GB350S, jakiego jeszcze nie widziano: Hondacustoms.com powraca na Wheels and Waves, aby celebrować sztukę budowy motocykli customowych

- Jedenaście spersonalizowanych motocykli z siedmiu krajów
- Całkowicie nowy GB350S w centrum tegorocznego konkursu
- Obecność Hondy wzmocniona przez niestandardowe rzeźby z piasku i przejazdy przedstawicieli mediów
- Zgłoszenia z Francji, Niemiec, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii
- Wszystkie rywalizujące modele zostaną zaprezentowane na festiwalu Wheels & Waves w Biarritz
- Ankieta internetowa na stronie hondacustoms.com wyłoni ulubiony europejski custom GB350S
- Zwycięzca zostanie ogłoszony pod koniec lata
Już po raz szósty z rzędu Honda prezentuje eklektyczną mieszankę spersonalizowanych, dostrojonych i zmodyfikowanych motocykli w ramach paneuropejskiego konkursu Hondacustoms na festiwalu Wheels and Waves w Biarritz we Francji. Pierwszym zwycięzcą hondacustoms.com była Africa Four CRF1000R, bazująca na modelu CB1000R, od szwajcarskiego dealera Hondy - Brivemo Motos - w 2020 r.
W 2021 roku wygrał motocykl Fenix, przygotowany na bazie modelu CB650R przez Mototrofę z Portugalii. W 2022 roku pod nóż trafił CMX500 Rebel, który przyniósł zwycięstwo Maanboardowi od sardyńskiej firmy Motocicli Audaci, zajmującej się tuningiem motocykli.
W 2023 roku wyobraźnia konstruktorów eksplodowała pomysłami i kolorami przy modyfikacjach, którym poddano modele Dax i Monkey. Tryumfatorem tego eksperymentu zostali Art of Wheels Garage i Tamara Alves z maszyną o nazwie Furiosa. W ubiegłym roku w centrum uwagi znalazł się CL500 oraz CL250, który okazał się bazą dla zwycięskiego motocykla - Bunker Imprint - od tureckiego Bunker Garage.
W 2025 roku reinterpretacji poddany został całkowicie nowy w Europie GB350S. Ten jednocylindrowy motocykl w stylu retro stanowi idealną bazę do personalizacji, dzięki doskonale dobranej mieszance starego z nowym. Do rywalizacji stanęła wyjątkowa jedenastka dealerów i wyspecjalizowanych konstruktorów motocykli customowych z całej Europy. Slogan „Jedź z życiem, żyj z pasją”, związany z kompaktowym, wszechstronnym i dającym radość z jazdy GB350S i jego styl retro są bardzo na czasie. Model ten stanowi idealną bazę do „czarowania” dla utalentowanych personalizatorów.
Konkurs na personalizację stał się wydarzeniem corocznym, odbywającym się w realu i jednocześnie online, które zyskuje na popularności dzięki nieograniczonej wyobraźni uczestników. Latem 2024 r. witrynę hondacustoms.com odwiedziło ponad 25 500 osób głosujących na gamę małych motocykli marki Honda, co stanowiło wzrost o 18% w porównaniu z rokiem poprzednim.
LINE-UP 2025:

- The Rocket Lion – Honda Motor Center León: Hiszpania
List miłosny od salonu Honda Motor Center Leon do klasycznych Café Racerów z przeszłości – The Rocket Lion – ucieleśnia dbałość o szczegóły i wysoką jakość wykonania Hondy oraz inteligentne akcenty z długiej, znakomitej przeszłości tej marki. Z przodu wykorzystuje on zmodyfikowaną owiewkę i szybę modelu RC181, co w połączeniu z niestandardową tylną osłoną, podkreśla unikalny profil boczny i wyjątkową sylwetkę maszyny. Osłona współpracuje z niestandardowym siedzeniem, które samo w sobie ma kształt zapewniający pozycję do jazdy jak w starym motocyklu GP. Opony Michelin Road Classic, tytanowe okucia i oficjalny kolor Hondy w połączeniu z dużym logo pokrytym patyną — wszystkie te elementy stanowią tylko część obszernej listy specyfikacji.
@motocenter_leon_hondamotos
@hondamotoses

- Clubman TT – Mallorca Motos: Hiszpania
Inspiracją dla późniejszego okresu sportów motorowych jest Clubman TT od Mallorca Motos. Hiszpański dealer nawiązał do estetyki GB350S z lat 60. i 70. XX wieku i zainspirował się wyścigami ulicznymi z lat 70., montując kierownicę typu clip-on i krótkie siedzisko o kształcie, który wizualnie obniża sylwetkę motocykla. Czarny wydech w stylu shotgun wzmacnia donośny rytm pojedynczego cylindra i podkręca styl. Podobnie jak trzyramienne przednie i pełne tylne koło – używane do zrównoważenia unikalnego lakieru w wielu odcieniach błękitu i zieleni, odzwierciedlającego morze i drzewa Wyspy Man.

- Miranda – Honda Motorsport Las Rozas: Hiszpania
Oddając hołd buntowniczemu charakterowi i wolnemu duchowi zabytkowych motocykli, Miranda (nazwana na cześć siedmioletniej córki lidera projektu) to elegancki, naturalny i fajny balans estetyki, funkcjonalności i osobowości. Zaprojektowana przez całkowicie kobiecy zespół Honda Motorsport Las Rozas, Miranda ma kilka akcentów, które wzmacniają oryginalną sylwetkę – takich jak nowa osłona reflektora ze zintegrowaną szybą – i zmienione siedzenie, wszystko wykończone w stylu retro - w bogatej mieszance czystej bieli i cukierkowego różu. Ale zmiany nie są tylko estetyczne – swobodnie pracujący układ wydechowy Arrow Exhausts uwalnia dźwęk GB350S, podczas gdy tylne zawieszenie YSS wzmacnia jego dynamiczne atrybuty.
@hondamotorsportmadrid
@hondamotoses

- MBX350 – Servihonda Málaga: Hiszpania
MBX350 od Servihonda Málaga wycina unikalny kształt w konkursie. Skupiając się na zupełnie innej dekadzie, wygląd MBX350 jest zdefiniowany przez jego „kwadratowy” styl i kultowe malowanie przywołujące wspomnienia hiszpańskiego dwusuwowego MBX80 z lat 80. Aby zapewnić niemal idealną kopię MBX80, historyczne części zostały dostosowane i zmodyfikowane tak, aby pasowały do nowej ramy i zapewniały niemal fabryczny poziom dopasowania i wykończenia. Odnowione koła, widelec i wahacz w jasnym srebrze (plus sugestywna naklejka Pro-Link w kolorze czerwonym) dodatkowo odróżniają MBX350 od konkurencyjnych konstrukcji, podczas gdy kwadratowe lusterka z epoki i krótki układ wydechowy Tavi dopełniają modyfikacji.
@servihondamalaga
@hondamotoses

- Mia – TubaisMoto: Portugalia
Do Hondacustoms 2025 wkracza inspirowana café racerem Mia od portugalskiego dealera TubaisMoto. Pionowa przednia owiewka i staromodna szyba to typowe cechy wyścigowca z lat 60., a czarne podwozie równoważy barwy owiewki nawiązujące do klasycznego połączenia kolorów HRC: czerwonego, białego i niebieskiego. Uzupełnieniem jest biegnący od przodu do tyłu pas, delikatnie stopniowany na tylnej osłonie, dzięki czemu cała kolorystyka się wyróżnia. Estetyki retro dodają również nisko zawieszony czarny wydech i koła z drucianymi szprychami. Tylna część – z subtelnie zintegrowanym kompaktowym oświetleniem LED – zapewnia nowoczesność.

- Okira – Ruleshaker: Francja
Co jeśli zapomniane elementy z przeszłości mogłyby zainspirować jutrzejszy styl? Przygotowana przez Ruleshaker i Freaky Debbie (Déborah Amaral, paryską projektantkę mody specjalizującą się w recyklingu) koncepcja – Okira – polega na stworzeniu jedynego w swoim rodzaju motocykla i pasującego do niego stroju. Wykorzystano do tego niesprzedane ubrania i sprzęt lub elementy z przeprowadzonych w przeszłości wyścigów. Rezultatem jest dzieło sztuki nadające się do jazdy, ubrane przez projektanta mody i zaprezentowane jako manifest stylu i inteligentnego recyklingu. Jest tak wiele do zobaczenia – wszędzie mnóstwo skóry – plus wspaniały, inspirowany HRC patchwork czerwonej, białej i niebieskiej farby.
@ruleshaker
@freakydebbie
@hondamotofr

- Silver Bullet – Farnham Honda: Wielka Brytania
Silver Bullet to bez wątpienia klasyczna wersja prawdziwego brytyjskiego stylu Café Racer, a opływowy kształt owiewki przedniej, aluminiowy zbiornik paliwa i smukłe, pojedyncze siedzenie emanują stylem i zamysłem. Ostro pochylona kierownica typu clip-on znajduje się znacznie poniżej górnego jarzma i pasuje do tylnych podnóżków zamontowanych na pięknie wykończonych wieszakach. Plecione przewody sugerują imponującą siłę hamowania, podobnie jak przednia tarcza typu wave. A żeby jeszcze bardziej wzmocnić jego potencjał, motocykl toczy się na w pełni wyścigowych oponach typu slick.
@farnham_honda
@hondaukmotorcycles

- FTR350 – Vertu Honda: Wielka Brytania
FTR350 czerpie inspirację z wyścigów Flat Track, z minimalistyczną estetyką i naciskiem na wydajność, prowadzenie i głośny dźwięk. Nowa, uniesiona sekcja siedzenia jest kontynuacją miękkiej krzywizny zbiornika paliwa, a reflektor zastąpiono tablicą z numerem. Wykończone niestandardową czerwoną farbą nadwozie, z grafiką w kolorze białym, czarnym i niebieskim, deklaruje charakter wyścigowy, podobnie jak zaciemniona rama i szprychowe koła. Wydajność hamowania jest wzmocniona dzięki dodaniu plecionych przewodów hamulcowych z przodu i z tyłu , a otwarty stożkowy filtr powietrza i niestandardowy, wysoko umiejscowiony wydech (wykończony puszką CR Racefit) uwalniają jednocylindrowy silnik.
@vertuhondabikes
@hondaukmotorcycles

- Swiss Wing – Pellicari Design: Szwajcaria
Swiss Wing to wyjątkowe, zainspirowane lotnictwem dzieło, które powstało we współpracy Honda Moto Switzerland i Pellicari Design. Modyfikacje obejmują wyjątkowe pełne koła, żaluzje, nity, węże i śruby – duże skrzydło Hondy na zbiorniku paliwa jest pięknie zaznaczone – wszystko zapożyczone ze świata lotnictwa. Silnik oddycha przez kompaktowy, skierowany do przodu filtr powietrza, a sprężynowe siedzenie umieszczono na dwóch tłumikach wydechowych. Projekt obejmuje również opony retro z białymi ściankami bocznymi, czarne tylne amortyzatory i cukierkowo-czerwoną farbę, która przywodzi na myśl szwajcarską flagę.
@pellicaridesign
@hondamoto_ch

- Hachimaan – MAAN Motocicli Audaci: Włochy
Zwycięzca z 2022 r., MAAN Motocicil z Sardynii, powraca po raz kolejny, tym razem z naprawdę wyjątkową wersją GB350S. Nazwany na cześć shintoistycznego boga wojny, Hachimaan reprezentuje ducha walki i przyjmuje japoński styl bobbera, by poćwiczyć w złożonej prostocie. Pod lśniącą niebieską farbą kryje się szereg niestandardowych komponentów, takich jak specjalnie zaprojektowana rama hardtail, zbiornik paliwa o małej pojemności „peanut” oraz kierownica pozbawiona dźwigni sprzęgła i hamulca, co tworzy czysty, uporządkowany wygląd. Malowanie ghosted flame, ze szczegółowymi radełkowanymi płomieniami na widelcach, dźwignia zmiany biegów suicide shifter ze sprzęgłem nożnym i krótki wydech emanują niestandardowym stylem. Z miłym akcentem ironii instrukcja obsługi jest przywiązana do kierownicy za pomocą opaski zaciskowej…
@motocicliaudaci
@hondamotoitalia

- GRAND (B)RIX – Sporty Bike: Niemcy
Inspirowany maszynami szosowymi i cafe racerami GRAND (B)RIX jest wykończony w klasycznej kombinacji kolorów Black/Gold. W subtelnie zmodyfikowanym motocyklu półki zostały ulokowane niżej względem widelca, co wizualnie obniża przód, uwydatniając sportową sylwetkę. Modyfikacje podwozia uzupełniają nowa kierownica o bardziej agresywnym kącie, lusterka na końcach kierownicy oraz uchwyty, które nadają motocyklowi harmonijny wygląd w stylu cafe racer. Układ wydechowy w kolorze czarnym z kolorową osłoną termiczną dodaje stylu, podczas gdy nowe tylne amortyzatory stanowią złoty akcent i współpracują z uporządkowanym tyłem. Całości dopełnia niestandardowo szyte siedzenie.
Platforma
będzie dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i portugalskim, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni pod koniec lata.
Niech rozpocznie się głosowanie. I niech wygra najlepszy motocykl…
Dodatkowe zdjęcia w galerii
Napisz komentarz
Komentarze