Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 30 kwietnia 2025 10:55
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

200 KM NOWYCH DRÓG ROWEROWYCH NA JURZE. TAKŻE W POWIECIE MYSZKOWSKIM

Przybędzie 200 km dróg rowerowych na Jurze, w subregionie częstochowskim, także w powiecie myszkowskim. Przedstawiciele gmin podpisalin porozumienie o Wartostradzie.
200 KM NOWYCH DRÓG ROWEROWYCH NA JURZE. TAKŻE W POWIECIE MYSZKOWSKIM

Autor: arc

Podziel się
Oceń

Subregion Północny Województwa Śląskiego przygotowuje się do realizacji zarówno wspólnych, jak i indywidualnych projektów w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.

- Z tej puli unijnych funduszy udało się nam zdobyć zapewnienie dofinansowania w wysokości blisko 700 mln zł dla całego subregionu – przypomina prezydent Częstochowy a zarazem przewodniczący zarządu Związku Gmin i Powiatów Subregionu Północnego. – Nowe drogi rowerowe, w tym Wartostrada, będą promować komunikację rowerową w mieście i subregionie, służyć rozwojowi transportu niskoemisyjnego, a także wspierać rozwój turystyki na Jurze.    

Jednym z niezbędnych elementów procedury poprzedzającej realizację zadania są umowy o partnerstwie w sprawie takich zintegrowanych inwestycji.
Podpisana 4 kwietnia umowa partnerstwa dotyczy projektu „Budowa trasy rowerowej na obszarze Subregionu Północnego Województwa Śląskiego oznaczonej symbolem 17”, który wpisze się w projekt w skali krajowej.  
Trasa nr 17 przebiegać będzie głownie wzdłuż Warty (a później na południe do granicy ze Słowacją), obejmując województwa: śląskie, łódzkie, wielkopolskie i lubuskie.
Jej przebieg na obszarze naszego subregionu prowadzi – patrząc od północy - przez gminy: Kłomnice, Mstów, Częstochowa, Olsztyn, Żarki i Niegowę.
Długość zaplanowanej trasy rowerowej na obszarze subregionu to 78 km (w tym długość infrastruktury niezbędnej do budowy to 48 km).

Trasa nr 17, podobnie jak dwie inne trasy w subregionie, zostanie zaprojektowana i wykonana zgodnie z założeniami i wytycznymi zawartymi  w Regionalnej Polityce Rowerowej wraz z planem sieci regionalnych tras rowerowych dla Województwa Śląskiego.
Projekt współfinansowany będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 (alokacja Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych).

W ramach planowanych do realizacji projektów powstanie w najbliższych latach w subregionie sieć 200 km dróg rowerowych. Obecnie na bazie powstałych koncepcji przygotowywane są programy funkcjonalno-użytkowe. Wnioski o dofinansowanie związek subregionalny zamierza złożyć  w listopadzie, a w przyszłym roku rozpisywane będą – przez poszczególne miasta i gminy - przetargi wykonawcze. Realizacja inwestycji to lata 2025 i 2026.

Umowę partnerstwa dotyczącą realizacji trasy rowerowej nr 17 w Urzędzie Miasta Częstochowy sygnowali:   
- ze strony Lidera projektu - Związku Gmin i Powiatów Subregionu Północnego oraz Miasta Częstochowy – przewodniczący zarządu Związku - prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, członek Zarządu Związku i zastępca prezydenta Częstochowy Piotr Grzybowski oraz Dyrektor Biura Związku Wojciech Ostaszewski;
- ze strony partnerów projektu: burmistrz Olsztyna Tomasz Kucharski, burmistrz Żarek Klemens Podlejski, wójt Kłomnic Piotr Juszczyk, wójt Mstowa Tomasz Gęsiarz, wójt gminy Niegowa Mariusz Rembak, a także Częstochowska Organizacja Turystyczna..

Przebieg drogi rowerowej nr 17 w granicach Częstochowy to 20 km w tym przebudowa, remont lub nowa infrastruktura obejmie tę trasę na 13,9 km długości.
Trasa prowadzić będzie:
- od południa realizowaną obecnie drogą dla rowerów łączącą się z istniejącą drogą rowerową w gminie Olsztyn;
- następnie istniejącą drogą rowerową w ul. Korfantego do ul. Kucelińskiej
- ul. Kucelińską i Trochimowskiego do istniejącej infrastruktury w obrębie stacji kolejowej Raków
- od ul. Dębowej wałami wzdłuż Warty do istniejącej infrastruktury rowerowej w obrębie węzła drogowego  alei Wojska Polskiego/Jana Pawła II
- po północnej stronie miasta wałami wzdłuż Warty poprzez przełom Warty do połączenia z gminą Mstów.
W ramach inwestycji planowane jest budowa nowej infrastruktury (w tym na wałach przeciwpowodziowych), przebudowa lub remonty istniejących dróg rowerowych,
a także wprowadzenie elementów uspokojenia  ruchu na tych odcinkach dróg, na których nie jest wymagane tworzenie wydzielonej infrastruktury rowerowej.  

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MatiTreść komentarza: 👍Data dodania komentarza: 29.04.2025, 17:21Źródło komentarza: "Hurra Jura" to pierwsza na Jurze, oraz trzecia w Polsce Via FerrataAutor komentarza: ZenekTreść komentarza: Panie Wojciechu współczuję. I Trzymam Kciuki !!!Data dodania komentarza: 24.04.2025, 13:37Źródło komentarza: ZARZUTY KORUPCYJNE DLA BYŁEGO STAROSTY. KAUCJA 200.000 ZŁ I WYSZEDŁAutor komentarza: KarolinaTreść komentarza: 😍Data dodania komentarza: 19.04.2025, 16:19Źródło komentarza: Vespa na JurzeAutor komentarza: TomaszTreść komentarza: To jest chyba jednak standard. Dzisiaj (17/04/2025) identyczne obrazki były w Koziegłowach na ul. Żareckiej obok domu burmistrza Koziegłów. Zamiatanie ulicy przebiegało tak że trzeba było uciekać na drugą stronę ulicy żeby jako tako przejść. Tumany kurzu ciągnęły się na odległość 100 m za zamiatarką. Oczywiście wszystkie prace na sucho przy słonecznej pogodzie i 25 stopniach ciepła.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 12:56Źródło komentarza: ZAMIATARKA CZY KURZARKA?Autor komentarza: WojtekTreść komentarza: Takiemu to nic nie zrobią bo ma kolegę sędziego,Data dodania komentarza: 16.04.2025, 14:09Źródło komentarza: BYŁY STAROSTA MYSZKOWSKI ZATRZYMANY. ZARZUTY KORUPCYJNEAutor komentarza: MarianTreść komentarza: Przecież to "elyta" polityczna to co mu zrobią? Jak skażą to się odwoła że sadzili ni ci sędziowie co trzeba.Data dodania komentarza: 16.04.2025, 02:59Źródło komentarza: BYŁY STAROSTA MYSZKOWSKI ZATRZYMANY. ZARZUTY KORUPCYJNE
Reklama
Reklama
Reklama