Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 8 grudnia 2025 06:06
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu zwiększa elastyczność produkcji

Przebudowana linia produkcyjna H2 w fabryce Mazdy w Hofu gotowa jest do wytwarzania wielu typów pojazdów o różnych napędach jednocześnie. Usprawniony system pozwala Maździe na dostosowanie produkcji do zmieniających się potrzeb w ciągu kilku dni. Hiroszima/Leverkusen
Podziel się
Oceń

Na początku października Mazda Motor Corporation zaprezentowała najnowszą, zmodernizowaną linię produkcyjną H2 w zakładzie Hofu w południowo-zachodniej Japonii. Linia produkcyjna H2, na której obecnie wytwarzana jest Mazda6 oraz Mazda CX-5, została zmodernizowana tak, aby mogła budować modele z grupy dużej platformy, oferujące różnorodne możliwości wyboru zelektryfikowanych układów napędowych. Jest to możliwe dzięki ulepszonemu systemowi produkcyjnemu, który pozwoli Maździe łatwiej dostosować cykl pracy do nowych modeli lub zmieniającego się popytu, co stanowi najnowszy przykład unikatowego podejścia firmy do innowacji w duchu Monotsukuri.

W wyniku przebudowy, w przyszłości na tej samej linii będzie można produkować pojazdy  wykorzystujące różne platformy (dużą lub małą), zróżnicowane układy napędowe (spalinowe lub elektryczne) oraz dowolną konfigurację montażu silnika (poprzecznie lub wzdłużnie), jeśli zajdzie taka potrzeba. To mieszane podejście do produkcji jest ważnym krokiem w kierunku realizacji planów marki w ramach unikatowej strategii zróżnicowanych rozwiązań Mazdy. Jest to związane z ogłoszonymi ostatnio przez Mazdę planami rozszerzenia linii SUV-ów, począwszy już od 2022 r.

Sercem przebudowanego zespołu jest linia montażowa oparta o obracalne platformy. System opiera się na elementach „bez korzeni” w postaci umieszczonych na stałe pasów transmisyjnych czy wieszaków. Zamiast tego pojazdy są przemieszczane na platformach paletowych, na równi z powierzchnią podłoża i poruszają się na specjalnych kółkach transportowych. Można je ustawiać bardziej elastycznie niż w przypadku systemu stałego – w razie wzrostu popytu łatwo zwiększyć moce produkcyjne poprzez dodanie kolejnych sekcji do linii produkcyjnej. System wózków transportowych umożliwia również pracownikom swobodne poruszanie się po platformach i wykonywanie wszelkich zadań, wymaganych dla danego typu pojazdu, który znajduje się przed nimi. Dwa samojezdne wózki transportowe (AGV), które dostosowują się do długości pojazdu budowanego w danej chwili, dostarczają odpowiednio silnik zmontowany z przednim zawieszeniem i tylne zawieszenie, lub akumulator w przypadku zelektryfikowanego pojazdu. „Ponad połowa obiektu jest obecnie zaaranżowana w taki modularny sposób." - Wyjaśnia Takeshi Mukai, Dyrektor Zarządzający, Mazda Motor Corporation.

Wprowadzenie nowej linii elastycznych modułów (FML) w zakładzie spawalniczym pozwoli Maździe zminimalizować czas realizacji i koszt inwestycji, zwłaszcza w czasie wprowadzenia do oferty nowych modeli, co nastąpi niebawem. „Dzięki instalacji linii FML, zamiast powtarzać proces przystosowywania całej linii za każdym razem, gdy wprowadzany jest nowy model, jedyną częścią, która musi zostać zmieniona, jest adapter do mocowania elementów” – dodaje Takeshi Mukai.

Podczas gdy w przeszłości przestawienie linii produkcyjnej na nowy typ pojazdu wymagało więcej czasu i znaczących nakładów inwestycyjnych, obecnie dzięki modernizacji pracy zarówno zakładu nadwozi, jak i linii montażu pojazdów, ten sam proces można przeprowadzić w około jednej piątej czasu i przy nakładzie10% kosztów inwestycyjnych w porównaniu z systemami konwencjonalnymi.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Ma pan chore, spiskowe urojenia o wrogim przejęciu Polski. W tym temacie to i lekarz nie pomoże. Dojazd- najpewniej z obwodnicy, +bocznika kolejowa od Poręby. Hałty? Nie będzie, gdyż urobek zostaje pod ziemią. Pisaliśmy o tym wiele razy. Już wstępnie wzbogacona ruda pojedzie do hut: Śląsk lub (i) Głogów. Nadwyżka skały (granity) która nie wciśnie się w górotwór- wartościowe kruszywo drogowe i budowlane. Gdzie będą mieszkać pracownicy i rodziny? O, na tym to cała okolica zarobi najlepiej. Już nie musi się pan martwić: pustostany w blokach na które dziś nie ma nabywców (mimo niskich cen) się sprzedadzą lub wynajmą, powstaną nowe osiedla domków na obrzeżach Myszkowa albo na Jurze. Nie wiemy ile prądu potrzebuje kopalnia, ale to pewne, że Tauron chętnie zainwestuje dla takiego odbiorcy w nową linię. Proces budowy kopalni to minimum 8 do 15 lat. Zdążymy się przygotować.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:58Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: ZibiTreść komentarza: Kompletne bzdury typu nic się nie da😡 jeżeli złoża będą opłacalne do wydobycia to i tak powstanie ta kopalnia jaka by nie była władza. Teraz PiS straszy emigrantami a sam ściągał ich do Polski, konfa nie lepsza. Strach to najlepsze narzędzie prawicowców ! Straszyć straszyć ile się da wszystkim czym się da 😡Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Ma pan jak widzimy bardzo złe zdanie o myszkowskich przedsiębiorcach. Nie dyskutujemy, może i ma pan rację. Ale tu przecież chodzi o inwestycję kapitału co prawda w 90% polskiego (10% USA), ale przede wszystkim to zupełnie inna skala. Chodzi o firmy posiadające i zarabiające miliardy, przy których myszkowski biznes, nawet chwalący się na spotkaniu dot. wierceń (w Starostwie) zatrudnieniem 550 osób właściciel Sokpolu to ciągle garażowe przedsiębiorstwa.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:48Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: No to załóżmy, że została zbudowana kopalnia. Mam Pytania. Czy jest którędy do niej dojechać? Czy istnieje możliwość wywozu urobku?. Gdzie będziemy składować hałdy pokopalniane? Czy mamy wodę , by ten urobek wstępnie oczyścić i wzbogacić? Gdzie będzie mieszkać, leczyć się i uczyć załoga kopalni oraz ich rodziny? No i może najważniejsze. CZY MAMY TYLE ENERGII ELEKTRYCZNEJ BY ZASILIĆ TE CAŁA INFRASTRUKTURĘ PRZEMYSŁOWA ORAZ SOCJALNĄ?? Na wszystkie te pytania istnieje tylko jedna odpowiedź NIC NIE MAMY. I NIE MA NAJMNIEJSZYCH SZANS NA ICH ZDOBYCIE. O co więc chodzi w tej całej hucpie medialnej? I tu odpowiedź rodzi się sama. Jej jedynym celem jest wrogie dla Polski i Polaków przejecie terenów za pomocą prawa geologicznego , A które to w obecnej (znowelizowanej PO-PI$-owo) formie i brzmieniu wywłaszczy ich natychmiast, bez jakiejkolwiek dyskusji. Na koszt Polski i Polaków. Nalezy również zadać sobie pytanie kto stoi (jaki kapitał) za już podjętymi decyzjami przez dzisiejszą władzę Warszawską. Bo jakoś tak zgrabnie nie pokazano czyj to jest kapitał, i na co go stać. DZIWNE PRAWDA??? Strach już dziś pomyśleć co narobi na KONFITURACJA ubierająca się nowatora polskiej gospodarki. A tak na marginesie , Ciekawe za czyje pieniądze powstali? Ot takie proste pytanie…Data dodania komentarza: 7.12.2025, 14:37Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: Jędrzej KrupaTreść komentarza: Byłem wtedy w galerii i z tego co słyszałem od pań w sklepie na obiekcie cały czas prowadzone są prace, więc takie rzeczy mogą być spowodowane "chorobami wieku dziecięcego" nie wyregulowanych czujek alarmowych, wiem bo kiedyś miałem wątpliwą przyjemność mieć podobnie w sklepie w którym pracowałem. Nie paliło się więc ochrona nikogo nie ewakuowała a młoda pani z ochrony dwoiła się i troiła żeby uspokoić zdezorientowanych. Sama galeria SUPER !Data dodania komentarza: 6.12.2025, 17:27Źródło komentarza: Brama Jury: był alarm pożarowy, nie było ewakuacjiAutor komentarza: RydzykTreść komentarza: Mówi Redakcja ze czas na to by wyszkolić nowe kadry. No to mam pytanie. Czy w całym powiecie Myszkowskim jest chociaż jeden przypadek, żeby któryś z myszkowskich nowobogaczy zafundował stypendiom dla przyszłych nowych inżynierów. Czy którykolwiek z nich wyszkolił jakiegoś wysoko wykwalifikowanego pracownika? ODPOWIEDŹ JEST PROSTA. ANI JEDEN Z MYSZKOWSKICH NOWOBOGACKICH BAMBRÓW TEGO NIE UCZYNIŁ. Nawet nasz Kosciółek (najwiekszy polski posiadacz ziemski) też tego nie uczynił I to tyle Redakcjo w temacie. PS. Ach i bm zapomniał. Gazeta Myszkowska też nigdy i nikomu takiego stypendium nie ufundowała. Czy więc coś jeszcze potrzeba udowadniać?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 20:56Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama