Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 24 listopada 2025 15:49
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Ford Focus definitywnie odchodzi. Ostatnie sztuki sprawdzonego, popularnego samochodu we Frank-Cars Częstochowa!

Kilka dni temu mieliśmy okazję jeździć Fordem Focusem w wersji combi z ostatniej serii produkcji. Tak, to już definitywne i ostateczne: Ford kończy, a właściwie zakończył produkcję jednego z najbardziej popularnych samochodów klasy C. Produkcja Focusa miała być zakończona mniej więcej w dniach 14-15 listopada, ale oficjalnej daty zakończenia produkcji nie znaleźliśmy. Ostatnie Focusy były produkowane w zakładach Saarlouis. w kraju związkowym Saarland, w Niemczech. Jest jedna dobra wiadomość, u dealerów, a również we Frank -Cars Częstochowa zostało kilka może kilkanaście sztuk Focusa w wersji combi i i ST (moc 220 kM).
Ford Focus definitywnie odchodzi. Ostatnie sztuki sprawdzonego, popularnego samochodu we Frank-Cars Częstochowa!
Ford Focus combi w automacie i z napędem hybrydowym o mocy 155 KM za nieco ponad 100.000 zł. W salonie Frank-Cars są dostępne ostatnie sztuki tego lubianego samochodu klasy C.
Podziel się
Oceń

Ceny bardzo dobrze wyposażonych wersji Focusa ze skrzynią manualną od 103.600 zł brutto. Przez lata Focus wiernie służył i będzie to robił jeszcze długie lata po zakończeniu produkcji jako wygodne i obszerne auto rodzinne (combi) czy sprawny, pojemny wół roboczy przedstawicieli handlowych. Zapowiadając zakończenie produkcji Focusa firma Ford -jak dowiadujemy się od sprzedawców osiągnął jeden spektakularny efekt: do zakupu Focusa rzuciły się firmy posiadające dużą flotę samochodów służbowych. Po prostu zrobiono zapasy sprawdzonego samochodu, lubianego przez pracowników czy przedstawicieli handlowych.

Ford Focus. Od 1998 do 2025.

W roku 1998 Ford Focus zastąpił w Europie równie znanego Escorta. Samochód od razu wyróżnił się nowoczesną stylistyką „New Edge”, świetnym zawieszeniem i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Wkrótce stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut kompaktowych w Europie. Od od pierwszej generacji ten ważny dla Forda model występował jako hatchback 3/5d, sedan, kombi. Dodatkowo, dla miłośników ostrych hatchbacków pojawił się ostry Focus RS (MK1) później pod nazwą Focus ST i najmocniejsza wersja z napędem 4x4 Focus RS (MK3).

Obecna IV generacja Focusa pojawiła się w 2018 roku i poza korektą wyglądu, jest to etap w którym Ford, jak wszystkie inne marki obudowuje swoje samochody w elektroniczne bajery, nazywane „systemami wsparcia kierowcy”. Nie wszystkie z nich lubimy.

W 2022 roku ostatnia generacja Forda Focusa przeszła facelifting, otrzymując większe ekrany we wnętrzu, i jeszcze więcej elektroniki. Na koniec produkcji można kupić sprawdzony, dopracowany w każdym detalu ciągłe bardzo dobrze wyglądający samochód w rozsądnej cenie. Kto nie goni za nowościami, woli właśnie modele sprawdzone w milionach kilometrów milionów użytkowników, chętnie zerknie na Focusa z końca produkcji.

My z salonu Frank-Cars w Częstochowie na ul. Jagiellońskiej wyjeżdżamy Focusem w wersji combi z napędem hybrydowym. Jednocylindrowy silnik benzynowy i wspomagający silnik elektryczny dają razem 155 KM mocy. Wystarczająco, żeby jazda mogła być dynamiczna. Jedziemy właśnie w takim stylu, ale bez agresji. Jazda miejska, trochę trasy. Korki, ekspresówki i boczne drogi. Wszędzie Focus prowadzi się wzorowo. Widać też, że lata doskonalenia modelu dały mu bardzo dobre wyciszenie. W środku nowocześnie, w typowej stylistyce Forda, więc zwłaszcza miłośnik marki odnajdzie się tu bez problemu i bez wrażenia, że kupił samochód którego produkcja się kończy.

Ford Focus IV generacji oferuje dopracowane, obszerne wnętrze. Choć gabaryty zewnętrzne są kompaktowe, widać jak dużo miejsca mają pasażerowie z tyłu. Combi oferuje wygodny, można powiedzieć ogromny bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń daje przestrzeń, którą można wykorzystać na naprawdę długie przedmioty a nawet do spania.

Spoglądamy na zużycie paliwa i tu zaskoczenie: ponad 10 litrów. To niemożliwe, chyba że samochód był permanentnie piłowany na maksa przez chętnych przejażdżki. Okazało się szybko, że właśnie tak było… Testowy egzemplarz przejechał 3100 km od początku i jak widzę, nikt nie resetował jeszcze zużycia średniego. Mamy więc średnie zużycie na poziomie 10,5 na dystansie 3100 km. Ostatni dzień testu, więc resetujemy licznik przebiegu i średnie zużycie. Na dystansie 100 km, który obejmował odstawienie samochodu z Zawiercia do Częstochowy do Frank-Cars zużycie paliwa spadło do 5 litrów, a na sam koniec nawet do 5,9 L/100 km. Focusem z napędem hybrydowym (nie jest to wersja plug-in) można więc jeździć ekonomicznie, nie rezygnując z dynamiki.

Focus oferuje wygodne fotele, z dobrym zakresem regulacji fotela kierowcy

Fabryka Forda w Saarlouis. w kraju związkowym Saarland, w Niemczech jest jedną z największych i najważniejszych fabryk Forda w Europie. Fabryka oficjalnie nazywa się Ford Saarlouis Body & Assembly w Saarlouis.I niestety prognozy dla tego zakładu Forda nie są dobre. Z fabryki w wyjeżdżały od jej powstania Escorty, Focusy, Ford Capri, C- Max. Tu powstawała porządna Fiesta i mniej znany Orion oraz nowszy Ford Kuga. Focus produkowany od 1998 do 2025 kończy produkcję samochodów w Saarlouis, a przynajmniej nic nie wiadomo, czy będzie w tej fabryce produkowanie coś więcej. Wygląda na to, że to już koniec. Fabryka została oficjalnie otwarta w czerwcu 1970 roku z udziałem Henry’ego Forda II, potomka założyciela firmy Ford.

W takim samochodzie jak Ford Focus, którego produkcja została zakończona, liczy się rozsądek i kalkulacja. 

Spojrzeliśmy dokładnie, co firma Frank-Cars ma do zaoferowania z tego modelu w obiecywanej cenie nieco ponad 100 tysięcy. 

Ford Focus 1,0 EcoBoost mHEV w wyposażeniu Titanium X ze skrzynią manualną za 103.800 zł. W niemal takiej samej cenie z wyposażeniem Active X. Ze skrzynią automatyczną (jak nasz testowy) cena 119.900 zł. Kultowy Focus ST X z silnikiem 2,3 litra (automat) jest dostępny za 179.900. Frank-Cars nie zdradza, ile można, mówiąc kolokwialnie jeszcze „urwać” ale jest oczywiste, że w przypadku modelu kończącego produkcję jest jakaś rezerwa na negocjacje

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: elfTreść komentarza: W Zawierciu PO powoluje dyrektora szkoly bez kwalifikacji, ktory nie ma pojecia o zarzadzaniu placowka, ale redaktor uwaza, ze tam jest idealnie, bo rzadzi platforma. superData dodania komentarza: 18.11.2025, 18:47Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!Autor komentarza: SiwyTreść komentarza: Coście zrobili z naszą podlesicą!!!Data dodania komentarza: 18.11.2025, 11:38Źródło komentarza: HOTEL BERKOWA POWSTANIE OBOK HOTELU OSTANIEC. BĘDZIE TO OSTATNI ETAP BUDOWY „RESORTU JURAJSKIEGO”Autor komentarza: SebaTreść komentarza: Pewnie lepiej nic nie robi. I dalej być zapyziałą dziurą bez żadnych perspektywData dodania komentarza: 17.11.2025, 19:11Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama