Umowa z Wykonawcą P.U.H. „Domax” z Boronowa została zawarta 11.09.2024, a plac budowy dla etapu I i VII został przekazany 01.10.2024r. Etapy te obejmują przebudowę drogi od Ronda Flagi RP do ul. Słowackiego oraz parking przy ul. Słowackiego. Na ich realizacje wykonawca ma 14 miesięcy. Etap X rozpoczął się w grudniu ub.r., w ramach którego powstanie budynek usługowy wraz z przebudowanym parkingiem przy ul. 3 Maja. W kolejnych etapach zostanie przebudowany skwer naprzeciw Urzędu Miasta oraz przebudowana zostanie droga w ul. Kościuszki. . W październiku 2026 roku, zgodnie z umową, prace powinny zostać zakończone. Wartość umowy to 26.743.511,16 zł. Z Polskiego Ładu na to zadanie miasto pozyskało 20 mln zł.
O tym, że centrum Myszkowa przejdzie rewitalizację mówiło się już od kilku lat. Pod koniec 2020 roku rozstrzygnięto konkurs na „Koncepcję architektoniczną rewitalizacji centrum Myszkowa” i wybrano najlepszy pomysł. Odbywał się on pod egidą SARP-u.
Ostatecznie wygrał projekt pracowni architektonicznej 4 am Architekci s.c. Tomasz Karpiński, Arkadiusz Wróblewski z Wrocławia. To właśnie na jego bazie powstała dokumentacja projektowa.
Rewitalizacja obejmie plac Dworcowy, skwer z pomnikiem Poległym za Ziemię Myszkowską, teren przed Domem Kultury. W projekcie jest dużo zieleni. Uwagę zwraca amfiteatralne zejście do przejścia pod torami i zupełnie inne niż obecnie samo przejście. Jest centrum przesiadkowe, nowe pawilony handlowe.
Przygotowując projekt architekci musieli uwzględnić warunki finansowe jego realizacji wyznaczone przez miasto: 26-28 mln zł.
Podczas publicznej dyskusji architekci omówili swój projekt. M.in. mówili o stworzeniu parku, rynki, gdzie mogą być organizowane np. jarmarki świąteczne. Zwrócili uwagę na dworzec kolejowy, który jest teraz centralnym, ale też "samotnym" atrakcyjnym budynkiem. Proponują zorganizowanie biblioteki publicznej w budynku dawnego dworca PKS--u, który jest objęty nadzorem konserwatora zabytków. Wokół biblioteki byłby "Ogród Miejski".
Jedno z pytań do architektów dotyczyło przejścia podziemnego pod torami. W wizualizacji projektu jest to bardzo szerokie przejście, a przecież teraz jest to teraz zupełnie inne przejście, w dodatku już objęte remontem prowadzonym przez PKP za unijne pieniądze.
Rozpoczęcia pierwszego etapu budowy spodziewano się na początek 2022 roku.
Po wykonaniu większości prac związanych z infrastrukturą techniczną - instalacje wodociągowe, kanalizacyjne, energetyczne - widać pierwsze efekty już na powierzchni. Jest gotowa i przejezdna ulica na placu Dworcowym od ul. Słowackiego do Ronda Flagi, po jednej stronie placu, razem z chodnikiem. Instalowane są latarnie. Ulica i chodnik wyłożone są klasyczną kostką brukową. Na szczęście nie popełniono błędu, z ul. 3 Maja, i nie zastosowaną granitowej kostki łupanej.
Napisz komentarz
Komentarze