Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 19 listopada 2025 01:48
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

GMINA ŁAZY NIE GODZI SIĘ NA NOWĄ LINIĘ KOLEJOWĄ

(Łazy) Podczas marcowej Komisji Rozwoju i Promocji Rady Miejskiej omawiano projekt nowej linii, która ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Na stronie projektu opublikowano mapy z zaznaczonymi kilkoma wariantami orientacyjnego przebiegu nowych linii kolejowych. Gmina Łazy już zakomunikowała sprzeciw wobec proponowanych lokalizacji nowych linii. - Proponowane rozwiązania wiążą się z wyburzaniem dziesiątek domów i wysiedleniem części mieszkańców w miejscowościach Grabowa, Niegowoniczki, Mitręga i Rokitno Szlacheckie – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Łazach.
Podziel się
Oceń

Zgodnie z jednym z zaprezentowanych wariantów, nowa linia kolejowa mogłaby przebiegać w pobliżu m.in. Niegowoniczek i Rokitna Szlacheckiego. Na ten temat dyskutowano w poniedziałek, 2 marca podczas Komisji Rozwoju i Promocji Rady Miejskiej w Łazach. Oprócz radnych, uczestniczyli w niej również sołtysi i mieszkańcy. Posiedzenie i uwagi zgłaszane przez mieszkańców zaowocowały wystosowaniem przez Gminę Łazy oficjalnego stanowiska wobec powstania linii kolejowych w zaprezentowanych lokalizacjach.
Łazy sprzeciwiają się wskazanemu na mapach Centralnego Portu Komunikacyjnego przebiegowi linii kolejowych, wskazując, że trasy przebiegałyby przez zamieszkałe i najatrakcyjniejsze tereny gminy, jak również przez nowe tereny budowlane, gdzie rozwija się budownictwo jednorodzinne.

- Proponowane rozwiązania wiążą się z wyburzaniem dziesiątek domów i wysiedleniem części mieszkańców w miejscowościach Grabowa, Niegowoniczki, Mitręga i Rokitno Szlacheckie. Ponadto nowe linie przebiegają przez tereny Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd, Otulinę Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd, Obszar Natura 2000 (Specjalny Obszar Ochrony Siedlisk Ostoja Środkowojurajska). Za sprzeciwem tej lokalizacji przemawia również ukształtowanie terenu z licznymi przewyższeniami co naszym zdaniem wyklucza ruch pociągów dużych prędkości.
Wnioskujemy o zaprojektowanie nowej trasy kolejowej z uwzględnieniem istniejących szlaków kolejowych na terenie naszej gminy i gmin sąsiednich. Z analizy przedstawionych map wynika, że takie rozwiązanie jest możliwe i spełni założenia planowanej inwestycji jednocześnie nie wywołując tak daleko idących negatywnych skutków na życie naszych mieszkańców, środowisko oraz walory przyrodnicze gminy i całego regionu.
Jednocześnie wnosimy, aby wszystkie propozycje rozwiązań dotyczących naszej gminy były z nami uzgadniane na etapie umożliwiającym włączenie się w proces planistyczny co w naszej opinii wyeliminuje negatywne skutki dla mieszkańców i usprawni ewentualny proces inwestycyjny – czytamy w stanowisku gminy Łazy. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: SebaTreść komentarza: Pewnie lepiej nic nie robi. I dalej być zapyziałą dziurą bez żadnych perspektywData dodania komentarza: 17.11.2025, 19:11Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: BUCHA! CHA! CHA!! ALE SUKCES ????!!!! I do tego Mieszkańcy Myszkowa siedzą na tyłkach i są zadowoleni. No to teraz za to nikt tylko ONI ZAPŁACA. Zapłaca wszystkim co jeszcze dziś jakimś cudem mają.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:00Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: PikaTreść komentarza: Polecam Traugutta w Częstochowie szkoła jest cool :)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 09:54Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama