Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 07:53
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Więcej Forda w programie dopłat do elektryków. Dopłata nawet 70 tysięcy na E-Transit

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił zmiany w programie dopłat „NaszEauto”, które właśnie wchodzą w życie. Jak informuje nas dealer Frank-Cars z Częstochowy, po zmianach zwiększyła się lista dostępnych samochów Forda, które mieszczą się w programie. Na część z nich dotacja może wynieść nawet 70.000 zł.
Więcej Forda w programie dopłat do elektryków. Dopłata nawet 70 tysięcy na E-Transit
Po zmianach dotacjach na dostawcze samochody elektryczne, również E-Transit Custom o mocy 286 KM w topowej wersji wyposażenia MS-RT jest objęty dotacją w kwocie 70.000 zł.
Podziel się
Oceń

Od 20 października br. rządowy program, finansowany z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), wprowadza przełomowe zmiany, które obejmują szersze grono beneficjentów i nowe kategorie pojazdów, w tym lekkie samochody dostawcze i małe busy. Dzięki dopłatom sięgającym nawet 70 tys. zł na pojazdy dostawcze, modele takie jak Ford E-Transit czy E-Transit Custom stają się jeszcze bardziej dostępne, wspierając przedsiębiorstwa w obniżaniu kosztów operacyjnych i emisji CO2.

Program „NaszEauto” jest zarządzany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska działa od początku 2025 roku. Do 7 października 2025 złożono ponad 16 tys. wniosków na kwotę przekraczającą 500 mln zł, co świadczy o zainteresowaniu Polaków zeroemisyjnym transportem. Najnowsze zmiany ogłoszone po konsultacjach z branżą motoryzacyjną, odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając bardziej dostępny i elastyczny system wsparcia. Budżet programu wynosi obecnie 1,1 mld zł, a nabór wniosków potrwa do 30 kwietnia 2026 r. lub do wyczerpania środków. 

Uproszczenie procedur, dostawcze do 3,5 tony bez górnej ceny!

Rewolucja w „NaszEauto” polega na otwarciu programu na nowe kategorie pojazdów i beneficjentów. Dotąd wsparcie ograniczało się do samochodów osobowych kategorii M1 o maksymalnej cenie wynoszącej 225 tysięcy złotych netto, z dopłatami do 40 tys. zł. Dzięki temu w programie było dostępnych sześć modeli Forda: Mustang Mach-E, Explorer, Capri, Puma Gen-E, E-Tourneo Courier oraz E-Transit Custom Kombi.

Teraz program obejmuje także lekkie pojazdy dostawcze kategorii N1 (do 3,5 t) z dopłatami do 70 tys. zł (maksymalnie 30% ceny netto pojazdu) oraz pojazdy kategorii M2 (do 5 t) z możliwością uzyskania nawet 600 tys. zł wsparcia (maksymalnie 50% ceny netto pojazdu). Dzięki temu gama objętych możliwością dofinansowania samochodów Forda zwiększyła się do dziewięciu. Dołączyły bowiem do niej E-Transit, E-Transit Custom oraz E-Transit Courier. 

Po szczegóły zakupu, najmu długoterminowego tych samochód odsyłamy do:

 

Firmy i instytucje publiczne. Koniec z ograniczemiani kto może,  a kto nie, dostać dotację na elektryka

Co równie istotne, krąg beneficjentów poszerzono o instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, parki narodowe, szkoły, szpitale, jednostki medyczne i samorządy. Dzięki temu program staje się narzędziem nie tylko dla osób prywatnych i mikroprzedsiębiorców, ale także dla podmiotów realizujących zadania publiczne. 

Uproszczono także procedury: zniesiono premię za niski dochód, a premia za zezłomowanie (do 10 tys. zł) nie wymaga już wpisu pojazdu w środki trwałe. 

Wśród modeli kwalifikujących się do dopłat znajdują się w pełni elektryczne samochody dostawcze Forda:

  • Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku, który jest wybierany przez liderów logistyki, takich jak InPost, DHL czy GLS. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, że samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł,
  • Ford E-Transit Custom, który idealnie sprawdza się w małych i średnich firmach oraz instytucjach. Z ceną katalogową od 128 900 zł, jest teraz dostępny już od 90 230 zł,
  • Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, że z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.
Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, że z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.
Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, że samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł


 

Co istotne, nie wprowadzono maksymalnej ceny zeroemisyjnego pojazdu elektrycznego kategorii N1 objętego dofinansowaniem, co oznacza, że mogą zostać nim objęte wszystkie wersje elektrycznych samochodów dostawczych Forda, także np. E-Transit Custom o mocy 286 KM w topowej wersji wyposażenia MS-RT.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom. Elektyczny dostawczak podobnie jak Ford Ranger Hybrid oferuje możliwość podłączenia narzędzi i maszyn elektycznych z dniazdkiem które pozwala na moc maksymalną 2,3 kW poboru prądu, i zabezpieczeniem 10A.
Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: RydzykTreść komentarza: Mówi Redakcja ze czas na to by wyszkolić nowe kadry. No to mam pytanie. Czy w całym powiecie Myszkowskim jest chociaż jeden przypadek, żeby któryś z myszkowskich nowobogaczy zafundował stypendiom dla przyszłych nowych inżynierów. Czy którykolwiek z nich wyszkolił jakiegoś wysoko wykwalifikowanego pracownika? ODPOWIEDŹ JEST PROSTA. ANI JEDEN Z MYSZKOWSKICH NOWOBOGACKICH BAMBRÓW TEGO NIE UCZYNIŁ. Nawet nasz Kosciółek (najwiekszy polski posiadacz ziemski) też tego nie uczynił I to tyle Redakcjo w temacie. PS. Ach i bm zapomniał. Gazeta Myszkowska też nigdy i nikomu takiego stypendium nie ufundowała. Czy więc coś jeszcze potrzeba udowadniać?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 20:56Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: WojtekTreść komentarza: Prosze dokładnie sprawdzić jak poszczególni radni głosowali ws zamknięcia porodówki i dopiero pisacData dodania komentarza: 2.12.2025, 02:32Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKU J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Jak w artykule: nie ma jeszcze aktu oskarżenia, sprawa nie wiadomo kiedy trafi do sądu. Gdy pani Beacie J.-B. prokuratura postawiła zarzuty (Wojciechowi P.) kilka tygodni wcześniej, radni Nowej Lewicy i Koalicji Obywatelskiej złożyli wniosek o jej odwołanie z funkcji Przewodniczącej Rady Powiatu, jako niegodnej tej funkcji. Ale PiS ją obronił, podobnie jak wcześniej broniono, później prawomocnie skazanego Wojciecha PichetęData dodania komentarza: 1.12.2025, 16:55Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: KkkkTreść komentarza: Beata J-B. Ma zarzuty fałszowania dokumentacji medycznej i utrudnianie pracy wymiaru sprawiedliwości i ma decydować o szpitalu jako radna 😂😂😂Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:16Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: MyszkowianinTreść komentarza: To jak zarządzano tym szpitalem to jest szok! Natychmiast do prokuratury !!! A starosta powinien podać się do dymisji !!!Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:12Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: StaryTreść komentarza: Nie ma na to najmniejszych szans. Starzy specjaliści właśnie wymierają na emeryturach, a nowych z pełna premedytacją w naszym kraju od dziesięcioleci nie szkolono. Niech Pan dla przykładu zobaczy,że masowo w polskich szkołach uczą matematyki ludzie bez studiów matematycznych. A przecież takich nauczycieli potrzeba tysiące.Ale ich już praktycznie W kraju nie ma, bo się ich nie szkoli. Jakie wiec są szanse, że dla słownie jednej kopalni ktoś , gdzieś utworzy takie kierunki? Odpowiedź jest jedyna. NIE STWORZY ICH NIKT I NIGDZIE, BO WŁADZY SIĘ TO NIE OPŁACA.Pozostają wiec emigranci. Jak się to dla Polski i Polaków skończy strach nawet jest pomyśleć. Nadchodzi bowiem już czas, że wyższa i średnia kadra techniczna w Polsce (a może już Polin, albo Ukro-Polin, kto to wie) nie będzie Polska. A Polacy we własnym kraju będą jedynie niewykwalifikowaną masą nieuków. To są skutki reform Suchockiej, Buzka itd, itp. PS. Niech Pan redaktor znajdzie w Myszkowie nauczyciela matematyki, fizyki, chemii, biologi do których ma sens posłać własne dzieci na przysłowiowe korki. A jak bardzo jest źle w polskiej oświacie pokazała ostatnio Najwyższa Izba Kontroli np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=TeNsQvy38Ks . Ci egzaminatorzy co masowo źle sprawdzali prace maturalne (np 85% źle sprawdzonych prac z biologi i chemii )to nauczyciele o najwyższym awansie zawodowym. Jeśli więc tak wygląda ich praca w Komisjach Egzaminacyjnych, to niech zada sobie Pan pytanie - co ci sami nauczyciele wyprawiają na lekcjach w szkołach w których uczą nasze dzieci. STRACH POMYŚLEĆ- prawda....????Data dodania komentarza: 30.11.2025, 01:03Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama