A może obóz językowy?
Szkoły językowe oferujące kursy języka angielskiego dla młodzieży przygotowujących się do matury, tacy jak znana szkoła Angloville, nie mają łatwo. Z jednej strony od uczniów można oczekiwać zapamiętania wielu zasad gramatycznych i słów. Niestety, często mają też trudności z zastosowaniem tej wiedzy. Wynika to z programu nauczania, który jest tak naprawdę programem kursu A-level, a więc nie skupia się na praktycznych umiejętnościach. Jak kursy angielskiego dla młodych uczniów mogą zmienić tę sytuację? Idealnym rozwiązaniem wydają się być obozy językowe.
Dlaczego akurat obozy językowe?
Choć prawdą jest, że nie można całkowicie przestać uczyć się gramatyki i słownictwa, to faktem jest również, że ich znaczenie w życiu codziennym jest znacznie mniejsze niż w programie nauczania. W życiu codziennym ogólne umiejętności językowe są potrzebne, by prowadzić rozmowę, jeśli nie znamy jakiegoś słowa, lub by móc przekazać wiadomość mimo pewnych braków gramatycznych. W szkole nie ma takich okazji, jedynie swobodne rozmowy z nauczycielami i innymi uczniami języka stwarzają różne trudne językowo sytuacje, z którymi trzeba sobie w ten czy inny sposób poradzić. A ponieważ nie jest to sztywny kurs, nie ma stresu.
Czy warto wybrać się na obóz przed maturą?
Gdy mowa o organizowaniu obozów językowych, zaskakujące może być stwierdzenie, że przygotowują one uczniów do matury. Jeśli jednak wzorce maturalne są przewidywalne, to stres związany z zapamiętywaniem przez uczniów reguł gramatycznych w rzeczywistości nie wpłynie pozytywnie na oceny. W tym przypadku cenna jest swoboda językowa zdobyta na obozie. Trzeba też powiedzieć, że obóz językowy poszerza słownictwo. Podobnie jak w codziennych sytuacjach, poszczególne słowa i zwroty można przywołać intuicyjnie w razie potrzeby.
Czy po skończeniu szkoły też warto wybrać się na obóz?
Dla wielu z nich kontakt z językiem angielskim - ze względu na sposób jego nauczania w szkole - kończy się wraz z egzaminem końcowym. Obozy językowe dają młodym ludziom możliwość przełamania frustracji związanej z lekcjami i podręcznikami. Uświadamiają sobie również, że perfekcyjna znajomość języka nie jest konieczna, gdyż drobne błędy nie wpływają na zrozumienie konwersacji.