Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 4 grudnia 2025 02:19
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu zwiększa elastyczność produkcji

Przebudowana linia produkcyjna H2 w fabryce Mazdy w Hofu gotowa jest do wytwarzania wielu typów pojazdów o różnych napędach jednocześnie. Usprawniony system pozwala Maździe na dostosowanie produkcji do zmieniających się potrzeb w ciągu kilku dni. Hiroszima/Leverkusen
Podziel się
Oceń

Na początku października Mazda Motor Corporation zaprezentowała najnowszą, zmodernizowaną linię produkcyjną H2 w zakładzie Hofu w południowo-zachodniej Japonii. Linia produkcyjna H2, na której obecnie wytwarzana jest Mazda6 oraz Mazda CX-5, została zmodernizowana tak, aby mogła budować modele z grupy dużej platformy, oferujące różnorodne możliwości wyboru zelektryfikowanych układów napędowych. Jest to możliwe dzięki ulepszonemu systemowi produkcyjnemu, który pozwoli Maździe łatwiej dostosować cykl pracy do nowych modeli lub zmieniającego się popytu, co stanowi najnowszy przykład unikatowego podejścia firmy do innowacji w duchu Monotsukuri.

W wyniku przebudowy, w przyszłości na tej samej linii będzie można produkować pojazdy  wykorzystujące różne platformy (dużą lub małą), zróżnicowane układy napędowe (spalinowe lub elektryczne) oraz dowolną konfigurację montażu silnika (poprzecznie lub wzdłużnie), jeśli zajdzie taka potrzeba. To mieszane podejście do produkcji jest ważnym krokiem w kierunku realizacji planów marki w ramach unikatowej strategii zróżnicowanych rozwiązań Mazdy. Jest to związane z ogłoszonymi ostatnio przez Mazdę planami rozszerzenia linii SUV-ów, począwszy już od 2022 r.

Sercem przebudowanego zespołu jest linia montażowa oparta o obracalne platformy. System opiera się na elementach „bez korzeni” w postaci umieszczonych na stałe pasów transmisyjnych czy wieszaków. Zamiast tego pojazdy są przemieszczane na platformach paletowych, na równi z powierzchnią podłoża i poruszają się na specjalnych kółkach transportowych. Można je ustawiać bardziej elastycznie niż w przypadku systemu stałego – w razie wzrostu popytu łatwo zwiększyć moce produkcyjne poprzez dodanie kolejnych sekcji do linii produkcyjnej. System wózków transportowych umożliwia również pracownikom swobodne poruszanie się po platformach i wykonywanie wszelkich zadań, wymaganych dla danego typu pojazdu, który znajduje się przed nimi. Dwa samojezdne wózki transportowe (AGV), które dostosowują się do długości pojazdu budowanego w danej chwili, dostarczają odpowiednio silnik zmontowany z przednim zawieszeniem i tylne zawieszenie, lub akumulator w przypadku zelektryfikowanego pojazdu. „Ponad połowa obiektu jest obecnie zaaranżowana w taki modularny sposób." - Wyjaśnia Takeshi Mukai, Dyrektor Zarządzający, Mazda Motor Corporation.

Wprowadzenie nowej linii elastycznych modułów (FML) w zakładzie spawalniczym pozwoli Maździe zminimalizować czas realizacji i koszt inwestycji, zwłaszcza w czasie wprowadzenia do oferty nowych modeli, co nastąpi niebawem. „Dzięki instalacji linii FML, zamiast powtarzać proces przystosowywania całej linii za każdym razem, gdy wprowadzany jest nowy model, jedyną częścią, która musi zostać zmieniona, jest adapter do mocowania elementów” – dodaje Takeshi Mukai.

Podczas gdy w przeszłości przestawienie linii produkcyjnej na nowy typ pojazdu wymagało więcej czasu i znaczących nakładów inwestycyjnych, obecnie dzięki modernizacji pracy zarówno zakładu nadwozi, jak i linii montażu pojazdów, ten sam proces można przeprowadzić w około jednej piątej czasu i przy nakładzie10% kosztów inwestycyjnych w porównaniu z systemami konwencjonalnymi.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: RydzykTreść komentarza: Mówi Redakcja ze czas na to by wyszkolić nowe kadry. No to mam pytanie. Czy w całym powiecie Myszkowskim jest chociaż jeden przypadek, żeby któryś z myszkowskich nowobogaczy zafundował stypendiom dla przyszłych nowych inżynierów. Czy którykolwiek z nich wyszkolił jakiegoś wysoko wykwalifikowanego pracownika? ODPOWIEDŹ JEST PROSTA. ANI JEDEN Z MYSZKOWSKICH NOWOBOGACKICH BAMBRÓW TEGO NIE UCZYNIŁ. Nawet nasz Kosciółek (najwiekszy polski posiadacz ziemski) też tego nie uczynił I to tyle Redakcjo w temacie. PS. Ach i bm zapomniał. Gazeta Myszkowska też nigdy i nikomu takiego stypendium nie ufundowała. Czy więc coś jeszcze potrzeba udowadniać?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 20:56Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: WojtekTreść komentarza: Prosze dokładnie sprawdzić jak poszczególni radni głosowali ws zamknięcia porodówki i dopiero pisacData dodania komentarza: 2.12.2025, 02:32Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKU J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Jak w artykule: nie ma jeszcze aktu oskarżenia, sprawa nie wiadomo kiedy trafi do sądu. Gdy pani Beacie J.-B. prokuratura postawiła zarzuty (Wojciechowi P.) kilka tygodni wcześniej, radni Nowej Lewicy i Koalicji Obywatelskiej złożyli wniosek o jej odwołanie z funkcji Przewodniczącej Rady Powiatu, jako niegodnej tej funkcji. Ale PiS ją obronił, podobnie jak wcześniej broniono, później prawomocnie skazanego Wojciecha PichetęData dodania komentarza: 1.12.2025, 16:55Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: KkkkTreść komentarza: Beata J-B. Ma zarzuty fałszowania dokumentacji medycznej i utrudnianie pracy wymiaru sprawiedliwości i ma decydować o szpitalu jako radna 😂😂😂Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:16Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: MyszkowianinTreść komentarza: To jak zarządzano tym szpitalem to jest szok! Natychmiast do prokuratury !!! A starosta powinien podać się do dymisji !!!Data dodania komentarza: 1.12.2025, 16:12Źródło komentarza: PIS DOPROWADZI DO PRYWATYZACJI SZPITALA? NA RAZIE ZAMYKA SIĘ PORODÓWKĘ. NA RAZIE, NA PÓŁ ROKUAutor komentarza: StaryTreść komentarza: Nie ma na to najmniejszych szans. Starzy specjaliści właśnie wymierają na emeryturach, a nowych z pełna premedytacją w naszym kraju od dziesięcioleci nie szkolono. Niech Pan dla przykładu zobaczy,że masowo w polskich szkołach uczą matematyki ludzie bez studiów matematycznych. A przecież takich nauczycieli potrzeba tysiące.Ale ich już praktycznie W kraju nie ma, bo się ich nie szkoli. Jakie wiec są szanse, że dla słownie jednej kopalni ktoś , gdzieś utworzy takie kierunki? Odpowiedź jest jedyna. NIE STWORZY ICH NIKT I NIGDZIE, BO WŁADZY SIĘ TO NIE OPŁACA.Pozostają wiec emigranci. Jak się to dla Polski i Polaków skończy strach nawet jest pomyśleć. Nadchodzi bowiem już czas, że wyższa i średnia kadra techniczna w Polsce (a może już Polin, albo Ukro-Polin, kto to wie) nie będzie Polska. A Polacy we własnym kraju będą jedynie niewykwalifikowaną masą nieuków. To są skutki reform Suchockiej, Buzka itd, itp. PS. Niech Pan redaktor znajdzie w Myszkowie nauczyciela matematyki, fizyki, chemii, biologi do których ma sens posłać własne dzieci na przysłowiowe korki. A jak bardzo jest źle w polskiej oświacie pokazała ostatnio Najwyższa Izba Kontroli np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=TeNsQvy38Ks . Ci egzaminatorzy co masowo źle sprawdzali prace maturalne (np 85% źle sprawdzonych prac z biologi i chemii )to nauczyciele o najwyższym awansie zawodowym. Jeśli więc tak wygląda ich praca w Komisjach Egzaminacyjnych, to niech zada sobie Pan pytanie - co ci sami nauczyciele wyprawiają na lekcjach w szkołach w których uczą nasze dzieci. STRACH POMYŚLEĆ- prawda....????Data dodania komentarza: 30.11.2025, 01:03Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama