(Myszków) W czwartek 25 września w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie podpisano umowę, której „owocem” ma być utworzenie Lokalnego Centrum Obsługi. Chce je uruchomić warszawska spółka „Loyd – Inwestycje i Zarządzanie”, która docelowo planuje zatrudnienie w naszym mieście 150 osób. Centrum zatrudniać będzie konsultantów telefonicznych, bo to tzw. „call –center”. Chwilę po podpisaniu umowy ruszyła rekrutacja.
- Ta inwestycja powstaje tutaj, jak również na terenie Zawiercia i Częstochowy, w trzech miejscach leżących z zasadzie blisko siebie, więc jeżeli Państwu będzie wygodniej do innego miasta dojechać, to tam również zapraszamy. Wszystkie trzy punkty powstaną w październiku, Myszków rusza z początkiem października. Zapraszam do rekrutacji – zachęcał Bartosz Kaczmarczyk Prezes Zarządu spółki Loyd – Inwestycje i Zarządzanie. - Jeżeli to się uda, to będzie sukces nas wszystkich (…) Wiem, że tutaj w Myszkowie ludzie są chętni do pracy, pracy poszukują, a firma właśnie daje tę pracę. Pełni nadziei przystępujemy do współpracy – dodawał dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Marek Węgrzynowicz.
„Loyd” zatrudniając pozostających bez pracy mieszkańców miasta chce korzystać z finansowej pomocy PUP, z puli środków przeznaczonej na aktywizację bezrobotnych. Stroną zawartej umowy było również miasto Myszków reprezentowane przez burmistrza Włodzimierza Żaka. – W związku z rozmiarem inwestycji i koniecznością przystosowania lokalu do potrzeb osób niepełnosprawnych oczekiwane jest wydzierżawienie/najem lokalu na preferencyjnych warunkach – zwracała się firma w liście intencyjnym do władz miasta, prosząc o „możliwość zapoznania się z ofertą dostępnych nieruchomości komunalnych” (należących do gminy), w których mogłoby znaleźć swą siedzibę centrum. Miasto zaoferowało pomieszczenia w budynku rotacyjnym na ulicy Pułaskiego, docelowo chciałaby spółce sprzedać biurowiec po „Saniko”.
- Otrzymaliśmy taką propozycję od miasta, chcemy kupić i wyremontować ten budynek, by w ten sposób potwierdzić, że chcemy z Myszkowem związać się na dłużej – potwierdzał nam w środę 1 października Prezes Bartosz Kaczmarczyk. – Oferowaną przez nas pracą zainteresowanych było bardzo dużo osób, z czego się bardzo cieszymy, bo w innym miastach jest z tym różnie. Została wybrana pierwsza grupa 20 – 25 osób, która jako pierwsza rozpocznie pracę, w tym tygodniu odbyły się szkolenia. Za jakiś miesiąc, półtora chcielibyśmy zatrudnić kolejnych 25 osób, kolejne z początkiem roku i w pierwszym kwartale przyszłego roku – dodawał w rozmowie z naszą redakcją.
Rekrutacja pracowników rozpoczęła się chwilę po podpisaniu trójstronnej umowy. Przysłuchując się jednej z rozmów kwalifikacyjnych poznaliśmy warunki oferowane dla przyszłych pracowników LCO. – Poszukujemy osób na stanowisko konsultanta telefonicznego. Pracująca na takim stanowisku osoba otrzymuje listę potencjalnych klientów, nie musi ich poszukiwać na własną rękę, oferuje im podczas rozmowy telefonicznej usługi telekomunikacyjne. Firma oferuje umowę zlecenie, stawkę 9 złotych za godzinę. Praca jest przez 5 dni w tygodniu po około 7 godzin. „Gołe” wynagrodzenie to na rękę ok. 1200 zł., do tego dochodzi system premiowy, umożliwiający nawet dodatkowe 500 złotych miesięcznie. Przed podjęciem pracy firma oferuje szkolenie – opowiadała o nowej pracy jednemu z bezrobotnych osoba zajmująca się rekrutacją. Jak wspomniał prezes B. Kaczmarczyk zainteresowanych było bardzo wielu, pierwsze osoby rozpoczną pracę we wtorek 7 października. (rb)
Napisz komentarz
Komentarze