Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 16 września 2025 19:10
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

PIERWSZE EFEKTY PRAC NA WIEDENCE

Wciąż trwają prace na linii kolejowej między Zawierciem i Częstochową. Obecnie roboty wkraczają na nowy etap. Układany jest nowy tor, do czego wykorzystywana jest specjalna maszyna PUN. Mechanizacja pozwoli na skrócenie czasu pracy z trzech miesięcy do ośmiu dni. Na niektórych przystankach są już nowe perony, inne jeszcze czekają na planowany remont. W Mrzygłodzie powstaje przejście podziemne. Na niektórych odcinkach pociągi jeżdżą już po nowych torach. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał przyszłego roku.
Podziel się
Oceń

Wciąż trwają prace na linii kolejowej między Zawierciem i Częstochową. Obecnie roboty wkraczają na nowy etap. Układany jest nowy tor, do czego wykorzystywana jest specjalna maszyna PUN. Mechanizacja pozwoli na skrócenie czasu pracy z trzech miesięcy do ośmiu dni. Na niektórych przystankach są już nowe perony, inne jeszcze czekają na planowany remont. W Mrzygłodzie powstaje przejście podziemne. Na niektórych odcinkach pociągi jeżdżą już po nowych torach. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał przyszłego roku.


 

Prace na linii kolejowej nr 1, znanej również jako „Wiedenka”, na odcinku pomiędzy Zawierciem i Częstochową, mają poskutkować skróceniem czasu przejazdu pomiędzy tymi miastami o ok. 10 minut. Od listopada pociągi między Zawierciem i Myszkowem jeżdżą już po dwóch nowych torach. Na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole są już wyremontowane perony. W Mrzygłodzie powstaje natomiast przejście podziemne.


 

Nowy tor jest już również między Porajem i Częstochową. - Między stacjami są wygodne perony w Korwinowie i Częstochowie Raków. Ponadto w Częstochowie Raków remontowane jest przejście podziemne i zostaną zamontowane windy – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.


 

PUN UŁOŻY 14 KM TORÓW


 

Maszyna PUN, która obecnie jest wykorzystywana do wymiany torów i podkładów, to pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. Szybka i precyzyjna maszyna pozwala na szybsze wykonywanie prac na odcinku pomiędzy Myszkowem a Porajem. PUN ściąga stary tor i układa w jego miejscu nowe szyny i podkłady. Jak informuje PKP, dzięki mechanizacji czas pracy skraca się z ok. trzech miesięcy do… ośmiu dni. Przy pomocy maszyny ułożonych zostanie 14 kilometrów nowych torów.


 

W ramach prac przebudowane będą perony na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin i Poraj. Perony będą wyższe, antypoślizgowe, pojawią się na nich nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym dostanie się na perony będą miały umożliwiać planowane pochylnie. Pojawi się również monitoring. W stacji Poraj budowana jest też nowa nastawnia.


 

MODERNIZACJA KOSZTUJE KILKASET MILIONÓW


 

Łącznie prace na linii Zawiercie – Częstochowa obejmują wymianę 88 km torów i sieci trakcyjnej. 15 przejazdów kolejowo-drogowych ma przejść modernizację. Ponadto rewitalizacja objąć ma 34 obiekty, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Realizacja inwestycji ma pozwolić na zwiększenie prędkości pociągów ze 120 km/h do 160 km/h.


 

Zadanie kosztuje 380 milionów złotych i jest finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Trzymam kciukiTreść komentarza: Ja trzymam kciuki żeby powstała. Wreszcie to miasto emerytów zacznie przyciągać młodych nie mówiąc już o podatkach jakie wpłyną do miastaData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:49Źródło komentarza: Wolfram i molibden pod Myszkowem. Na samo badanie złoża firma wyda kilkadziesiąt milionówAutor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Jeszcze chłopa „trzyma”😂 Panie będą następne wyboryData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:47Źródło komentarza: BARTNIK NIE MOŻE SIĘ POGODZIĆ ŻE PRZEGRAŁ Z ŻAKIEM. SĄD ODRZUCIŁ JEGO PROTEST. BARTNIK DALEJ POWTARZA „OSKARŻENIA”Autor komentarza: GosiaTreść komentarza: 😂😂😂Data dodania komentarza: 16.09.2025, 13:45Źródło komentarza: W Myszkowie ciągle "stan epidemii". Na szczęście tylko w głowie starosty myszkowskiego...Autor komentarza: ChłopTreść komentarza: DNO .Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:18Źródło komentarza: Mniszków jak Myszków. Ruskie walą coraz bliżej!Autor komentarza: KonsumentTreść komentarza: Za stosowanie zakazanego GLIFOSATU w uprawie gryki a w szczególności za opryski w ciągu dnia powinna być kara 50 tys zł min. „Często mówi się, że najważniejszym zagrożeniem są pestycydy i chemizacja rolnictwa. „Na pewno rolnictwo jest główną przyczyną, gdyż stosuje całą gamę środków chemicznych, które w mniejszym lub większym stopniu, ale są zabójcze dla owadów” – wskazuje prof. Skubała.”Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:14Źródło komentarza: Ale jaja! Jarosław Kumor najlepszym rolnikiem! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Artykuł powstał na podstawie serwisu prasowego, dlatego nie przypisujemy sobie autorstwa. Firmuje go redakcja. Rozumiemy, że skoro my "czerwoni" to pan brunatny?Data dodania komentarza: 6.09.2025, 11:35Źródło komentarza: Polska wyżej niż średnia światowa w ociepleniu klimatu
Reklama
Reklama
Reklama