Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 11:16
Przeczytaj!
Reklama

Kolor. Kształty. Nic dziwnego, że dobrze się sprzedaje! FORD KUGA

Ford Kuga w 2022 sprzedawał się bardzo dobrze, był najlepiej sprzedającym się modelem marki w Polsce. Dla Forda był to udany rok, i nie ma się co dziwić, skoro wobec większości osobowych samochodów tej marki trudno przejść obojętnie. My Fordem Kuga i to w wersji hybrid jeździliśmy już dość dawno, a biorąc pod uwagę ceny paliwa i zmianę preferencji Polaków, jest to najbardziej pożądana wersja samochodu do miasta: hybryda, więc przez kilkadziesiąt kilometrów możemy jeździć 100% elektrycznie. Średnie spalanie benzyny na krótszych dystansach może zejść niewiele powyżej 2 litrów!
Kolor. Kształty. Nic dziwnego, że dobrze się sprzedaje! FORD KUGA
Kuga przed wejściem do Zamek Ogrodzieniec. Przyznacie, że plener dla niej idealny!
Podziel się
Oceń

Hybrydy typy plug-in to obecnie najbardziej pożądane samochody. Świetnie osiągi przez połączenie możliwości samochodu spalinowego i silnika elektrycznego, niskie spalenie. Zwłaszcza to drugie przy wysokich cenach paliw jest nie bez znaczenia. W czasach, gdy coraz więcej osób odwraca się od diesli, nawet bardzo nowoczesnych, hybryda typu plug-in zdobywa coraz więcej sympatyków. Nie ma ograniczeń zasięgu, dotyczących 100% elektryków, a pozwala bardzo zmniejszyć zużycie paliwa. Dając przy tym sporo frajdy z jazdy.

Największe korzyści z używania hybrydy typu plug-in osiągniemy, gdy możemy ją ładować z domowego gniazdka elektrycznego. Czyli raczej odpada ustawienie Kugi pod blokiem, chyba, że mieszkamy na parterze. To jednak dość karkołomne rozwiązanie przewodem wiszącym z kuchni do samochodu. W pełni będziemy mogli się cieszyć z używania Forda Kuga w wersji hybrydowej, z możliwością ładowania z gniazdka, jeżeli mamy własny dom, ewentualnie możemy podłączyć samochód do prądu na firmowym parkingu. Ale i bez tego, Ford Kuga w wersji plug-in to jeden z ciekawszych samochodów hybrydowych na rynku.

Przedział cenowy pomiędzy najtańszą Kugą z silnikiem 1,5 benzyna 150kM za 137 tysięcy a 2,5 litrową benzyną +silnik elektryczny plug-in i mocy 225 KM za 194 tysiące nie jest mały.. A są wersje jeszcze droższe przekraczające ceną 200 tysięcy. Z kolei „klasyczna” hybryda, bez ładowania z gniazda jest już za… 183 tysiące. Słabsza, bo „tylko” 190 KM ale za to z napędem na 4 koła. Za kompaktowego SUV-a nie są to więc kwoty małe, ale rekompensatą niech będzie to, że Kuga to jeden z najpiękniejszych crossoverów w tej klasie!

Kugę w wersji plug-in hybrid testowaliśmy dzięki uprzejmości Frank-Cars, dealer Forda z Częstochowy. Miasto, dłuższa trasa Kraków i z powrotem. Piękne okolice Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Przyznacie, że tuż przed Zamek Ogrodzieniec Kuga prezentuje się nie tylko jak kot, ale jak prawdziwy strażnik, obrońca zamku!

Nie udało nam się osiągnąć tak niskiego spalania, jakie Kuga plug-in spokojnie zapewni nam w codziennej jeździe. Tak już po prostu jest, że jeżeli samochód daje frajdę z jazdy, to testowy egzemplarz udostępniony dziennikarzom nigdy nie osiąga dobrych wyników w teście „oszczędność”. Po prostu zbyt dużą przyjemność w Forcie Kuga sprawia przyśpieszanie, wchodzenie w zakręty, wyprzedzanie, żeby robić te manewry w tempie żółwia.

Nieoczekiwane zalety Plug-in w mieście

Kto używał lub jeździ hybrydą ładowaną z gniazdka, doceni cechę, której nie mają „zwykłe” hybrydy. Możliwość skorzystania z ulicznych stacji ładowania. Nie zawsze powodem, żeby tam stanąć jest brak prądu. Mamy przecież silnik elektryczny. Czasem jednak w dużych miastach miejsce dla elektryka jest JEDYNYM jakie uda się znaleźć. Katowice to jedno z miejsc, gdzie w centrum najtrudniej zaparkować. Nas też uratowało wolne miejsce przed Urzędem Miasta Katowice, ale dla samochodu elektrycznego. Stajemy, przewód z bagażnika do słupka i ładujemy. Oczywiście potrzebna aplikacja, których jest mnogość, ale to temat na osobny artykuł. Ważne, że mając możliwość ładowania z ulicznej stacji ładowania, mamy ten dodatkowy przywilej, że czasem znajdzie się dla nas dodatkowe miejsce do parkowania. Trzeba tylko pamiętać, że na miejscu dla elektryków możemy stać tylko w czasie ładowania samochodu. Jego blokowanie gdy nie ładujemy jest nie tylko niegrzeczne, ale może spotkać się z innymi konsekwencjami.

Mniejsze i średnie crossovery to od lat rosnąca grupa samochodów na naszych drogach. Drogie, ale prestiżowe w każdej klasie. Cenę wyrównuje kierowcy i pasażerom wygoda, funkcjonalność i oryginalność tych samochodów.

Samochód do testu udostępniła firma: Frank Cars sp. o z o.o. Częstochowa ul. Jagiellońska 137/151 tel. 34 365 05 75 www.frank-cars.pl


Możliwość doładowania na mieście. Przy obecnych cenach ładowania, nie jest to zbyt opłacalne, ale czasem może to być jedyne wolne miejsce parkingowe!

Średnie spalanie z wykorzystaniem silnika elektrycznego na dłuższej 100 km w jedną stronę do Krakowa nawet z ciężką nogą wygląda bardzo dobrze. Jeżdżąc Kugą plug-ing na niewielkie odległości, po mieście, uzyskamy wynik o wiele lepszy

Wykończenie drzwi oryginalne, wygląda ciekawie, a pianka jest miła w dotyku

Gumowa osłonka na kant drzwi kierowcy. Bardzo przydatny gadżet Forda! Kto nie obił sobie samochodu w ten sposób! Przy okazji, chronimy też samochód, o który oprzemy swoje drzwi.

Przyznacie, że plener dla Forda Kuga znaleźliśmy bardzo fotogeniczny. Zamek Ogrodzieniec był plenerem dla niejednej już produkcji filmowej: Zemsta, Wiedźmin.

Plenerem dla naszego testowego Forda Kuga stał się Zamek Ogrodzieniec.


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MieczysławaTreść komentarza: Jak tam kariera polityczno - biznesowa geniusza Tomasza? Ponad 5 milionów złotych dotacji w pandemii szybciutko się rozeszło. Te pieniądze pochodzą z naszych podatków !!!. AAAAA no tak spora część poszła na zakup żółciutkiej Tesli. Kredytu ani leasingu nie dostał bo w księgach same straty i zajęcia więc zakupiony za gotówkę/przelew. Pracownicy są zaopiekowani przez Tomaszka Judaszka - przychodzą po wypłatę więc pyta się czy naprawdę potrzebują tych pieniędzy. Od lat mija się z prawdą, kręci, kombinuje, naciąga, obiecuje. Wykorzystuje trudną sytuację pracowników i uzależnia od siebie. Narastające zadłużenie w wypłatach powoduje jeszcze większe przywiązanie do firmy bo żal ludziom utracić kilka tysięcy złotych które zbiera się od miesięcy. A żółciutką Teslę możecie pooglądać codziennie obok Kukubary. Tak, tak schowa za beczką :-DData dodania komentarza: 20.05.2024, 10:06Źródło komentarza: KANDYDAT NA WÓJTA PORAJA NIE PŁACI PENSJI! Inspekcja pracy w Kacper Global!Autor komentarza: Mały robaczekTreść komentarza: 3 część sesji Rady Miasta z 16 maja br. leży tu: https://myszkow.esesja.pl/transmisja/52084/i-sesja-rady-w-myszkowie-16052024.htm?hd=1Data dodania komentarza: 20.05.2024, 08:11Źródło komentarza: ZA TRZECIM PODEJŚCIEM! MYSZKÓW MA PRZEWODNICZĄCEGO. BARTNIK PONOWNIE PRZEGRAŁAutor komentarza: Mały robaczekTreść komentarza: 3 część Sesji z 16 maja br leży tu: https://myszkow.esesja.pl/transmisja/52084/i-sesja-rady-w-myszkowie-16052024.htm?hd=1Data dodania komentarza: 20.05.2024, 08:09Źródło komentarza: ZA TRZECIM PODEJŚCIEM! MYSZKÓW MA PRZEWODNICZĄCEGO. BARTNIK PONOWNIE PRZEGRAŁAutor komentarza: 😁Treść komentarza: Oddech Jarosława 🫢UpsData dodania komentarza: 20.05.2024, 01:37Źródło komentarza: ZA TRZECIM PODEJŚCIEM! MYSZKÓW MA PRZEWODNICZĄCEGO. BARTNIK PONOWNIE PRZEGRAŁAutor komentarza: Mały robaczekTreść komentarza: Kurcze! Pomyliłem się! Sesje leżą tu: https://myszkow.esesja.pl/transmisje_z_obrad_radyData dodania komentarza: 19.05.2024, 02:11Źródło komentarza: ZA TRZECIM PODEJŚCIEM! MYSZKÓW MA PRZEWODNICZĄCEGO. BARTNIK PONOWNIE PRZEGRAŁAutor komentarza: iwoTreść komentarza: proponuję zniechęcić własnym oddechem.Data dodania komentarza: 18.05.2024, 20:06Źródło komentarza: ZA TRZECIM PODEJŚCIEM! MYSZKÓW MA PRZEWODNICZĄCEGO. BARTNIK PONOWNIE PRZEGRAŁ
Reklama
Reklama
Reklama