Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 17 listopada 2025 15:00
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

BURMISTRZ MYSZKOWA PRZEJAZDÓW NIE SPRAWDZAŁ

(Myszków) Od 2015 roku każdy zarządca drogi ma obowiązek raz w roku kontrolować stan widoczności przejazdu kolejowego z drogi. Czy krzaki nie zarosły, czy ktoś nie postawił np. nielegalnej reklamy, utrudniającej użytkownikom dróg obserwację przejazdu kolejowego. Kontrolę należy przeprowadzić pomiędzy czerwcem, a wrześniem a wynik pomiarów przesłać do Zakładu Linii Kolejowych. PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie poskarżył się Wojewodzie Śląskiemu, że wiele samorządów na terenie województwa tego nie robi. Wojewoda 10 maja wysłał więc w tej sprawie pismo do Rady Powiatu Myszkowskiego i do Rady Miasta Myszkowa. Bo zarówno Powiatowy Zarząd Dróg, jak i burmistrz Myszkowa zdaniem kolejarzy obowiązku wykonania kontroli widoczności przejazdów kolejowych nie wypełniły.
Podziel się
Oceń

(Myszków) Od 2015 roku każdy zarządca drogi ma obowiązek raz w roku kontrolować stan widoczności przejazdu kolejowego z drogi. Czy krzaki nie zarosły, czy ktoś nie postawił np. nielegalnej reklamy, utrudniającej użytkownikom dróg obserwację przejazdu kolejowego. Kontrolę należy przeprowadzić pomiędzy czerwcem, a wrześniem a wynik pomiarów przesłać do Zakładu Linii Kolejowych. PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie poskarżył się Wojewodzie Śląskiemu, że wiele samorządów na terenie województwa tego nie robi. Wojewoda 10 maja wysłał więc w tej sprawie pismo do Rady Powiatu Myszkowskiego i do Rady Miasta Myszkowa. Bo zarówno Powiatowy Zarząd Dróg, jak i burmistrz Myszkowa zdaniem kolejarzy obowiązku wykonania kontroli widoczności przejazdów kolejowych nie wypełniły.


 

Z problemu wytłumaczył się Powiatowy Zarząd Dróg. Kontrola widoczności przejazdów była w 2017 i 2018 roku wykonana, jedynie wyniki kontroli zapomniano przesłać do ZLK w Częstochowie. Takie wyjaśnienie trafiło do Wojewody Śląskiego. Rada Powiatu Myszkowskiego nie uznała pisma wojewody za formalną skargę na starostę. Inaczej sprawę potraktowała Rada Miasta Myszkowa, posiłkując się opinią radcy prawnego: że należy zawiadomienie Wojewody rozpatrzyć jak skargę na burmistrza, co radni zrobili 10 czerwca. Zwołano sesję, radni głosowali i.. I nic! W głosowaniu remis, radni ani skargi nie odrzucili, ani nie uznali za zasadną. Burmistrz Włodzimierz Żak tłumaczył swoje zaniedbanie „długotrwałą chorobą pracownika”, który miał w obowiązkach wykonać kontrolę przejazdów, i tym, że pracownik „wybiera się na emeryturę”. Za 750 zł burmistrz wynajął do obejrzenia pięciu przejazdów (co widać i czy widać) firmę z Bielska-Białej. Jakby nie mógł na przejazdy rzucić okiem ktoś inny z urzędu…


 

Sprawa mogłaby być potraktowana w kategoriach wyłącznie humorystycznych, gdyby nie dwa problemy: 1. radni nie odrzucili skargi, nie uznali za zasadną. Co teraz? Nie wiadomo. 2. Burmistrz przyznał się do zaniedbania, że przez 2 lata nie wykonał jako zarządca drogi ustawowego obowiązku sprawdzenia widoczności przejazdów kolejowych z drogi. Na szczęście nie mieliśmy w tych latach żadnego wypadku kolejowego, ale gdyby w roku 2017 czy 2018 do takiego doszło, a widoczność przejazdu kolejowego byłaby niewystarczająca, Włodzimierz Żak byłby w sporych tarapatach, groziłaby mu osobista współodpowiedzialność za wypadek, gdyby do takiego przyczyniła się niewystarczająca widoczność przejazdu. Czy jednak burmistrz może spać spokojnie? Niekoniecznie. Przyznał, że doszło z jego strony do zaniedbania. Prawo zostało złamane. Ustawowych obowiązków, regulowanych szczegółowo Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 20.10.2015 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych i bocznic z drogami nie wypełnił. Na pewno radni, może organa ścigania (Prokuratura?) powinni się zastanowić nad tym, czy sam fakt niewypełnienia obowiązków przez burmistrza skutkuje odpowiedzialnością karną lub służbową. Może polecieć po dodatku motywacyjnym (radni), albo sprawić czy zachodzi konieczność ukarania burmistrza choćby grzywną? W rozporządzeniu ministra nie znaleźliśmy regulacji, co grozi burmistrzowi za niewypełnienie obowiązków, ale niewątpliwie do zaniedbania doszło. (JotM)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: BUCHA! CHA! CHA!! ALE SUKCES ????!!!! I do tego Mieszkańcy Myszkowa siedzą na tyłkach i są zadowoleni. No to teraz za to nikt tylko ONI ZAPŁACA. Zapłaca wszystkim co jeszcze dziś jakimś cudem mają.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:00Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: PikaTreść komentarza: Polecam Traugutta w Częstochowie szkoła jest cool :)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 09:54Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!Autor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: Moim skromnym zdaniem chodzi w tej całej hucpie o przejecie terenów Góry Będuskiej pod pseudokopanię. Piszę o pseudokopalni, bo jak wiemy całe te pola są już przeznaczone na GIGANTYCZNE centrum logistyczne (magazyny) . W dodatku właśnie rząd przepchnął to: https://www.youtube.com/watch?v=ncYXP7U5mIU . Dodam tylko, że cała UE zużywa 1 nieduży pociąg molidbenu na rok. A ostatnio w UE zakazano jakiejkolwiek emailii, w tym chromowania - oczywiście wszystko dla ochrony klimatu. Czy więc coś jeszcze należy dodawać..? Szykuje się gigantyczny rabunek Polaków z ich ziemi.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 10:18Źródło komentarza: Rozwój Myszkowa. Za i przeciw kopalni wolframu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama