MNIEJ UBRAŃ, WIĘCEJ JEDZENIA

  • 07.12.2020, 14:18

Podziel się:

Oceń:

Stan epidemii, trwający w Polsce od marca zmienił to, jak niektórzy z nas robią zakupy. Długie zamknięcie wielu sklepów oraz panujące obostrzenia spowodowały, że część klientów „przeniosła” się ze sklepów stacjonarnych do Internetu. Jak się okazuje, to że zakupów w Internecie robimy więcej nie oznacza jednocześnie wzrostu sprzedaży wszystkich produktów. Osoby korzystające z zakupów w sieci kupują mniej odzieży, sprzętu RTV i AGD oraz kosmetyków.

W maju Kantar przeprowadził badanie, które objęło 200 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku i aktywnie z niego korzystających. Badanie przeprowadzone było dla Wonga Polska. Wynika z niego, że klienci kupują obecnie mniej ubrań niż przed rokiem – dotyczy to 36% ankietowanych i jest to największy spadek.
Co jeszcze rzadziej kupują ankietowani? 7% badanych kupuje mniej sprzętu RTV i AGD, 5% nabywa mniej kosmetyków, 9% badanych kupuje mniej jedzenia, a w przypadku 3% ankietowanych spadła sprzedaż alkoholu i butów. 6% osób z badanej grupy stwierdziło, że obecnie kupuje mniej produktów ze wszystkich kategorii, ograniczając wydatki.
– Jak pokazują wyniki badania, większość wzrostów w sektorze e-commerce (handel elektroniczny – przyp. red.) może być spowodowana napływem nowych klientów, którzy ze względu na czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych lub ograniczenia sanitarne, poszukiwali nowych miejsc do robienia zakupów. W przypadku osób chętnie korzystających z usług online widać jednak zmniejszoną konsumpcję wielu kategorii dóbr, co może wynikać z ogólnej sytuacji gospodarczej i niepewności na rynku pracy – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Odnotowano również wzrosty w sprzedaży niektórych kategorii produktów. Co trzeci ankietowany zamawia przez Internet więcej jedzenia (32%). Większą popularnością cieszy się kupowanie chemii (8% badanych) oraz książek (3% ankietowanych).
– Patrząc na osoby, dla których zakupy w internecie nie są nowością, to podobnie jak w całej gospodarce widać spadek konsumpcji. I to praktycznie w każdej kategorii produktów. Teraz, po odmrożeniu większości sklepów stacjonarnych część osób może z powrotem do nich wrócić. Jednak nie ulega wątpliwości, że pewna grupa konsumentów po „wypróbowaniu” kanału online będzie z niego korzystać już stale, co w konsekwencji jeszcze bardziej przyspieszy rozwój sprzedaży produktów i usług w sieci - podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska. 

(es) Opracowanie na podstawie materiałów prasowych Wonga Polska


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu gazetamyszkowska.pl. MyszPress s.c. z siedzibą w Myszkowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe