Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 17 września 2025 12:37
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Oddział PKO Banku Polskiego w Zawierciu pod nowym adresem

Od stycznia klienci Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu mogą korzystać z nowej i cyfrowej przestrzeni pod zmienionym adresem, przy Al. Gen. W. Sikorskiego 25a. Nowa lokalizacja oddalona jest o ok. kilometr od poprzedniej. Blisko znajdują się liczne punkty handlowo-usługowe, restauracje, apteka. Oddział działa od ponad 60 lat, jest największą placówką bankową w Zawierciu i obsługuje wszystkie grupy klientów, m.in. klientów firmowych lub osoby starające się o kredyt hipoteczny. Przestrzeń w obecnej odsłonie ma charakter uniwersalny – jest w niej miejsce na obsługę klientów (w tym również w kameralnych pokojach spotkań), nowoczesne urządzenie samoobsługowe, bankomaty z funkcją wpłatomatu oraz wrzutnia. Na ścianach można dostrzec elementy zieleni oraz piękną fototapetę z motywem skałek, która nawiązuje do widoków jakie można zobaczyć na terenie Zawiercia. Co ważne, oddział znajduje się na parterze, co jest wygodne szczególnie dla osób starszych czy rodziców z małymi dziećmi.
Oddział PKO Banku Polskiego w Zawierciu pod nowym adresem
Klienci Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu mogą korzystać z nowej i cyfrowej przestrzeni pod nowym adresem przy Al. Gen. W. Sikorskiego 25a
Podziel się
Oceń

- Jestem przekonana, że podniesienie standardu warunków obsługi pozytywnie wpłynie na postrzeganie nas na lokalnym rynku. Jesteśmy bankiem nowoczesnym, dbamy o każdego klienta, dlatego cieszę się, że od teraz za profesjonalną obsługą i kompleksową ofertą stoi nowa i wygodna przestrzeń. Z mojego punktu widzenia najistotniejsze jest wyposażenie oddziału w dwa nowe urządzenia bankomaty z funkcją wpłaty oraz wrzutnię. Ważne jest także stanowisko samoobsługowe, które już w pierwszych dniach pozwoliło klientom zrealizować transakcje z naszą asystą – podkreśla Bożena Kolmasiak, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu

Wnętrze Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu przy Al. Gen. W. Sikorskiego 25a

Całości wizerunku w oddziale dopełniają elementy zieleni i donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na papierowych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.

Klienci mają do dyspozycji 15-sto osobowy zespół. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, doradcy podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych. 

Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są kwestie cyberbezpieczeństwa i edukacji klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. 

Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO czy kontaktuje się z nim rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta. 

Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.


 

Wnętrze Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu przy Al. Gen. W. Sikorskiego 25a
Kilka pytań do Bożeny Kolmasiak, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zawierciu:

Jak  Pani zdaniem zmieniają się potrzeby klientów banku? 

Zmiana warunków rynkowych, ale też i technologicznych powoduje, że klienci banku oczekują przede wszystkim personalizacji usług. Obecnie coraz wyraźniej widoczne staje się dążenie do otrzymania oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Klienci oczekują transparentności w ofercie banku, czyli prostych i przejrzystych produktów, bez skomplikowanych warunków i opłat. 

Jakich klientów obsługujecie? Na co klienci najczęściej zwracają największą uwagę?

Obsługujemy klientów z sektora MSP, a także szeroko rozumianego klienta indywidualnego. Oddział jest placówką z wysoką transakcyjnością, ponieważ to jedyna placówka naszego banku w mieście. Obsługujemy bowiem segment klienta indywidualnego z terenu całego powiatu, a więc i ościenne gminy. Koncentrujemy się na edukowaniu klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z kanałów zdalnych. 

Szczególnie ważnym tematem w ostatnim czasie jest cyberbezpieczeństwo. W jaki sposób edukujecie klientów i którzy klienci potrzebują szczególnego zaopiekowania w tym temacie?

Tak, mierzymy się z tym wyzwaniem na lokalnym rynku. Również obserwujemy że rośnie liczba prób ataków na naszych klientów. Wielokrotnie doradcy z oddziału w Zawierciu zapobiegli wypłatom środków z rachunków podczas wyłudzeń „na wnuczka”. To dla nas bardzo ważne i zawsze trzymamy rękę na pulsie podczas podejrzanych zachowań naszych klientów zmanipulowanych przez przestępców. Rozmowa, wzajemne zaufanie i ostrożność to podstawy w takich sytuacjach.

Czym jest oddział dla lokalnej społeczności? Czy angażujecie się w akcje społeczne lub charytatywne?

Oprócz podstawowych zadań jakie pełnimy w ramach obsługi finansowej mój zespół angażuje się w życie miasta. Cały ubiegły rok był wyzwaniem w zakresie kształtowania pozytywnego wizerunku banku wśród lokalnych przedsiębiorców. Wspólnie z przedstawicielami spółek grupy kapitałowej Masterlease i Leasing prowadziliśmy cykl prelekcji dla przedsiębiorców zrzeszonych w ramach Cechu Rzemieślników oraz Małych i Średnich Przedsiębiorców w Zawierciu.

Ubiegły rok to także dwa turnieje organizowane przez PZMOT, w których uczestniczyliśmy oraz cykl spotkań z uczniami szkół podstawowych. Celem było pozyskanie młodego klienta i propagowanie naszej oferty w trakcie Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.

Uczestniczyliśmy także w projekcie #TeenWebEnterprise przygotowanym przez Centrum Rozwoju Lokalnego. Głównym zadaniem projektu było rozwijanie wśród uczniów szkół średnich zmysłu przedsiębiorczości oraz kreowanie własnego modelu biznesowego w sieci.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Trzymam kciukiTreść komentarza: Ja trzymam kciuki żeby powstała. Wreszcie to miasto emerytów zacznie przyciągać młodych nie mówiąc już o podatkach jakie wpłyną do miastaData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:49Źródło komentarza: Wolfram i molibden pod Myszkowem. Na samo badanie złoża firma wyda kilkadziesiąt milionówAutor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Jeszcze chłopa „trzyma”😂 Panie będą następne wyboryData dodania komentarza: 16.09.2025, 13:47Źródło komentarza: BARTNIK NIE MOŻE SIĘ POGODZIĆ ŻE PRZEGRAŁ Z ŻAKIEM. SĄD ODRZUCIŁ JEGO PROTEST. BARTNIK DALEJ POWTARZA „OSKARŻENIA”Autor komentarza: GosiaTreść komentarza: 😂😂😂Data dodania komentarza: 16.09.2025, 13:45Źródło komentarza: W Myszkowie ciągle "stan epidemii". Na szczęście tylko w głowie starosty myszkowskiego...Autor komentarza: ChłopTreść komentarza: DNO .Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:18Źródło komentarza: Mniszków jak Myszków. Ruskie walą coraz bliżej!Autor komentarza: KonsumentTreść komentarza: Za stosowanie zakazanego GLIFOSATU w uprawie gryki a w szczególności za opryski w ciągu dnia powinna być kara 50 tys zł min. „Często mówi się, że najważniejszym zagrożeniem są pestycydy i chemizacja rolnictwa. „Na pewno rolnictwo jest główną przyczyną, gdyż stosuje całą gamę środków chemicznych, które w mniejszym lub większym stopniu, ale są zabójcze dla owadów” – wskazuje prof. Skubała.”Data dodania komentarza: 11.09.2025, 17:14Źródło komentarza: Ale jaja! Jarosław Kumor najlepszym rolnikiem! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Artykuł powstał na podstawie serwisu prasowego, dlatego nie przypisujemy sobie autorstwa. Firmuje go redakcja. Rozumiemy, że skoro my "czerwoni" to pan brunatny?Data dodania komentarza: 6.09.2025, 11:35Źródło komentarza: Polska wyżej niż średnia światowa w ociepleniu klimatu
Reklama
Reklama
Reklama