Temat budowy wiaduktu w Myszkowie Nowej Wsi na drodze wojewódzkiej 789 dzięki czemu zniknąłby istniejący tam przejazd kolejowy ze szlabanami w ostatnich latach nabierał tempa, a obietnice budowy wiaduktu stały się coraz bardziej realne. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zatwierdził plan inwestycji i 28 grudnia 2020 r. Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu nad torami linii kolejowej nr 1, w ciągu DW 789 w Myszkowie na Nowej Wsi. Wiadukt zastąpi istniejący „od zawsze” przejazd ze szlabanami. Będzie też ważnym uzupełnieniem wiaduktu w centrum Myszkowa nad którym od lat ciąży ryzyko całkowitego jego wyłączenia z użytkowania, gdyby jego stan, mimo remontów, uległ pogorszeniu.
red
09.01.2021 17:11
(aktualizacja 13.12.2023 13:50)
Podziel się
Oceń
Umowa na projektowanie i wybudowanie wiaduktu w Nowej Wsi jest trójstronna. Prócz wyłonionego w przetargu wykonawcy, spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej uczestniczą w niej także PKP PLK zarządzający linią kolejową. W imieniu wykonawcy, firmy Nowak Mosty umowę podpisał wiceprezes spółki Adam Adamczyk. Zgodnie z umową, gotowy wiadukt mamy zobaczyć na koniec 2022, a wszystko kosztować będzie 21 mln zł. Prace podzielono na dwa etapy. Pierwszy to zaprojektowanie obiektu według „Programu Funkcjonalno-Użytkowego” przygotowanego przez firmę M-Most Mariusz Szotek na zlecenie ZDW w Katowicach. Etap projektowy zakończy się wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń uprawnionych instytucji zakończonej ZRiD-em (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) wydawanego przez wojewodę. Drugi etap to sama budowa wiaduktu wraz z przebudową układu drogowego w jego sąsiedztwie. Przedsięwzięcie obejmie m. in. takie pozycje jak: Wykonanie dokumentacji projektowej wraz decyzją ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności. Usunięcie drzew i krzewów. Przebudowa i zabezpieczenie kolidującego uzbrojenia terenu. Wykonanie kanalizacji deszczowej. Wykonanie kanału technologicznego. Wyburzenie budynku mieszkalnego. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 789 na długości 650 m, wraz z budową chodników i ścieżki rowerowej. Budowa czterech dróg dojazdowych. Przebudowa drogi gminnej (ul. Wronia). Budowa murów oporowych. Budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 1. Roboty związane z przesunięciem przejazdu na czas realizacji robót. Przebudowę i likwidację kolidującego uzbrojenia technicznego. Likwidację istniejącego przejazdu kolejowego oraz jego infrastruktury. Oczyszczenie podsypki i regulację toru linii kolejowej nr 1 w planie i profilu w rejonie przejazdu. Roboty związane z przebudową odwodnienia linii kolejowej. Przecinająca Linię Kolejową nr 1 DW 789 łączy DK 78 z DW 907 i jest jedną z najważniejszych dróg północnej części województwa po której przemieszcza się średnio 550 pojazdów na godzinę (red) zdj.: ZDW Katowice
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Napisz komentarz
Komentarze