Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 27 listopada 2025 01:53
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu zwiększa elastyczność produkcji

Przebudowana linia produkcyjna H2 w fabryce Mazdy w Hofu gotowa jest do wytwarzania wielu typów pojazdów o różnych napędach jednocześnie. Usprawniony system pozwala Maździe na dostosowanie produkcji do zmieniających się potrzeb w ciągu kilku dni. Hiroszima/Leverkusen
Podziel się
Oceń

Na początku października Mazda Motor Corporation zaprezentowała najnowszą, zmodernizowaną linię produkcyjną H2 w zakładzie Hofu w południowo-zachodniej Japonii. Linia produkcyjna H2, na której obecnie wytwarzana jest Mazda6 oraz Mazda CX-5, została zmodernizowana tak, aby mogła budować modele z grupy dużej platformy, oferujące różnorodne możliwości wyboru zelektryfikowanych układów napędowych. Jest to możliwe dzięki ulepszonemu systemowi produkcyjnemu, który pozwoli Maździe łatwiej dostosować cykl pracy do nowych modeli lub zmieniającego się popytu, co stanowi najnowszy przykład unikatowego podejścia firmy do innowacji w duchu Monotsukuri.

W wyniku przebudowy, w przyszłości na tej samej linii będzie można produkować pojazdy  wykorzystujące różne platformy (dużą lub małą), zróżnicowane układy napędowe (spalinowe lub elektryczne) oraz dowolną konfigurację montażu silnika (poprzecznie lub wzdłużnie), jeśli zajdzie taka potrzeba. To mieszane podejście do produkcji jest ważnym krokiem w kierunku realizacji planów marki w ramach unikatowej strategii zróżnicowanych rozwiązań Mazdy. Jest to związane z ogłoszonymi ostatnio przez Mazdę planami rozszerzenia linii SUV-ów, począwszy już od 2022 r.

Sercem przebudowanego zespołu jest linia montażowa oparta o obracalne platformy. System opiera się na elementach „bez korzeni” w postaci umieszczonych na stałe pasów transmisyjnych czy wieszaków. Zamiast tego pojazdy są przemieszczane na platformach paletowych, na równi z powierzchnią podłoża i poruszają się na specjalnych kółkach transportowych. Można je ustawiać bardziej elastycznie niż w przypadku systemu stałego – w razie wzrostu popytu łatwo zwiększyć moce produkcyjne poprzez dodanie kolejnych sekcji do linii produkcyjnej. System wózków transportowych umożliwia również pracownikom swobodne poruszanie się po platformach i wykonywanie wszelkich zadań, wymaganych dla danego typu pojazdu, który znajduje się przed nimi. Dwa samojezdne wózki transportowe (AGV), które dostosowują się do długości pojazdu budowanego w danej chwili, dostarczają odpowiednio silnik zmontowany z przednim zawieszeniem i tylne zawieszenie, lub akumulator w przypadku zelektryfikowanego pojazdu. „Ponad połowa obiektu jest obecnie zaaranżowana w taki modularny sposób." - Wyjaśnia Takeshi Mukai, Dyrektor Zarządzający, Mazda Motor Corporation.

Wprowadzenie nowej linii elastycznych modułów (FML) w zakładzie spawalniczym pozwoli Maździe zminimalizować czas realizacji i koszt inwestycji, zwłaszcza w czasie wprowadzenia do oferty nowych modeli, co nastąpi niebawem. „Dzięki instalacji linii FML, zamiast powtarzać proces przystosowywania całej linii za każdym razem, gdy wprowadzany jest nowy model, jedyną częścią, która musi zostać zmieniona, jest adapter do mocowania elementów” – dodaje Takeshi Mukai.

Podczas gdy w przeszłości przestawienie linii produkcyjnej na nowy typ pojazdu wymagało więcej czasu i znaczących nakładów inwestycyjnych, obecnie dzięki modernizacji pracy zarówno zakładu nadwozi, jak i linii montażu pojazdów, ten sam proces można przeprowadzić w około jednej piątej czasu i przy nakładzie10% kosztów inwestycyjnych w porównaniu z systemami konwencjonalnymi.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ObywatelTreść komentarza: Proponuje redaktorom wyjść na ulice i zadać sobie pytanie. GDZIE SĄ KAWKI, WRONY I GOŁĘBIE??? Przecież to nie są ptaki odlatujące na zimę. Gdzie więc są te wszystkie ptaki? Nie ma też ptaków zimowych np jemiołuszek.Warto też pospacerować wokół Wierzchowiny, czy koziegłowskim lesie. Lezały ich tam niedawno dziesiatki. No redaktory, to nie jest winien ruski groszek. Wiec pytam kto je wytruł?Data dodania komentarza: 26.11.2025, 14:39Źródło komentarza: Ekogroszek z Kazachstanu. Ryzykowny eksperyment czy sposób na tańsze ogrzewanie? Sprawdzamy fakty J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: To wiedza poparta też wieloletnim doświadczeniem geologów i specjalistów od wierceń, że odwierty badawcze są w bezpieczne i nie dają żadnego ryzyka dla zasobów wodnych. Gdyby było inaczej, już dawno musiałaby być tu katastrofa, ponieważ w rejonie Myszkowa i okolic jest co najmniej 300 odwiertów badawczych, najstarszy z 1927 roku. A odwiertów dot. złoża wolframu 30, z lat 70 XX wieku i początku XX wieku.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 12:36Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: CiekawskiTreść komentarza: A ta szósta to Polacy, czy tylko mieszkańcy Czestochowy jak ten Ukrainiec? GRZECZNIE TYLKO PYTAM...???Data dodania komentarza: 24.11.2025, 14:22Źródło komentarza: PROKURATURA. UPROWADZILI UKRAIŃCA, POBILI GO MŁOTKIEM I POLEWALI WRZĄTKIE,MAutor komentarza: elfTreść komentarza: W Zawierciu PO powoluje dyrektora szkoly bez kwalifikacji, ktory nie ma pojecia o zarzadzaniu placowka, ale redaktor uwaza, ze tam jest idealnie, bo rzadzi platforma. superData dodania komentarza: 18.11.2025, 18:47Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!Autor komentarza: SiwyTreść komentarza: Coście zrobili z naszą podlesicą!!!Data dodania komentarza: 18.11.2025, 11:38Źródło komentarza: HOTEL BERKOWA POWSTANIE OBOK HOTELU OSTANIEC. BĘDZIE TO OSTATNI ETAP BUDOWY „RESORTU JURAJSKIEGO”Autor komentarza: SłońTreść komentarza: Kilka nowych dziurek i frycki z Jurajskich Wód zakończą swoją działalność, bo wodę eligoceńską diabli wezmą. O wodociągach strach też pomyśleć, ale po tych wierceniach wodę będziemy chyba pompować z jeziora Goczałowice.. A jeśli do tego wodę pod Górą Włodowską też zatrują, To na całej Jurze będziemy mieli piękną Pustynie Jurajską. Bo to jedyna słodka woda na Jurze. No wprost fenomenalny sukces. Powtarzam FENOMENALNY SUKCES. GRATULUJE SUKCESU PANIE REDAKTORZE! G R A T U L U J E !!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 20:05Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama