MNIEJ UBRAŃ, WIĘCEJ JEDZENIA

  • 07.12.2020, 14:18
Stan epidemii, trwający w Polsce od marca zmienił to, jak niektórzy z nas robią zakupy. Długie zamknięcie wielu sklepów oraz panujące obostrzenia spowodowały, że część klientów „przeniosła” się ze sklepów stacjonarnych do Internetu. Jak się okazuje, to że zakupów w Internecie robimy więcej nie oznacza jednocześnie wzrostu sprzedaży wszystkich produktów. Osoby korzystające z zakupów w sieci kupują mniej odzieży, sprzętu RTV i AGD oraz kosmetyków.

W maju Kantar przeprowadził badanie, które objęło 200 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku i aktywnie z niego korzystających. Badanie przeprowadzone było dla Wonga Polska. Wynika z niego, że klienci kupują obecnie mniej ubrań niż przed rokiem – dotyczy to 36% ankietowanych i jest to największy spadek.
Co jeszcze rzadziej kupują ankietowani? 7% badanych kupuje mniej sprzętu RTV i AGD, 5% nabywa mniej kosmetyków, 9% badanych kupuje mniej jedzenia, a w przypadku 3% ankietowanych spadła sprzedaż alkoholu i butów. 6% osób z badanej grupy stwierdziło, że obecnie kupuje mniej produktów ze wszystkich kategorii, ograniczając wydatki.
– Jak pokazują wyniki badania, większość wzrostów w sektorze e-commerce (handel elektroniczny – przyp. red.) może być spowodowana napływem nowych klientów, którzy ze względu na czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych lub ograniczenia sanitarne, poszukiwali nowych miejsc do robienia zakupów. W przypadku osób chętnie korzystających z usług online widać jednak zmniejszoną konsumpcję wielu kategorii dóbr, co może wynikać z ogólnej sytuacji gospodarczej i niepewności na rynku pracy – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Odnotowano również wzrosty w sprzedaży niektórych kategorii produktów. Co trzeci ankietowany zamawia przez Internet więcej jedzenia (32%). Większą popularnością cieszy się kupowanie chemii (8% badanych) oraz książek (3% ankietowanych).
– Patrząc na osoby, dla których zakupy w internecie nie są nowością, to podobnie jak w całej gospodarce widać spadek konsumpcji. I to praktycznie w każdej kategorii produktów. Teraz, po odmrożeniu większości sklepów stacjonarnych część osób może z powrotem do nich wrócić. Jednak nie ulega wątpliwości, że pewna grupa konsumentów po „wypróbowaniu” kanału online będzie z niego korzystać już stale, co w konsekwencji jeszcze bardziej przyspieszy rozwój sprzedaży produktów i usług w sieci - podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska. 

(es) Opracowanie na podstawie materiałów prasowych Wonga Polska

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu gazetamyszkowska.pl. MyszPress s.c. z siedzibą w Myszkowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe