Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 01:10
Przeczytaj!

5 powodów, dla których warto postawić na pozycjonowanie stron www

  • 25.08.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
5 powodów, dla których warto postawić na pozycjonowanie stron www

Dynamiczny rozwój marketingu online wymaga od przedsiębiorstw zdecydowanych i przemyślanych działań promocyjnych w sieci. Dotyczy to nie tylko firm z sektora e-commerce, ale również podmiotów świadczących swoje usługi „offline”, używających strony www do informowania o swojej ofercie. Jednym z najefektywniejszych narzędzi promocji marki w sieci stało się pozycjonowanie stron internetowych. Poniżej przestawiamy 5 głównych korzyści działań SEO.

1. Pozycjonowanie to lepsza widoczność marki w sieci

Optymizacja serwisu pod kątem wyszukiwarki Google służy nie tylko podniesieniu pozycji witryny w rankingu. Sprzyja również całościowemu budowaniu popularności firmy, która może docierać ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców. Z tej perspektywy zwiększenie ruchu na stronie okazuje się tylko jedną z wielu zalet kampanii SEO. Równie istotne są dla firmy korzyści promocyjne, wynikające z obecności domeny w czołówce pierwszej strony wyników wyszukiwania.

2. SEO przekłada się na zyski dla firmy

Firmy inwestujące w pozycjonowanie stron sprzedają i zarabiają więcej – to niezaprzeczalny fakt w czasach, gdy tak wiele dziedzin biznesu przenosi się do sieci. Wzrost liczby konwersji, pozyskiwanie dodatkowych użytkowników (a więc potencjalnych klientów), ale także minimalizacja współczynnika odrzuceń powodują, że efektem odpowiednio poprowadzonej kampanii SEO staje się wzrost przychodów przedsiębiorstwa.

3. Wysoka pozycja serwisu w Google pomaga budować pozytywny wizerunek marki

Ludzie bardziej ufają firmom, których strony znajdują się w czołówce wyników wyszukiwania. Dobre SEO w połączeniu z aktywnością w innych obszarach internetu, jak social media czy content marketing, pomagają markom kreować wizerunek autorytetów w swoich dziedzinach. Potencjalny klient, przekonany o eksperckiej wiedzy oraz doświadczeniu marki prezentowanym np. w formie biznesowego bloga lub artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach dużo chętniej zaufa jej i powierzy swoje pieniądze. Tak rozumiane pozycjonowanie staje się jednocześnie sposobem budowania stabilnej pozycji na rynku.

4. Optymalizacja strony daje długoterminowe efekty

W odróżnieniu od kampanii Google Ads czy kampanii billboardowych SEO pozwala konsumować korzyści w postaci wysokiej pozycji serwisu przez wiele miesięcy, a nawet lat. Należy jednak pamiętać o tym, że skuteczne pozycjonowanie stron www to proces ciągły i wymagający nieustannego reagowania na zmiany algorytmów czy działania konkurencji.

5. Pozycjonowanie to reklama w pełni dostosowana do grupy docelowej

Reklama w tradycyjnych mediach nie daje żadnej gwarancji tego, że informacja o firmie dotrze do osób, które faktycznie rozważają skorzystanie z jej oferty. Pod tym względem, SEO okazuje się nie tylko tańsze, ale także znacznie bardziej precyzyjne, ponieważ daje szerokie możliwości targetowania i adresowania komunikatów do odbiorców, na których najbardziej nam zależy.

Powyższe argumenty z pewnością nie wyczerpują całego katalogu korzyści z działań SEO. Lista ma na celu raczej ukazanie tego, na jak wiele obszarów – od sprzedaży, poprzez informację, aż po kreowanie wizerunku – wpływa pozycjonowanie. Z całą pewnością warto na nie postawić, zlecając promocję firmy w sieci profesjonalnej agencji.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.


 

--- Artykuł sponsorowany ---