(Myszków) Przez około miesiąc pasażerowie, którzy poruszają się pociągami muszą liczyć się z opóźnieniami. 18 marca rozpoczęły się bowiem prace związane z oczyszczeniem terenu po zderzeniu pociągów towarowych, które miało miejsce 2 grudnia na stacji Myszków Światowit. Mazut, który wydostał się z rozszczelnionej cysterny zanieczyścił grunt na głębokość 25 centymetrów.
Przypomnijmy, że 2 grudnia, ok. godz. 4.30 przy stacji Myszków Światowit pociąg towarowy relacji Jaworzno Szczakowa - Ełk najechał na tył pociągu relacji Trzebinia-Wróblin Głogowski z ładunkiem - 16 cystern z olejem opałowym. Ranny został maszynista z pociągu relacji Jaworzno Szczakowa – Ełk. W składzie pociągu towarowego z cysternami uszkodzeniu uległo 6 wagonów z czego ostatnia cysterna uległa rozszczelnieniu i z niej na torowisko i nasyp kolejowy wyciekła substancja ropopochodna. Strażacy przepompowali substancje z 4 uszkodzonych cystern przez kilkanaście godzin, ale i tak część szkodliwego mazutu przedostała się do ziemi, dlatego konieczne są prace, które usuną zanieczyszczenia.
W sobotę 18 marca pracownicy firmy Socar rozpoczęli demontaż toru nr 2 na odcinku 235 metrów. – Na tym odcinku musimy wybrać około 50 cm nasypu i tłucznia. Będziemy odbudowywać nawierzchnię oraz podkłady. Z badań wynika, że mazut przeniknął na głębokość 25 cm, ale dla bezpieczeństwa wybieramy 50 cm. Pobrano 33 próbki ziemi na głębokość do 150 centymetrów. Tłuczeń jest luźny, więc mazut wpłynął tam, gdzie były wolne przestrzenie. Najcięższe prace potrwają do końca marca. Na koniec tygodnia powinniśmy już ułożyć nowy tor. Zamknięcie toru przewidziane jest do końca marca. Później jeszcze na 8 godzin dziennie będzie zamykany pierwszy tor, ale tam musimy wybrać tłuczeń między podkładami i wymienić go na nowy. Wszystkie materiały, które zostaną wybrane oraz podkłady trafią do utylizacji. Prace wykonujemy na zlecenie PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie – tłumaczy, Jakub Noszczyk kierownik budowy.
Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że prace w torze nr 1 rozpoczną się 3 kwietnia i potrwają do 12 kwietnia. Ten tor zamykany będzie codziennie między godziną 8.00, a 16.00. - W związku z całodobowym zamknięciem toru nr 2 na tym odcinku, ruch pociągów odbywa się dwukierunkowo po torze nr 1. W związku z tymi pracami pociągi na odcinku Zawiercie - Częstochowa i Częstochowa - Zawiercie, mogą doznawać opóźnień od kilku do kilkunastu minut. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przepraszają podróżnych za ewentualne opóźnienia pociągów na tym szlaku – podkreśla rzecznik. (ek)
Napisz komentarz
Komentarze