Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 19 grudnia 2025 13:49
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

PKP załatało dziurę. Prowizorycznie

(Myszków) Dziura w płocie oddzielającym tory od ulicy przez lata była nieformalnym przejściem dla skracających drogę na perony, spieszącycych się - zwłaszcza na poranne pociągi do pracy mieszkańców osiedla Centrum I, II. Dziki skrót na peron, mimo formalnego zakazu przechodzenia przez tory w miejscu niedozwolonym, przy niezbyt aktywnej pracy Służby Ochrony Kolei funkcjonowała długie lata. Ktoś dla wygody ułożył nawet prowizoryczne, acz całkiem wygodne schody. Dzikie przejście istniało dalej, choć skrót był przyczyną przynajmniej jednego wypadku śmiertelnego w ostatnich latach. Dziura pod płotem kolejowym od ul.1-go Maja, stała się nieodłącznym elementem myszkowskiego krajobrazu. Jednak 18 lipca PKP dziurę zlikwidowało. Prowizorycznie.
Podziel się
Oceń

(Myszków) Dziura w płocie oddzielającym tory od ulicy przez lata była nieformalnym przejściem dla skracających drogę na perony, spieszącycych się - zwłaszcza na poranne pociągi do pracy mieszkańców osiedla Centrum I, II. Dziki skrót na peron, mimo formalnego zakazu przechodzenia przez tory w miejscu niedozwolonym, przy niezbyt aktywnej pracy Służby Ochrony Kolei funkcjonowała długie lata. Ktoś dla wygody ułożył nawet prowizoryczne, acz całkiem wygodne schody. Dzikie przejście istniało dalej, choć skrót był przyczyną przynajmniej jednego wypadku śmiertelnego w ostatnich latach. Dziura pod płotem kolejowym od ul.1-go Maja, stała się nieodłącznym elementem myszkowskiego krajobrazu. Jednak 18 lipca PKP dziurę zlikwidowało. Prowizorycznie.

 

Zauważyliśmy, że w pobliżu dziury często, zwłaszcza rano kręci się Straż Miejska. Aktywność straży godna uwagi, choć niestety, czający się za Netto miejski strażnik niewiele w sprawie dziury może, gdyż uprawnień do karania za przechodzenie przez tory w miejscu niedozwolonym nie posiada. Należy to do SOK-istów i Policji. Straż Miejska, w sprawie dziury może co najwyżej pouczyć o niebezpieczeństwie lub podać pomocną dłoń. Dziura ma solidne schody, ale łatwo nie jest. Czy jednak zamiast dziury pilnować Straż Miejska nie powinna skupić się na dziury likwidacji?

 

-Mając na uwadze jakie niebezpieczeństwo stwarza owa dziura oraz przechodzenie przez tory, Straż Miejska interweniowała w PKP. Obiecano, że dziurę naprawią. Niestety, nie mamy również kompetencji by ustanowić dla PKP termin naprawy - mówi rzecznik Urzędu Miasta Myszkowa Małgorzata Kitala-Miroszewska.

 

Komendant Straży Miejskiej Sławomir Pabiasz potwierdza, interwencja  PKP miała miejsce na początku lipca. 9 lipca dziennikarz Gazety Myszkowskiej „polował” na strażników miejskich  spacerujących przy dziurze. A dziura - przypomnimy - służy mieszkańcom ponad dekadę! Spytaliśmy jaki sens ma patrolowanie dziury, skoro strażnicy nie mogą karać za przechodzenie przez tory?  Jak wyjaśnia komendat Pabiasz kontrole w tym miejscu strażnicy traktują prewencyjnie. Jest to też częste miejsce nadużywania  alkoholu, zakłócania porządku.  Za przechodzenie przez tory strażnik miejski nie ukaże, ale - jak zauważyli strażnicy - ich mundur działa jak „straszak”, więc nie zaszkodzi.

 

Z PKP jak zwykle dojść do ładu trudno. Nikt się do płotu ani tym bardziej dziury przyznać się nie chciał. W końcu okazało się, że dziura znajduje się pod bezpośrednim zarządem Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Częstochowie.

 

-12.07.2012 r.  przedstawiciel Straży Miejskiej  w Myszkowie  powiadomił  telefonicznie  PKP o uszkodzeniu ogrodzenia. Niezwłocznie dokonano  przeglądu i oceny rozmiaru szkód. Okazało się, że w trzech miejscach zostało uszkodzonych 6  sztuk  przęseł. Nie było dziur w ogrodzeniu, jednak było ono pochylone. Naprawiliśmy je 17 lipca. Ponadto zauważyliśmy, że w sąsiedztwie nastawni, gdzie ogrodzenie posadowione jest na skraju skarpy jest ubytek gruntu pod przęsłem co umożliwia przejście pod ogrodzeniem. Zauważono również wydeptaną ścieżkę-skrót do peronu  1. Ponadto wybieranie ziemi powodowało  odsłanianie przebiegających tamtędy kabli. W celu uniemożliwienia dalszego wybierania ziemi ze skarpy, pracownicy spółek kolejowych /PLK, Energetyka, Telekomunikacja/ ułożyli  betonowe  płyty.  Ponadto, 18.07.2012 r., aby uniemożliwić przechodzenie pod ogrodzeniem zainstalowaliśmy dodatkowe metalowe przęsło - mówi Jolanta Michalska, Z-ca Dyrektora Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

 

Wśród mieszkańców Myszkowa zdania na temat dziury są podzielone. Od głosów: „No pasowałoby w końcu coś z tą dziurą zrobić. Tylko czekają, aż kogoś najedzie. Wtedy dopiero naprawią”. Poprzez komentarze: „W końcu żeście się zainteresowali”. Po: „Przechodzę przez dziurę zawsze, idąc na pociąg. Bliżej i jak się spieszy, to każdy przechodzi. Przez tory to już rzadko, bo nie w tę stronę jeżdżę, ale z tego co widzę, to chodzą wszyscy co mają po drodze”.

 

Nie wiadomo więc czy interweniując w „dziurawej sprawie” nie oddaliśmy mieszkańcom niedźwiedziej przysługi. Nieskromnie wnioskujemy, że to właśnie nasze zainteresowanie  (oraz  interwencja Straży Miejskiej), poskutkowało tak szybką reakcją ze strony PKP.

 

Z efektu nie jesteśmy jednak zadowoleni. Jest co najwyżej mierny. Przęsło metalowe może się sprawdzić, ale betonowe słupki, które na dnie dziury poukładano, mogą stać się co najwyżej narzędziem do jego demontażu. Z pewnością lepszym posunięciem byłoby nadsypanie wybrakowanej części skarpy. A w okolicy pojawiła się już dla dziury alternatywa. Nieznani sprawcy, być może miłośnicy skrótów, zwalili część ogrodzenia torów za marketem NETTO.

 

Roksana Tomaszewska

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: StaryTreść komentarza: Baje, baje bajeczki . Panowie Redaktorzy! Proponuje wleźć na dane giełdy towarowej (sztuczna AI pomoże) Tam jak byk zobaczycie, że cały rynek Europejski potrzebuje kilka małych pociągów wolframu oraz chromu. I że największym producentem tychże od 30 lat są Chiny, w których koszty wydobycia i wyprodukowania są kilkanaście razy niższe niż w Europie (za sprawą cen energii i kar za CO2). Jeśli wiec taki Chińczyk przywiezie jeden taki pociąg wiece niż zwykle, to ceny rynkowe spadną co najmniej o połowę, albo i jeszcze dalej. O konkurowaniu więc takim krajem jak Chiny - tak to są zwyczajne bajki. I pozamiatają oni jakakolwiek konkurencję zanim ta wykopie pierwszą dziurę w ziemi. W dodatku Polska tych metali już od kilkunastu praktycznie nie potrzebuje,.Bo w naszym kraju zlikwidowano jak się wydaje nieodwracalnie hutnictwo. Dlatego Redaktory nauczcie się obsługiwać jakąkolwiek AI , a ta wam na te pomysły otworzy szerzej oczęta. Powtarzam raz jeszcze nie mamy górników, hutników, energii, oświata zawodowa to fikcja, A w takiej np Zawodówce żaden z uczących tam inżynierów na własne oczy(zawodowe) nie widział jakiejkolwiek produkcji (bo z tego co wiem ani jeden nie pracował w jakiejkolwiek fabryce ). CZYLI FIKCJA REDAKTORZY- F I K C J A. PS. W tym całym wale chodzi o co innego, ale o tym już wam sygnalizowałem. Tylko widzę że ludziom co fabryki , i produkcji na oczy nie widzieli, nie da się tego najwyraźniej wytłumaczyć. Dobrego samopoczucia Redakcji życze, - tylko co wy napiszecie jak wyjdzie na moje.??? Wiecej tu nie bedę się produkował, bo nie widzę najmniejszego sensu.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Zawiercie szuka pieniędzy na budowę hali. Myszków nie wie jak sfinansować basen na Dotyku Jury. Kopalnia to dla każdego z miast przynajmniej 30 mln rocznieAutor komentarza: #NienawisZabijaTreść komentarza: 103 lata temu sympatyk skrajnej PRAWICY zastrzelił pierwszego Prezydenta II RP, Gabriela NarutowiczaData dodania komentarza: 16.12.2025, 16:46Źródło komentarza: Brunatny atak na Ślōnsko Ambasada w Katowicach J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Zyski tylko dla Myszkowa to co najmniej 300 mln zł w 10 lat (a realnie nawet 2x więcej). Nie licząc zarobków pracowników, firm kooperujących. A projekt jest na 50 do nawet 100 lat. Więc chodzi o zyski ogromne, a nie o symboliczne "srebrniki". Złoże jest w bardzo korzystnych geologicznie skałach granitowych, w których nie ma wody (tzw. skały bezwodne) więc nie można zanieczyścić czegoś, czego tam nie ma. Wyżej położone zasoby wody pitnej w niczym nie są zagrożone, ale żeby w to uwierzyć, trzeba mieć zaufanie do nauki, do naukowców i inżynierów, a nie do polityków PiS jak Jadwiga Wiśniewska, którzy straszą mieszkańców wybuchami, zniszczeniem Jury, ogólnie jakby kopalnia miała wywołać Koniec Świata.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 14:21Źródło komentarza: Zawiercie szuka pieniędzy na budowę hali. Myszków nie wie jak sfinansować basen na Dotyku Jury. Kopalnia to dla każdego z miast przynajmniej 30 mln rocznieAutor komentarza: CzytelniczkaTreść komentarza: Pięknie wydane 😍Data dodania komentarza: 15.12.2025, 17:25Źródło komentarza: Na jesienne wieczory polecamyAutor komentarza: StopTreść komentarza: Okropne polityka tak ludzi podzieliła ? Tak jak przed drugą Wojną Światową pojawia się skrajny nacjonalizm – ideologia „my kontra oni”, przekonanie o wyższości jednych nad innymi. Stop skrajnemu nacjonalizmowiData dodania komentarza: 15.12.2025, 17:21Źródło komentarza: Brunatny atak na Ślōnsko Ambasada w KatowicachAutor komentarza: StaryTreść komentarza: ZA 30 SREBRNIKÓW MAMY ODDAĆ CAŁĄ CZYSTĄ WODĘ, ZATRUĆ HAŁDAMI POWIETRZE I NARAZIĆ NASZE BEZPIECZEŃSTWO SPROWADZANYMI EMIGRANTAMI. NO RZECZYWIŚCIE REDAKCJA STANĘŁA NA WYSOKOŚCI ZADANIA (tak jak to sama zapowiadała) . G R A T U L U J E !!!! G R A T U L U J E !!!!!!Data dodania komentarza: 15.12.2025, 16:15Źródło komentarza: Zawiercie szuka pieniędzy na budowę hali. Myszków nie wie jak sfinansować basen na Dotyku Jury. Kopalnia to dla każdego z miast przynajmniej 30 mln rocznie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama