuje stres związany z manewrowaniem i sprawia, że nawet mniej doświadczeni kierowcy mogą samodzielnie przygotować zestaw do jazdy.

 W samochodzie znajduje się również system informacji o samochodach, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek. Obejmuje on również przyczepę. System można tak zaprogramować, aby zapewniał niestandardowy zasięg w zależności od długości przyczepy, która jest holowana. Podczas np. zmiany pasa ruchu lub wjazdu na autostradę kierowcę wspomaga „para oczu”. Jeśli szybciej poruszający się samochód wjedzie w strefę martwego pola widzenia w lusterkach Rangera, system BLIS - dostępny w wersji Stormtrak w standardzie,  ostrzeże kierowcę za pomocą niewielkiego światła w lusterku bocznym.

 

Ford Ranger Plug-in Hybrid łączy mocny układ hybrydowy z pełnią użytkowych zalet, a jego możliwości holowania – sięgające 3500 kg – stawiają go w czołówce pick-upów dostępnych na rynku. Dzięki nowoczesnym systemom wspierającym kierowcę, takim jak Auto Hitch czy Trailer Sway Control, przygotowanie zestawu i sama jazda z przyczepą stają się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Ranger PHEV udowadnia tym samym, że może być zarówno niezawodnym partnerem w pracy, jak i towarzyszem weekendowych wypraw z przyczepą kempingową czy łodzią.

nasz własny test Forda Rangera w wersji plug-in hybrid:

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: elfTreść komentarza: W Zawierciu PO powoluje dyrektora szkoly bez kwalifikacji, ktory nie ma pojecia o zarzadzaniu placowka, ale redaktor uwaza, ze tam jest idealnie, bo rzadzi platforma. superData dodania komentarza: 18.11.2025, 18:47Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!Autor komentarza: SiwyTreść komentarza: Coście zrobili z naszą podlesicą!!!Data dodania komentarza: 18.11.2025, 11:38Źródło komentarza: HOTEL BERKOWA POWSTANIE OBOK HOTELU OSTANIEC. BĘDZIE TO OSTATNI ETAP BUDOWY „RESORTU JURAJSKIEGO”Autor komentarza: SebaTreść komentarza: Pewnie lepiej nic nie robi. I dalej być zapyziałą dziurą bez żadnych perspektywData dodania komentarza: 17.11.2025, 19:11Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama