Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 15:31
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

„Po nitce do kłębka, czyli mitologia grecka bez tajemnic”

(Ogrodzieniec) Innowacja pedagogiczna była realizowana w Szkole Podstawowej nr 1 w Ogrodzieńcu na lekcjach języka polskiego, angielskiego, techniki, plastyki, informatyki, techniki, muzyki, historii, godzinie wychowawczej, zajęciach w bibliotece szkolnej w klasach 5a i 5b oraz w klasie 4b i 6b.
Podziel się
Oceń

Cykl lekcji poświęconych mitologii greckiej prowadzony metodami aktywizujacymi połączył uczniów we wspólnej zabawie i pracy, rozbudził ich wyobraźnię, wykształcił umiejętność samokształcenia i pracy w grupie. Uczniowie klas 4 i 5 wzięli udział w konkursie pięknego czytania mitów o Tezeuszu oraz Dedalu i Ikarze. Wyłoniono zwycięzców, którzy otrzymali nagrody książkowe. Uczniowie kl. 5 na lekcjach języka polskiego poznali świat greckich bogów w oparciu o metodę dramy. Poprzez wejście w rolę mitologicznych bogów dzięki strojom, wykonanym samodzielnie i z pomocą rodziców, stworzeniu atrybutów, prezentacji własnej osoby jako greckiego boga odkryli własne możliwości, talenty  i umiejętności artystyczne. Poznali również związki frazeologiczne związane z mitologią, wykonując ich rysunkowe interpretacje. Uczniowie kl. 5 i 6 na informatyce przygotowali teksty informacyjne na temat Grecji, jej kultury, sztuki czy położenia geograficznego. Uczniowie kl.5 na lekcji angielskiego doskonalili sprawność słuchania ze zrozumieniem, utrwalając w ten sposób wiadomości na temat Grecji. Podczas zajęć techniki dzieci wykonały atrybuty bogów. Na lekcjach muzyki natomiast uczniowie zapoznali się z przykładami utworów muzyki klasycznej zainspirowanych mitologią.

Uczniowie poprzez zabawę i aktywność artystyczną poznali pojęcia ,,mitologia”, ,,mit”, zapoznali się z wizerunkami bogów Olimpu, zredagowali informacje na temat bohaterów i mitów, poznali frazeologizmy mitologiczne, rozpoznawali czytany tekst jako mit. Podczas redagowania wypowiedzi na temat Grecji ćwiczyli edycję tekstów z MS Word. Dodatkowo poznali położenie i klimat Grecji, historię kraju (lekcje historii) i jego znaczenie w rozwoju kultury, a na godzinie wychowawczej - tradycyjną kuchnię grecką. Uczniowie na godzinie wychowawczej przygotowali jedno z najbardziej popularnych dań - sałatkę grecką oraz deser owocowy.

Ponadto w czasie przerw śródlekcyjnych uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie zorganizowanym przez nauczyciela bibliotekarza pt.,,Bogowie greccy”. Ich zadaniem było rozpoznać na ilustracji boga i dopasować do niej jego nazwę w języku angielskim. Za trafne odpowiedzi uczniowie otrzymali nagrody. 
Dzięki innowacji „Po nitce do kłębka” uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności i talenty oraz wykazali się wiedzą w konkursach mitologicznych, doskonalili technikę pięknego czytania. Podsumowaniem innowacji pedagogicznej są zdjęcia prac uczniów, konkursy mitologiczne. Na zakończenie cyklu lekcji uczniowie wykonali taniec z filmu ,,Greg Zorba”.
Autorki innowacji: Izabela Szczygieł, Dorota Piwowarska, Elżbieta Gajda

Co to jest innnowacja pedagogiczna?
Nauczanie w szkole podstawowej stwarza szczególnie dużo okazji do tego, aby rozwijać twórcze myślenie uczniów. Cele i treści programowe na tym etapie kształcenia umożliwiają stawianie przed dziećmi takich zadań, które uczą samodzielnego myślenia, rozwijają wyobraźnię i kształtują kreatywne postawy. 
Zamiast podawać gotowe informacje, nauczyciel zachęca uczniów do stawiania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, stwarza warunki do bycia odkrywcą i eksperymentowania. Uczniowie realizujący powyższą innowację będą mogły czegoś doświadczać, badać. Uczniowie będą zgłębiać i utrwalać swoją wiedzę poprzez sporządzanie gier historycznych: planszowych, komputerowych oraz sprawdzać na ich podstawie swoją wiedzę. „Po nitce do kłębka” – autor: Bożena Binkiewicz  Gmina Ogrodzieniec Zd. SP nr 1 w Ogrodzieńcu 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AnkaTreść komentarza: Dokładnie mamy tragiczne powietrze i nikomu to nie przeszkadza !!!!😡Data dodania komentarza: 11.12.2025, 21:47Źródło komentarza: CZY ZA 5 LAT BĘDZIE W MYSZKOWIE KOPALNIA?- pisaliśmy w 2008 rokuAutor komentarza: KkkkTreść komentarza: 👍Data dodania komentarza: 11.12.2025, 21:44Źródło komentarza: CZY ZA 5 LAT BĘDZIE W MYSZKOWIE KOPALNIA?- pisaliśmy w 2008 rokuAutor komentarza: Nowotwory ze Smogu i pestycydówTreść komentarza: Kopalni się boicie a nowotwory to przede wszystkim smog, pestycydy w warzywach i owocach oraz mikroplastik w naszych organizmach. Nie boję się kopalni boję się smogu i pestycydów szczególnie zakazanych !!!!! Np. W czereśniach z Polski Ometoat to pestycyd z grupy fosforoorganicznych insektycydów, uznawany za silnie toksyczny. Tego się boję! Test Fundacji Pro-Test 10 DŻEMÓW TRUSKAWKOWYCH W TEŚCIE: Przebadaliśmy 10 dżemów. Każdy zawierał pestycydy, w czterech wykryliśmy pozostałości środka do dezynfekcji, a w dwóch – pestycydy zabronione w Polsce! Faszerujemy się pestycydami przez cały dzień. Nie boję się nowoczesnej kopalnii. Jestem za!Data dodania komentarza: 11.12.2025, 21:35Źródło komentarza: CZY ZA 5 LAT BĘDZIE W MYSZKOWIE KOPALNIA?- pisaliśmy w 2008 rokuAutor komentarza: Chcę szkoły jak w FinlandiiTreść komentarza: Korepetycji nie muszę szukać w Myszkowie ponieważ jest mnóstwo kursów maturalnych z każdego przedmiotu w Internecie. Są bardzo dobrej jakości. Błędy przy sprawdzaniu matur były. Dlatego warto mieć wgląd w matury. Liczba 85% nie pojawia się w oficjalnym raporcie NIK za 2021-2024 — natomiast jest prawdą, że błędy merytoryczne w ocenie występowały często wśród egzaminatorów z biologii i chemii a najwięcej z Języka Polskiego. Natomiast czytając pana wpis wychodzi na to, że i tak nie warto się uczyć i inwestować w wiedzę ponieważ, „klasa wyższa i średnia nie będzie Polska”. To brzmi jakby pisał rosyjski troll. Ps. - Blisko jedna trzecia Polaków (32 proc.) uważa, że ludzie żyli w tym samym czasie, co dinozaury. Badanie Eurobarometr. - Międzynarodowe Badanie Umiejętności Dorosłych PIAAC 2023 ujawniło, że prawie 40 proc. dorosłych Polaków to funkcjonalni analfabeci. Nie rozumieją tego, co czytają i nie rozwiążą nawet podstawowego zadania z liczbami. A niemal co drugi Polak (48 proc.) nie radzi sobie z tzw. rozwiązywaniem problemów. Starsze osoby (55‑65 lat) mają zwykle niższe umiejętności czytania niż młodsze grupy. To tyle jeżeli chodzi o dawne wykształcanie.Data dodania komentarza: 11.12.2025, 16:43Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: No bardzo słabiutko. Proponuje Redakcji pokopać w GREG-u albo w jakimkolwiek innym AI . Tam jest dużo ciekawiej.Data dodania komentarza: 11.12.2025, 12:53Źródło komentarza: BYŁ 2007 ROK. DYSKUTOWANO O STREFIE PRZEMYSŁOWEJ. O SZANSACH NA KOPALNIĘ WOLFRAMU. NIE BYŁO SPORÓW!Autor komentarza: StaryTreść komentarza: W OŚWIĘCIMIU WSZYSCY MIELI PRACĘ, I TO POMIMO FAKTU, ŻE CODZIENNIE DOWOŻONO TYSIĄCE NOWYCH PRACOWNIKÓW. WSZYSCY TEZ MIELI SWÓJ NUMER, PODOBNIE JAK DZISIEJSI MŁODZIEŃCY Z TELEFONIKIEM .Data dodania komentarza: 11.12.2025, 12:07Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama