Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 23 listopada 2025 16:16
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

PRACE NA TORACH POTRWAJĄ JESZCZE DO KOŃCA ROKU

Wymieniane tory i sieć trakcyjna, wyremontowane perony i zbudowane przejścia podziemne – tak obecnie wygląda modernizacja linii kolejowej nr 1, znanej jako „Wiedenka”. Pomiędzy Zawierciem i Częstochową wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Na niektórych przystankach pasażerowie już korzystają z nowych peronów. Inwestycja o wartości 380 milionów złotych ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku. Prace skrócą czas przejazdu pociągów z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut.
Podziel się
Oceń

Wymieniane tory i sieć trakcyjna, wyremontowane perony i zbudowane przejścia podziemne – tak obecnie wygląda modernizacja linii kolejowej nr 1, znanej jako „Wiedenka”. Pomiędzy Zawierciem i Częstochową wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Na niektórych przystankach pasażerowie już korzystają z nowych peronów. Inwestycja o wartości 380 milionów złotych ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku. Prace skrócą czas przejazdu pociągów z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut.


Wciąż trwają prace na linii kolejowej na trasie Zawiercie – Częstochowa. Między Myszkowem a Porajem wymieniany jest jeden tor, w czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. W Poraju Polskie Linie Kolejowe wybudowały nową nastawnię. Zamontowane tam urządzenia mają zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Przy remontowanym obecnie torze powstaną nowe perony. Będą wyższe od poprzednich, a ich nawierzchnia będzie antypoślizgowa. Pojawi się również oświetlenie, ławki i wiaty. W Żarkach Letnisku powstanie przejście podziemne.
Z nowych peronów pasażerowie mogą już korzystać w Korwinowie i Częstochowie Raków. Pociągi jeżdżą tutaj już po nowym torze, obecnie wymieniany jest drugi, przebudowywane są również położone przy nim perony. W Częstochowie Raków pojawią się windy. Trwa remont przejścia podziemnego, gdzie zostaną zamontowane dźwigi. Prace mają potrwać do czerwca.
Nowe perony służą już też na stacjach Myszków, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit i Zawiercie Borowe Pole. W Mrzygłodzie budowane jest przejście podziemne. Pomiędzy Myszkowem i Zawierciem pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach. W tej chwili trwa przebudowa drugiego peronu w Myszkowie. 

- Efektem modernizacji o wartości 380 mln zł prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą szybsze i bardziej komfortowe podróże na trasie Zawiercie – Częstochowa. Inwestycja współfinansowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trwająca inwestycja ma skrócić czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Prędkość pociągów ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: elfTreść komentarza: W Zawierciu PO powoluje dyrektora szkoly bez kwalifikacji, ktory nie ma pojecia o zarzadzaniu placowka, ale redaktor uwaza, ze tam jest idealnie, bo rzadzi platforma. superData dodania komentarza: 18.11.2025, 18:47Źródło komentarza: CZY KARINA PEROŃ JEST WICEDYREKTOREM? BIP SZKOŁY I GAZETKA SZKOLNA PODAJE, ŻE TAK. ALE DYREKTORKA LO ZAPRZECZA!Autor komentarza: SiwyTreść komentarza: Coście zrobili z naszą podlesicą!!!Data dodania komentarza: 18.11.2025, 11:38Źródło komentarza: HOTEL BERKOWA POWSTANIE OBOK HOTELU OSTANIEC. BĘDZIE TO OSTATNI ETAP BUDOWY „RESORTU JURAJSKIEGO”Autor komentarza: SebaTreść komentarza: Pewnie lepiej nic nie robi. I dalej być zapyziałą dziurą bez żadnych perspektywData dodania komentarza: 17.11.2025, 19:11Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeśli chodzi o przyznanie koncesji na złoże Myszków, to jestem prywatnie spokojny. Histeryczne sprzeciwy poseł Wiśniewskiej, milionerki upasionej w euro, nic nie przyniosą, a tylko ośmieszają ją i innych przeciwników, do których nie przemiawiają gospodarcze, społeczne i naukowe informacje. Wolą straszyć, wbrew wszelkiej wiedzy naukowej, że kopalnie mogą być bezpieczne i przyjazne. Ale trzeba pamiętać, że budowa kopalni, w polskich warunkach proces co najmniej 10 letni to jeszcze odległa przyszłość. Ale za dwa lata, może wcześniej usłyszymy, czy inwestorzy chcą ją budować czy będzie wystąpienie o koncesję wydobywczą po zakończeniu badań złoża. Wtedy jakieś dwa lata zajmie przygotowanie raportu o odziaływaniu przyszłej kopalni na środowisko naturalne. Przykład kopalni w Alpach (Mittersill) pokazuje, że kopalnia wolframu może być społecznie akceptowalna, i neutralna dla środowiska. O bogactwie mieszkańców okolicy nie wspominając.Data dodania komentarza: 17.11.2025, 14:04Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: Oddany KOalicjantTreść komentarza: GRATULUJE REDAKTOROWI MAZANKOWI !!!! TO JEST ZAJEBISTY SUKCES WASZEJ REDAKCJI. PS. Panie redaktorze czemu Pan nie starujesz do Rady Powiatowej, albo Sejmiku Śląskiego?! PO TAKIM SUKCESIE WYGRANA MUROWANA!!!!Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:17Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAMAutor komentarza: ZdunTreść komentarza: BRAWO PANIE REDAKTORZE!!! Panie Redaktorze ze swej strony PROSZĘ O WSZYSTKIE NAZWISKA TYCH CO TO WSPIERALI I .Mam na myśli nazwiska obywateli Miasta Myszków. Bo przyjdzie czas, że ich mieszkańcy stosownie wynagrodzą za to wiekopomne dzieło stosownie wynagrodzą. (PS. Pana nazwisko mam na PIERWSZYM MIEJSCU, ale czekam na pozostałe osoby , Najlepiej w formie wywiadu z tymi osobami)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 11:40Źródło komentarza: JEST KONCESJA NA CYNK I OŁÓW. TERAZ CZEKAMY NA WOLFRAM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama