Notariusz – kim jest
Jest to prawnik, pełniący funkcję osoby zaufania publicznego, powoływany do wykonywania tych czynności, którym strony chcą lub są zobowiązane nadać formę notarialną w postaci dokumentu urzędowego. Do zadań notariusza należy sprawowanie pieczy nad należytym zabezpieczeniem praw oraz interesów klientów. To on musi również wiedzieć czy czynności, których oczekują goście jego gabinetu są zgodne z prawem. Notariusza, tak samo jak adwokata czy radcę prawnego – obowiązuje tajemnica, dotycząca okoliczności sprawy, dla której wykonuje czynności notarialne.
Jakie dokumenty sporządza notariusz?
Akty i dokumenty tworzone przez notariuszy muszą być przejrzyste i zrozumiałe. Wszystkie wątpliwości, które zgłosi klient muszą być przez niego niezwłocznie wyjaśnione. Do zadań notariusza należy:
-
Sporządzanie poświadczeń; aktów notarialnych i poświadczenia dziedziczenia; protestów, czeków i weksli; wypisów, wyciągów i odpisów dokumentów; projektów aktów i innych dokumentów (na życzenie stron);
-
Doręczanie oświadczeń;
-
Spisywanie protokołów;
-
Bezpłatna informacja o dokonywanych czynnościach;
-
Przyjmowanie na przechowanie np. papierów wartościowych, dokumentów czy pieniędzy.
Najlepszy notariusz w mieście
Dbanie o interesy klientów to szczególne, nadrzędne zadanie każdego notariusza oraz adwokata. Każdy z odwiedzających ich biura będzie jednak rozumiał to pojęcie troszkę inaczej, a do oceny całości współpracy doda zapewne stopień serdeczności, gościnności itp. Cechy te trudno jednoznacznie określić słowami. Z łatwością jednak całokształt może oddać liczba – na co stawiają organizatorzy plebiscytu branżowego Orły Prawa. Na jego łamach znajdziemy tylko tych przedsiębiorców, którym udało się zdobyć nie mniej niż 80% pozytywnych opinii z portali typu Zumi, PanoramaFirm, Google Maps, Groupon itp. Nie jest to łatwa sztuka dogodzić aż tylu osobom, więc na pewno warto zaufać firmie, w której wisi wyróżnienie plebiscytu ORŁY.