Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 13 czerwca 2025 22:01
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Honda GB 350 S w konkursie Wheels and Waves we Francji. Jak wypadną customowe przebudowy małej Hondy?

We francuskiej miejscowości Biarritz rozpoczyna się dzisiaj 11 czerwca festiwal Wheels and Waves. Honda ponownie będzie tam obecna ze swoimi wyjątkowymi, spersonalizowanymi maszynami, które wezmą udział w konkursie Hondacustoms.com. W tym roku bazą do personalizacji będzie sympatyczny model GB350S.
Podziel się
Oceń

GB350S, jakiego jeszcze nie widziano: Hondacustoms.com powraca na Wheels and Waves, aby celebrować sztukę budowy motocykli customowych 

 

  • Jedenaście spersonalizowanych motocykli z siedmiu krajów
  • Całkowicie nowy GB350S w centrum tegorocznego konkursu
  • Obecność Hondy wzmocniona przez niestandardowe rzeźby z piasku i przejazdy przedstawicieli mediów
  • Zgłoszenia z Francji, Niemiec, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii
  • Wszystkie rywalizujące modele zostaną zaprezentowane na festiwalu Wheels & Waves w Biarritz
  • Ankieta internetowa na stronie hondacustoms.com wyłoni ulubiony europejski custom GB350S
  • Zwycięzca zostanie ogłoszony pod koniec lata 

Już po raz szósty z rzędu Honda prezentuje eklektyczną mieszankę spersonalizowanych, dostrojonych i zmodyfikowanych motocykli w ramach paneuropejskiego konkursu Hondacustoms na festiwalu Wheels and Waves w Biarritz we Francji. Pierwszym zwycięzcą hondacustoms.com była Africa Four CRF1000R, bazująca na modelu CB1000R, od szwajcarskiego dealera Hondy - Brivemo Motos - w 2020 r.

W 2021 roku wygrał motocykl Fenix, przygotowany na bazie modelu CB650R przez Mototrofę z Portugalii. W 2022 roku pod nóż trafił CMX500 Rebel, który przyniósł zwycięstwo Maanboardowi od sardyńskiej firmy Motocicli Audaci, zajmującej się tuningiem motocykli.

W 2023 roku wyobraźnia konstruktorów eksplodowała pomysłami i kolorami przy modyfikacjach, którym poddano modele Dax i Monkey. Tryumfatorem tego eksperymentu zostali  Art of Wheels Garage i Tamara Alves z maszyną o nazwie Furiosa. W ubiegłym roku w centrum uwagi znalazł się CL500 oraz CL250, który okazał się bazą dla zwycięskiego motocykla - Bunker Imprint - od tureckiego Bunker Garage.

W 2025 roku reinterpretacji poddany został całkowicie nowy w Europie GB350S. Ten jednocylindrowy motocykl w stylu retro stanowi idealną bazę do personalizacji, dzięki doskonale dobranej mieszance starego z nowym. Do rywalizacji stanęła wyjątkowa jedenastka dealerów i wyspecjalizowanych konstruktorów motocykli customowych z całej Europy. Slogan „Jedź z życiem, żyj z pasją”, związany  z kompaktowym, wszechstronnym i dającym radość z jazdy GB350S i jego styl retro są bardzo na czasie. Model ten stanowi idealną bazę do „czarowania” dla utalentowanych personalizatorów.

Konkurs na personalizację stał się wydarzeniem corocznym, odbywającym się w realu i jednocześnie online, które zyskuje na popularności dzięki nieograniczonej wyobraźni uczestników. Latem 2024 r. witrynę hondacustoms.com odwiedziło ponad 25 500 osób głosujących na gamę małych motocykli marki Honda, co stanowiło wzrost o 18% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

LINE-UP 2025:

  • The Rocket Lion – Honda Motor Center León: Hiszpania 

List miłosny od salonu Honda Motor Center Leon do klasycznych Café Racerów z przeszłości – The Rocket Lion – ucieleśnia dbałość o szczegóły i wysoką jakość wykonania Hondy oraz inteligentne akcenty z długiej, znakomitej przeszłości tej marki. Z przodu wykorzystuje on zmodyfikowaną owiewkę i szybę modelu RC181, co w połączeniu z niestandardową tylną osłoną, podkreśla unikalny profil boczny i wyjątkową sylwetkę maszyny. Osłona współpracuje z niestandardowym siedzeniem, które samo w sobie ma kształt zapewniający pozycję do jazdy jak w starym motocyklu GP. Opony Michelin Road Classic, tytanowe okucia i oficjalny kolor Hondy w połączeniu z dużym logo pokrytym patyną — wszystkie te elementy stanowią tylko część obszernej listy specyfikacji.

@motocenter_leon_hondamotos                            
@hondamotoses

  • Clubman TT – Mallorca Motos: Hiszpania 

Inspiracją dla późniejszego okresu sportów motorowych jest Clubman TT od Mallorca Motos. Hiszpański dealer nawiązał do estetyki GB350S z lat 60. i 70. XX wieku i zainspirował się wyścigami ulicznymi z lat 70., montując kierownicę typu clip-on i krótkie siedzisko o kształcie, który wizualnie obniża sylwetkę motocykla. Czarny wydech w stylu shotgun wzmacnia donośny rytm pojedynczego cylindra i podkręca styl. Podobnie jak trzyramienne przednie i pełne tylne koło – używane do zrównoważenia unikalnego lakieru w wielu odcieniach błękitu i zieleni, odzwierciedlającego morze i drzewa Wyspy Man.

@mallorcamotos                              
@hondamotoses

  • Miranda – Honda Motorsport Las Rozas: Hiszpania 

Oddając hołd buntowniczemu charakterowi i wolnemu duchowi zabytkowych motocykli, Miranda (nazwana na cześć siedmioletniej córki lidera projektu) to elegancki, naturalny i fajny balans estetyki, funkcjonalności i osobowości. Zaprojektowana przez całkowicie kobiecy zespół Honda Motorsport Las Rozas, Miranda ma kilka akcentów, które wzmacniają oryginalną sylwetkę – takich jak nowa osłona reflektora ze zintegrowaną szybą – i zmienione siedzenie, wszystko wykończone w stylu retro - w bogatej mieszance czystej bieli i cukierkowego różu. Ale zmiany nie są tylko estetyczne – swobodnie pracujący układ wydechowy Arrow Exhausts uwalnia dźwęk GB350S, podczas gdy tylne zawieszenie YSS wzmacnia jego dynamiczne atrybuty.

@hondamotorsportmadrid                         
@hondamotoses

  • MBX350 – Servihonda Málaga: Hiszpania 

MBX350 od Servihonda Málaga wycina unikalny kształt w konkursie. Skupiając się na zupełnie innej dekadzie, wygląd MBX350 jest zdefiniowany przez jego „kwadratowy” styl i kultowe malowanie przywołujące wspomnienia hiszpańskiego dwusuwowego MBX80 z lat 80. Aby zapewnić niemal idealną kopię MBX80, historyczne części zostały dostosowane i zmodyfikowane tak, aby pasowały do ​​nowej ramy i zapewniały niemal fabryczny poziom dopasowania i wykończenia. Odnowione koła, widelec i wahacz w jasnym srebrze (plus sugestywna naklejka Pro-Link w kolorze czerwonym) dodatkowo odróżniają MBX350 od konkurencyjnych konstrukcji, podczas gdy kwadratowe lusterka z epoki i krótki układ wydechowy Tavi dopełniają modyfikacji.

@servihondamalaga                       
@hondamotoses

  • Mia – TubaisMoto: Portugalia 

Do Hondacustoms 2025 wkracza inspirowana café racerem Mia od portugalskiego dealera TubaisMoto. Pionowa przednia owiewka i staromodna szyba to typowe cechy wyścigowca z lat 60., a czarne podwozie równoważy barwy owiewki nawiązujące do klasycznego połączenia kolorów HRC: czerwonego, białego i niebieskiego. Uzupełnieniem jest biegnący od przodu do tyłu pas, delikatnie stopniowany na tylnej osłonie, dzięki czemu cała kolorystyka się wyróżnia. Estetyki retro dodają również nisko zawieszony czarny wydech i koła z drucianymi szprychami. Tylna część – z subtelnie zintegrowanym kompaktowym oświetleniem LED – zapewnia nowoczesność.

@tubaismoto                    
@hondamotos.pt

  • Okira – Ruleshaker: Francja 

Co jeśli zapomniane elementy z przeszłości mogłyby zainspirować jutrzejszy styl? Przygotowana przez Ruleshaker i Freaky Debbie (Déborah Amaral, paryską projektantkę mody specjalizującą się w recyklingu) koncepcja – Okira – polega na stworzeniu jedynego w swoim rodzaju motocykla i pasującego do niego stroju. Wykorzystano do tego niesprzedane ubrania i sprzęt lub elementy z przeprowadzonych w przeszłości wyścigów. Rezultatem jest dzieło sztuki nadające się do jazdy, ubrane przez projektanta mody i zaprezentowane jako manifest stylu i inteligentnego recyklingu. Jest tak wiele do zobaczenia – wszędzie mnóstwo skóry – plus wspaniały, inspirowany HRC patchwork czerwonej, białej i niebieskiej farby.

@ruleshaker                      
@freakydebbie                
@hondamotofr

  • Silver Bullet – Farnham Honda: Wielka Brytania 

Silver Bullet to bez wątpienia klasyczna wersja prawdziwego brytyjskiego stylu Café Racer, a opływowy kształt owiewki przedniej, aluminiowy zbiornik paliwa i smukłe, pojedyncze siedzenie emanują stylem i zamysłem. Ostro pochylona kierownica typu clip-on znajduje się znacznie poniżej górnego jarzma i pasuje do tylnych podnóżków zamontowanych na pięknie wykończonych wieszakach. Plecione przewody sugerują imponującą siłę hamowania, podobnie jak przednia tarcza typu wave. A żeby jeszcze bardziej wzmocnić jego potencjał, motocykl toczy się na w pełni wyścigowych oponach typu slick.

@farnham_honda                           
@hondaukmotorcycles

  • FTR350 – Vertu Honda: Wielka Brytania 

FTR350 czerpie inspirację z wyścigów Flat Track, z minimalistyczną estetyką i naciskiem na wydajność, prowadzenie i głośny dźwięk. Nowa, uniesiona sekcja siedzenia jest kontynuacją miękkiej krzywizny zbiornika paliwa, a reflektor zastąpiono tablicą z numerem. Wykończone niestandardową czerwoną farbą nadwozie, z grafiką w kolorze białym, czarnym i niebieskim, deklaruje charakter wyścigowy, podobnie jak zaciemniona rama i szprychowe koła. Wydajność hamowania jest wzmocniona dzięki dodaniu plecionych przewodów hamulcowych z przodu i z tyłu , a otwarty stożkowy filtr powietrza i niestandardowy, wysoko umiejscowiony wydech (wykończony puszką CR Racefit) uwalniają jednocylindrowy silnik.

@vertuhondabikes                         
@hondaukmotorcycles

  • Swiss Wing – Pellicari Design: Szwajcaria 

Swiss Wing to wyjątkowe, zainspirowane lotnictwem dzieło, które powstało we współpracy Honda Moto Switzerland i Pellicari Design. Modyfikacje obejmują wyjątkowe pełne koła, żaluzje, nity, węże i śruby – duże skrzydło Hondy na zbiorniku paliwa jest pięknie zaznaczone – wszystko zapożyczone ze świata lotnictwa. Silnik oddycha przez kompaktowy, skierowany do przodu filtr powietrza, a sprężynowe siedzenie umieszczono na dwóch tłumikach wydechowych. Projekt obejmuje również opony retro z białymi ściankami bocznymi, czarne tylne amortyzatory i cukierkowo-czerwoną farbę, która przywodzi na myśl szwajcarską flagę.

@pellicaridesign                               
@hondamoto_ch

  • Hachimaan – MAAN Motocicli Audaci: Włochy 

Zwycięzca z 2022 r., MAAN Motocicil z Sardynii, powraca po raz kolejny, tym razem z naprawdę wyjątkową wersją GB350S. Nazwany na cześć shintoistycznego boga wojny, Hachimaan reprezentuje ducha walki i przyjmuje japoński styl bobbera, by poćwiczyć w złożonej prostocie. Pod lśniącą niebieską farbą kryje się szereg niestandardowych komponentów, takich jak specjalnie zaprojektowana rama hardtail, zbiornik paliwa o małej pojemności „peanut” oraz kierownica pozbawiona dźwigni sprzęgła i hamulca, co tworzy czysty, uporządkowany wygląd. Malowanie ghosted flame, ze szczegółowymi radełkowanymi płomieniami na widelcach, dźwignia zmiany biegów suicide shifter ze sprzęgłem nożnym i krótki wydech emanują niestandardowym stylem. Z miłym akcentem ironii instrukcja obsługi jest przywiązana do kierownicy za pomocą opaski zaciskowej…

@motocicliaudaci                             
@hondamotoitalia

 

  • GRAND (B)RIX – Sporty Bike: Niemcy 

Inspirowany maszynami szosowymi i cafe racerami GRAND (B)RIX jest wykończony w klasycznej kombinacji kolorów Black/Gold. W subtelnie zmodyfikowanym motocyklu półki zostały ulokowane niżej względem widelca, co wizualnie obniża przód, uwydatniając sportową sylwetkę. Modyfikacje podwozia uzupełniają nowa kierownica o bardziej agresywnym kącie, lusterka na końcach kierownicy oraz uchwyty, które nadają motocyklowi harmonijny wygląd w stylu cafe racer. Układ wydechowy w kolorze czarnym z kolorową osłoną termiczną dodaje stylu, podczas gdy nowe tylne amortyzatory stanowią złoty akcent i współpracują z uporządkowanym tyłem. Całości dopełnia niestandardowo szyte siedzenie.

@hondamotorrad_de

 

Platforma 

 będzie dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i portugalskim, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni pod koniec lata.

Niech rozpocznie się głosowanie. I niech wygra najlepszy motocykl…

Dodatkowe zdjęcia w galerii

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Gina:)Treść komentarza: byłam na ferracie Hura Jura - świetne miejsca , przepiekna okolica bardzo dobrze zorganizowane miejsce z daleka od zgiełku miasta i tłumów ludzi, niesmaowita perełka.polecam równiez z dziecmi.Data dodania komentarza: 11.06.2025, 09:48Źródło komentarza: "Hurra Jura" to pierwsza na Jurze, oraz trzecia w Polsce Via FerrataAutor komentarza: Aga pokolenie ZTreść komentarza: Koleś ma konfederackie poglądy brak szacunku dla kobiet . Bufon, milionami na koncie ma być autorytetem! Dzisiaj jest ten jutro będzie inny influencerData dodania komentarza: 8.06.2025, 17:56Źródło komentarza: DZIWNE WYNIKI WYBORÓW KRAKOWIE I OLEŚNIE. KOMISJE W KTÓRYCH TRZASKOWSKI „DOSTAŁ” MNIEJ GŁOSÓW W II TURZE NIŻ W PIERWSZEJ. A jak było u nas?Autor komentarza: MarekTreść komentarza: Jak już szukacie dziury w całym to obejrzyjcie sobie najpierw komentarz na ten temat na bezstronnym Kale Zero na YT a potem snujcie teorie spiskowe. Jak ktoś przeczytał książkę Rafał (tylko same słowa Trzaskowskiego) to mógł zmienić zdanie na temat tego mitomana i narcyza. Pewnie GM nie czytała tego "dzieła" to chętnie udostępnię.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 06:19Źródło komentarza: DZIWNE WYNIKI WYBORÓW KRAKOWIE I OLEŚNIE. KOMISJE W KTÓRYCH TRZASKOWSKI „DOSTAŁ” MNIEJ GŁOSÓW W II TURZE NIŻ W PIERWSZEJ. A jak było u nas?Autor komentarza: KarolaTreść komentarza: Gratulacje 👏Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:32Źródło komentarza: POLSKA A NIE ROZUMIE POLSKI B. PRZERWANA REWOLUCJA Z 15 PAŹDZIERNIKA 2023Autor komentarza: Szok skandalTreść komentarza: Szok pomylić się przy dwóch kandydatachData dodania komentarza: 6.06.2025, 21:08Źródło komentarza: DZIWNE WYNIKI WYBORÓW KRAKOWIE I OLEŚNIE. KOMISJE W KTÓRYCH TRZASKOWSKI „DOSTAŁ” MNIEJ GŁOSÓW W II TURZE NIŻ W PIERWSZEJ. A jak było u nas?Autor komentarza: 20 mld złotych dla PolskiTreść komentarza: Morawiecki zapłacił 2 mld zł kary Tusk załatwił 20 mld zł pomocy dla Polski różnicaData dodania komentarza: 6.06.2025, 20:56Źródło komentarza: DZIWNE WYNIKI WYBORÓW KRAKOWIE I OLEŚNIE. KOMISJE W KTÓRYCH TRZASKOWSKI „DOSTAŁ” MNIEJ GŁOSÓW W II TURZE NIŻ W PIERWSZEJ. A jak było u nas?
Reklama
Reklama
Reklama