Na początku warto dla pewności wyjaśnić zagadnienie - nieco przybliżyć je osobom, które nie do końca wiedzą, czym jest marketing z wykorzystaniem bazy email. Przypominasz sobie sytuację, kiedy podałeś swój e-mail na jakiejś stronie internetowej, a potem co jakiś czas dostawałeś wiadomości z reklamami produktów danego sklepu, czy usług jakiejś firmy? W ten sposób pozwoliłeś na dodanie swojego adresu e-mail do bazy mailingowej jakiejś firmy, która stosuje właśnie taką firmę marketingu - czyli wysyłanie maili reklamowych do potencjalnych klientów.
Czym różni się e-mailing od spamu?
E-mail od spamu bardzo trudno "przesortować" w naszej skrzynce e-mailowej. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że wiadomość, która mogłaby faktycznie zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą, trafi do folderu "spam" a odbiorca nigdy nie zwróci na nią uwagi. Aby nasza treść była jak najbardziej wartościowa, należy stworzyć ją tak, aby odbiorca ją zapamiętał, a najlepiej wszedł z nią w interakcję. Co najlepiej zapada nam w pamięć? Jak stworzyć idealnego maila, wysyłanego na skrzynki odbiorców umieszczonych na naszej liście mailingowej? Najlepiej zadbać o atrakcyjność treści - niech będzie łatwa do zapamiętania i ciekawa. Może to być śmieszny obrazek lub quiz, albo pytanie, które na długo zapadnie w pamięci czytającemu. Ważne, aby zachęcić odbiorcę do zapisania się do newslettera lub zakupu naszego produktu. Im oryginalniej, tym lepiej.
Kiedy e-mailing jest legalny?
Tak, e-mailing jest legalny. Nielegalne jest wysyłanie treści marketingowych osobom, które nie wyraziły zgody na otrzymanie takich wiadomości. Jeśli jednak osoba podała nam swojego maila, zapisując się do newslettera lub w jakikolwiek inny sposób, to tym samym wyraziła zgodę na odbieranie od nas treści marketingowych. O niedozwolonych praktykach marketingowych moglibyśmy mówić, gdyby wiadomości wysyłane były przez nas do osób, które nie podały nam swojego adresu e-mail w celu otrzymywania naszych wiadomości. To bardzo skuteczny sposób na promocję swojej marki czy powiększenie sprzedaży internetowej. Ważne, aby robić to legalnie i umiejętnie.
Czy e-mailing to skuteczna forma marketingu?
Tak, e-mailing to jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Dzisiaj prawie każdy z nas korzysta z poczty elektronicznej. Pracujemy czy uczymy się w domu, a co za tym idzie - codziennie sprawdzamy naszą skrzynkę mailową. Często mamy co najmniej dwa adresy - jeden prywatny, a drugi wykorzystywany tylko do pracy i szkoły. To stanowi świetną podstawę dla osób zajmujących się marketingiem do uzyskania dla firmy nowych klientów. Dlatego właśnie powstała idea emailingu, czyli formy marketingu polegającej na wysyłaniu do potencjalnej grupy klientów, którzy wyrazili na to zgodę, maili z różnego rodzaju ofertami zachęcającymi do zakupu czegoś lub skorzystania z usługi. To sposób bardzo prosty, szybki i wygodny - jeśli oczywiście posiadamy odpowiednią wiedzę, jak korzystać z tej formy reklamy. Emailing należy do form marketingu przynoszących duże zyski, przy dość małym wkładzie finansowym.