Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 18 listopada 2025 18:17
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

O KROK BLIŻEJ WYKONANIA PROJEKTÓW NA OBWODNICE

W lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargach na zaprojektowanie obwodnic Szczekocin i Goleniów, Kroczyc oraz Pradeł. Drogi te mają powstać w ramach Programu 100 obwodnic na lata 2020-2030. Budowa planowana jest na lata 2023-25.
Podziel się
Oceń

Na początku roku informowaliśmy na naszych łamach, że Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło Program 100 obwodnic na lata 2020-2030. W jego ramach zaplanowano pięć inwestycji w województwie śląskim, z czego trzy w powiecie zawierciańskim. Są to obwodnice w ciągu drogi krajowej nr 78: Szczekocin i Goleniowych, Kroczyc oraz Pradeł.
Ogłoszenie przetargów zaplanowano na drugi kwartał 2023 r., a budowę na lata 2023-2026.

Jak czytamy na stronie katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obwodnica Kroczyc ma być poprowadzona po nowym śladzie. Ma mieć ponad 9 km długości i składać się z dwóch pasów ruchu. - Obwodnica planowana jest jako południowo-wschodnie obejście miejscowości Kroczyce, a jej ślad biegł będzie po niezurbanizowanym terenie, na którym głównie znajdują się pola uprawne – informuje GDDKiA.
Kontynuację obwodnicy Kroczyc (oraz obwodnicy Poręby i Zawiercia) ma stanowić obwodnica Szczekocin i Goleniów. Będzie liczyła 13 kilometrów długości. Podobnie jak obwodnica Kroczyc będzie miała dwa pasy ruchu. Jak czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ma być północnym obejściem Grabca, Bonowic, Szczekocin i Goleniów. Ma przebiegać przez niezurbanizowany teren, przede wszystkim pola uprawne.
Trzecia planowaną w powiecie zawierciańskim obwodnicą jest obwodnica Pradeł. Dwupasmowa droga o długości ponad 2 kilometrów ma stanowić północne obejście miejscowości.
Do 2023 roku trwać ma proces przygotowawczy, do którego zaliczają się badania archeologiczne, koncepcja programowa oraz projekty - budowlany i wykonawczy. Budowę obwodnic planuje się na lata 2023-2025.
Pod koniec grudnia ubiegłego roku podpisana została umowa na projekt i budowę pierwszego odcinka Poręby i Zawiercia, natomiast blisko miesiąc później podpisano umowę na projekt drugiego odcinka.
W lipcu otworzono oferty, które wpłynęły w przetargu na dokumentację projektową obwodnicy Szczekocin i Goleniów. Zgodnie z kosztorysem GDDKiA wykonanie projektu kosztować może ponad 7,5 mln złotych. Do przetargu stanęło 13 firm, spośród których najniższa cena wyniosła niespełna 3,5 mln zł.
Poznano również ofertę firm, które zgłosiły się do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej obwodnicy Kroczyc. GDDKiA przygotowała na to zadanie 9,8 mln złotych. Tutaj również zgłosiło się 13 firm. Najniższa oferta wynosi niecałe 2 mln zł.
W przypadku przetargu na projekt obwodnicy Pradeł, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może przeznaczyć na ten cel ponad 2,2 mln złotych. Swoją ofertę przedstawiło 11 firm – najniższa cena wyniosła nieco ponad 1,1 mln zł. 
Grafika: GDDKiA Oddział w Katowicach


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: SebaTreść komentarza: Pewnie lepiej nic nie robi. I dalej być zapyziałą dziurą bez żadnych perspektywData dodania komentarza: 17.11.2025, 19:11Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Polak RodzimyTreść komentarza: BUCHA! CHA! CHA!! ALE SUKCES ????!!!! I do tego Mieszkańcy Myszkowa siedzą na tyłkach i są zadowoleni. No to teraz za to nikt tylko ONI ZAPŁACA. Zapłaca wszystkim co jeszcze dziś jakimś cudem mają.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:00Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: PikaTreść komentarza: Polecam Traugutta w Częstochowie szkoła jest cool :)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 09:54Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama