Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 08:22
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
ROADSHOW w Indian Motorcycle Katowice:

TESTUJEMY INDIAN Z NOWYM SILNIKIEM 112 CALI

Indian Motocykle Polska oraz Indian Katowice w dniach 16-17 maja (piątek-sobota) organizują imprezę pod nazwą POWERPLUS 112 Roadshow. Będzie można pooglądać i przetestować motocykle z nowymi silnikami o pojemności 112 cali. Byliśmy, testowaliśmy. A w poniedziałek turystyczny Indian Pursuit z nowym silnikiem powerplus 112 będzie można dostrzec na myszkowskich i zawierciańskich drogach.
Podziel się
Oceń

Od 2025 roku Indian powiększył wszystkie swoje duże silniki z pojemności 108ci do 112ci czyli z 1768 cm3 do aż 1834 cm3. A teraz możemy wszyscy zobaczyć i poczuć jak to jeździ. Zupełnie niedawno testowaliśmy baggera Indian Challenger udostępniony nam przez Indian Katowice z silnikiem 108 cali, więc jesteśmy bardzo ciekawi co pokaże powiększona jednostka!

W piątek w salonie Indian Katowice ze względu na nieciekawą pogodę, nie było tłumów, ale za to wspaniała atmosfera. Jeżeli więc ktoś myśli, że pewnie tłok, nie dopcha się do motocykli, to radzimy jeszcze zadzwonić i sprawdzić, czy nie ma wolnej godzinki na jazdę testową Indian Challenger 118 cali, nowym Indian Pursuit Powerplus 112, czy innymi motocyklami ze stajni Indian. Nas najbardziej ciekawił właśnie Pursuit. Wielki, wygodny motocykl turystyczny. 

Jeszcze tylko szybie sparowanie motocykla z telefonem, pasażerka ustawia swoją ulubioną muzykę i ruszamy na katowickie drogi. Chwilę trzeba odstać na skrzyżowaniach. a później w stronę Mikołowa przyjemna, pusta droga. Skręcamy do centrum Mikołowa gdzie nie było nas długie, bardzo długie lata. Jak to miasteczko się zmieniło! Musimy tu wpaść na dłużej, a na razie szybka kawa w Hotelu- Restauracji Mocc'a d'oro (Jana Pawła II 23) Przyznacie, że klimat, jakby zdjęcie było zrobione we Włoszech!

Nie mamy dużo czasu, więc kawka (espresso, z kawy palonej na miejscu) Bardzo udane, gęste, aromatyczne. Do tego szarlotka. Na pewno następnym razem wpadniemy tu na obiad. 

Średnio szybki powrót do salonu Indian Katowice przy Kolejowej 57C. Na szczęście nie za bardzo szybki, bo po drodze aż dwa patrole Policji. Mijając radiowóz, widzimy, że funkcjonariusze drogówki traktują respektowanie dozwolonej prędkości na odcinku z Mikołowa do Katowic bardzo, bardzo poważnie. Najpierw obserwacja przez lornetę, dla wyłapania kandydatów do kontroli i suszarka w pogotowiu. 

Indian Pursuit choć ciężki i to się czuje przy parkingowych manewrach na szczęście skrzyżowania, ciasne łuki zbiera z lekkością baletnicy. Można czuć się pewnie i bezpieczne. Ciasny skręt o 90 stopni nie robi na nim wrażenia nawet przy żółwim tempie. Oddajemy Pursuit innym chętnym i jeszcze ponad godzinę gadamy o tych i innych Indianach. 

Testowe motocykle Indian Challenger (bagger) oraz Indian Pursuit (turystyk) na razie ciągle objeżdżają polskie salony Indiana (za tydzień Kraków) ale udaje nam się wynegocjować Indian Pursuit na jeden dzień, więc w poniedziałek 19 maja spodziewajcie się nas w okolicach Myszkowa, Zawiercia. Trochę polatamy wokół komina. 

Posłuchajcie nowego silnika POWERPLUS 112 na wolnych obrotach:

Kilka zdjęć z salonu i przejażdżki:

 

 

Jak wziąć udział? 

Można się zapisać na jazdy Indianem z silnikiem 112 na stronie - https://fb.me/e/89VwDWt2a
lub umawiając się na jazdę próbną telefonicznie: 500 370 269
 

Co musisz wiedzieć o silniku PowerPlus 112? 

V-Twin o pojemności 1834 cm³ (112 cali) to unikalny, silnik opracowany przez Indian Motorcycle i testowany podczas serii wyścigów King Of Bagger. Jego atuty to moc, elastyczność i wydajność w każdych warunkach. Silniki te spełniają aktualne normy emisji spalin obowiązujące w Europie od 2025 roku, i zastąpiły silniki 108 ci (1768cc). Nowy silnik osiąga jeszcze większy moment obrotowy 181,4 NM (poprzednik 171 NM) przy tej samej wartości obrotów silnika wynoszącej 3800 rpm.

Silniki 112 można znaleźć w wielkich baggerach jak Challenger niedawno testowany przez nas oraz turystycznym Indian Pursuit. W niektórych modelach jak Indian Chieftain, Springfield (baggery) oraz turystycznym Roadmaster silniki mają jeszcze nieco większą pojemność: 116ci czyli 1890cc. Są to V-twiny które maksymalny moment obrotowy osiągają jeszcze niżej bo przy 2900 obrotów.

Jak dojechać do Indian Katowice, ul. Kolejowa 57 C

https://external.fktw1-1.fna.fbcdn.net/static_map.php?v=2060&theme=default&ccb=4-4&size=400x300&language=pl_PL&scale=1&zoom=15&marker_list[0]=50.22166%2C18.9917&_nc_client_id=comet_events_location_map&_nc_client_caller=CometStaticMap.react


Impreza POWERPLUS 112 ROADSHOW w tym samym dniu co w Katowicach odbędzie się w Warszawie, gdyby komuś było tam bliżej. A za tydzień w dniach 23-24 maja w Indian Kraków. 

 

Ostatnia ciekawostka: Indian Katowice czyli firma Vcruiser to też sprzedawca Lambretty

Kiedyś równie kultowe skutery jak Vespa, czyli włoska Lambretta na długie lata zniknęły z rynku. Ale od kilku lat trwa coś jak LAMBRETTA reaktywacja. Na zdjęciu w pięknym kolorze Lambretta z silnikiem 300 cc choć większość użytkowników wybierze 125cc na której można jeździć bez robienia prawa jazdy kat. A. Lambretta widoczna na zdjęciu została w Vcruiser Katowice świeżo zarejestrowana, tablica nawet jeszcze nie przykręcona. Ale jest szansa, że niedługo napiszemy o niej więcej. Nas urzekła jakością wykonania detali. Jeśli chodzi o styl i estetykę to Lambretta wraca w pięknym stylu. Wrażania z jazdy być może już niedługo. 

Prawda, że piękna? 

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

🏍️ 16.05.2025 19:34
steel horse👍🏍️

Motocyklista 16.05.2025 17:59
Piękny ten wielkolud 😍

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: RydzykTreść komentarza: Mówi Redakcja ze czas na to by wyszkolić nowe kadry. No to mam pytanie. Czy w całym powiecie Myszkowskim jest chociaż jeden przypadek, żeby któryś z myszkowskich nowobogaczy zafundował stypendiom dla przyszłych nowych inżynierów. Czy którykolwiek z nich wyszkolił jakiegoś wysoko wykwalifikowanego pracownika? ODPOWIEDŹ JEST PROSTA. ANI JEDEN Z MYSZKOWSKICH NOWOBOGACKICH BAMBRÓW TEGO NIE UCZYNIŁ. Nawet nasz Kosciółek (najwiekszy polski posiadacz ziemski) też tego nie uczynił I to tyle Redakcjo w temacie. PS. Ach i bm zapomniał. Gazeta Myszkowska też nigdy i nikomu takiego stypendium nie ufundowała. Czy więc coś jeszcze potrzeba udowadniać?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 20:56Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: WojtekTreść komentarza: Prosze dokładnie sprawdzić jak poszczególni radni głosowali ws zamknięcia porodówki i dopiero pisacData dodania komentarza: 2.12.2025, 02:32Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKU J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Jak w artykule: nie ma jeszcze aktu oskarżenia, sprawa nie wiadomo kiedy trafi do sądu. Gdy pani Beacie J.-B. prokuratura postawiła zarzuty (Wojciechowi P.) kilka tygodni wcześniej, radni Nowej Lewicy i Koalicji Obywatelskiej złożyli wniosek o jej odwołanie z funkcji Przewodniczącej Rady Powiatu, jako niegodnej tej funkcji. Ale PiS ją obronił, podobnie jak wcześniej broniono, później prawomocnie skazanego Wojciecha PichetęData dodania komentarza: 1.12.2025, 16:55Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: KkkkTreść komentarza: Beata J-B. Ma zarzuty fałszowania dokumentacji medycznej i utrudnianie pracy wymiaru sprawiedliwości i ma decydować o szpitalu jako radna 😂😂😂Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:16Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: MyszkowianinTreść komentarza: To jak zarządzano tym szpitalem to jest szok! Natychmiast do prokuratury !!! A starosta powinien podać się do dymisji !!!Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:12Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: StaryTreść komentarza: Nie ma na to najmniejszych szans. Starzy specjaliści właśnie wymierają na emeryturach, a nowych z pełna premedytacją w naszym kraju od dziesięcioleci nie szkolono. Niech Pan dla przykładu zobaczy,że masowo w polskich szkołach uczą matematyki ludzie bez studiów matematycznych. A przecież takich nauczycieli potrzeba tysiące.Ale ich już praktycznie W kraju nie ma, bo się ich nie szkoli. Jakie wiec są szanse, że dla słownie jednej kopalni ktoś , gdzieś utworzy takie kierunki? Odpowiedź jest jedyna. NIE STWORZY ICH NIKT I NIGDZIE, BO WŁADZY SIĘ TO NIE OPŁACA.Pozostają wiec emigranci. Jak się to dla Polski i Polaków skończy strach nawet jest pomyśleć. Nadchodzi bowiem już czas, że wyższa i średnia kadra techniczna w Polsce (a może już Polin, albo Ukro-Polin, kto to wie) nie będzie Polska. A Polacy we własnym kraju będą jedynie niewykwalifikowaną masą nieuków. To są skutki reform Suchockiej, Buzka itd, itp. PS. Niech Pan redaktor znajdzie w Myszkowie nauczyciela matematyki, fizyki, chemii, biologi do których ma sens posłać własne dzieci na przysłowiowe korki. A jak bardzo jest źle w polskiej oświacie pokazała ostatnio Najwyższa Izba Kontroli np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=TeNsQvy38Ks . Ci egzaminatorzy co masowo źle sprawdzali prace maturalne (np 85% źle sprawdzonych prac z biologi i chemii )to nauczyciele o najwyższym awansie zawodowym. Jeśli więc tak wygląda ich praca w Komisjach Egzaminacyjnych, to niech zada sobie Pan pytanie - co ci sami nauczyciele wyprawiają na lekcjach w szkołach w których uczą nasze dzieci. STRACH POMYŚLEĆ- prawda....????Data dodania komentarza: 30.11.2025, 01:03Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama