Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 30 kwietnia 2025 14:26
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ

W piątek 29 września o godz. 9.00 zostanie oddany do użytku wiadukt w miejscowości Hucisko na DW792 – informuje Urząd Marszałkowski. Nowy wiadukt jest wybudowany w technologii „chcesz pokoju, szykuj się na wojnę”: dopuszczalna klasa obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021. Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe). Brzmi bardzo groźnie i fachowo, my rozumiemy, że Abramsy przejadą. Wiadukt kosztował 20 mln zł.
WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ
M1A2SEPv3 Abrams.
Podziel się
Oceń

Od przedpołudnia 29 września przestanie obowiązywać uciążliwy objazd do Kroczyc. Wiadukt był przejezdny już kilka tygodni temu, o czym pisaliśmy, ale gdy masowo samochody zaczęły omijać tymczasowe bariery, wykonawca ustawił taki ich szpaler +koparkę, że tylko pieszy, rowerzyści i myszy mogły się przecisnąć.

Kilka tygodni temu wiadukt był już ukończony. Ale zarządca drogi i wykonawca nie zdecydowali się na puszczenie ruchu, choćby z ograniczeniami

W piątek o 9 będziemy na miejscu, żeby zobaczyć, kto z polityków będzie chciał się ogrzać w blasku nowego wiaduktu przed nadchodzącymi wyborami.

Z ominięciem barier nie mieli problemu rowerzyści i piesi. Ale jak samochody zaczęły przejeżdżać, rezygnując z uciążliwych objazdów, wykonawca wzmocnił szykany drogowe

Dane techniczne inwestycji:

Zadanie obejmowało rozbiórkę istniejącego wieloprzęsłowego obiektu mostowego w przedmiotowej lokalizacji i budowę w tym samym miejscu nowego wiaduktu jednoprzęsłowego łukowego o rozpiętości teoretycznej 80,00 m. Projektowany wiadukt drogowy zastąpił istniejący mocno wyeksploatowany obiekt mostowy z lat 70-tych, przeprowadzający drogę klasy G (droga wojewódzka nr 792) nad czynną zelektryfikowaną linią kolejową nr 004 (CMK) relacji Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (km 204,03).

Podstawowe parametry techniczne wiaduktu:

- Rozpiętość teoretyczna przęsła: 80,00 m

- Długość przęsła: 83,00 m

- Długość całkowita wiaduktu wraz z murami oporowymi: 146,00 m

- Szerokość całkowita przęsła: 15,30 m

- Szerokość chodników technologicznych: 2,00 m (min. 1,50m)

- Strzałka łuku: 13,00 m

- Klasa obciążenia: A wg PN-85/S-10030

- Klasy obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021

Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe)

Dojazdy do wiaduktu (podstawowe parametry techniczne drogi):

- Szerokość jezdni: 7,00 m

- Szerokość pasa ruchu: 3,50 m

- szerokość pobocza: 1,25 m

- Kategoria obciążenia ruchem: KR5

Obiekt mostowy to konstrukcja jednoprzęsłowa, łukowa z jazdą dołem. Ustój nośny stanowią dwa łuki stalowe o przekroju skrzynkowym ze stężeniem rurowym typu X połączone żelbetowymi wezgłowiami z konstrukcją pomostu. Podpory słupowe przyczółków wiaduktu posadowione są bezpośrednio na podłożu wzmocnionym kolumnami gruntowo-cementowymi w technologii Jet-grouting. Łożyska soczewkowe, dylatacje w jezdni stalowe modułowe. Dojazdy do obiektu z gruntu zbrojonego z oblicowaniem z wielkogabarytowych elementów żelbetowych.

Na wiadukcie nawierzchnia z asfaltu lanego MA oraz z mieszanek mineralno asfaltowych, w których zastosowano asfalt wysokomodyfikowany polimerami HiMA PMB 45/80-80. Na chodnikach nawierzchnio-izolacja ma bazie kationowej emulsji bitumicznej.

Całość powierzchni betonowych i stalowych zabezpieczona antykorozyjnie specjalistycznymi wielowarstwowymi preparatami malarskimi.

Koszt wykonania robót budowlanych wynosi 19 900 000,00 zł, a koszt realizacji zadania wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej i pełnionym Nadzorem Autorskim wynosi 20 100 000,00 zł. Dla zadania zostało przyznane w 2022 r. dofinansowanie w kwocie 7 000 000,00 PLN ze środków rezerwy subwencji ogólnej. (JotM)

Tylko chwilę kierowcy cieszyli się przejazdem przez ukończony wiadukt:


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ReklamaAdvertisement
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MatiTreść komentarza: 👍Data dodania komentarza: 29.04.2025, 17:21Źródło komentarza: "Hurra Jura" to pierwsza na Jurze, oraz trzecia w Polsce Via FerrataAutor komentarza: ZenekTreść komentarza: Panie Wojciechu współczuję. I Trzymam Kciuki !!!Data dodania komentarza: 24.04.2025, 13:37Źródło komentarza: ZARZUTY KORUPCYJNE DLA BYŁEGO STAROSTY. KAUCJA 200.000 ZŁ I WYSZEDŁAutor komentarza: KarolinaTreść komentarza: 😍Data dodania komentarza: 19.04.2025, 16:19Źródło komentarza: Vespa na JurzeAutor komentarza: TomaszTreść komentarza: To jest chyba jednak standard. Dzisiaj (17/04/2025) identyczne obrazki były w Koziegłowach na ul. Żareckiej obok domu burmistrza Koziegłów. Zamiatanie ulicy przebiegało tak że trzeba było uciekać na drugą stronę ulicy żeby jako tako przejść. Tumany kurzu ciągnęły się na odległość 100 m za zamiatarką. Oczywiście wszystkie prace na sucho przy słonecznej pogodzie i 25 stopniach ciepła.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 12:56Źródło komentarza: ZAMIATARKA CZY KURZARKA?Autor komentarza: WojtekTreść komentarza: Takiemu to nic nie zrobią bo ma kolegę sędziego,Data dodania komentarza: 16.04.2025, 14:09Źródło komentarza: BYŁY STAROSTA MYSZKOWSKI ZATRZYMANY. ZARZUTY KORUPCYJNEAutor komentarza: MarianTreść komentarza: Przecież to "elyta" polityczna to co mu zrobią? Jak skażą to się odwoła że sadzili ni ci sędziowie co trzeba.Data dodania komentarza: 16.04.2025, 02:59Źródło komentarza: BYŁY STAROSTA MYSZKOWSKI ZATRZYMANY. ZARZUTY KORUPCYJNE
ReklamaAdvertisement
Reklama
Reklama