Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 10 grudnia 2025 14:37
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

CZY TO NIE NADMIAR ZNAKÓW PIERWSZEŃSTWA?

(Myszków) Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę na gęstość znaków pierwszeństwa przejazdu na ulicach: Granicznej i Jaworznickiej w Myszkowie. Za radą mieszkańca Pohulanki od razu pojechaliśmy na miejsce. Faktycznie częstotliwość ustawienia znaków budzi wątpliwości. O ile można by zrozumieć znaki przy okazji wylotu drogi podporządkowanej, tak znaki w ulicy Jaworznickiej przed wyjazdem z każdej posesji są co najmniej niezrozumiałe, podobnie, jak znaki w ulicy Granicznej po stronie Dotyku Jury. O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy st. asp. Barbarę Poznańską, oficera prasowego Komendy Powiatowej Policji w Myszkowie. Rzecznik sprawę przekazała do Wydziału Ruchu Drogowego.
Podziel się
Oceń

(Myszków) Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę na gęstość znaków pierwszeństwa przejazdu na ulicach: Granicznej i Jaworznickiej w Myszkowie. Za radą mieszkańca Pohulanki od razu pojechaliśmy na miejsce. Faktycznie częstotliwość ustawienia znaków budzi wątpliwości. O ile można by zrozumieć znaki przy okazji wylotu drogi podporządkowanej, tak znaki w ulicy Jaworznickiej przed wyjazdem z każdej posesji są co najmniej niezrozumiałe, podobnie, jak znaki w ulicy Granicznej po stronie Dotyku Jury. O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy st. asp. Barbarę Poznańską, oficera prasowego Komendy Powiatowej Policji w Myszkowie. Rzecznik sprawę przekazała do Wydziału Ruchu Drogowego.

 

Wojciech Widera z Komendy Powiatowej Policji w Myszkowie tłumaczy: - W odpowiedzi na pytanie dotyczące ilości znaków D-1 na ul. Jaworznickiej oraz ul. Granicznej w Myszkowie informuję, że zgodnie z załącznikiem nr 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07. 2013r w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami umieszczenia ich na drogach Znak D-1 umieszcza się na początku trasy, której nadano pierwszeństwo w obszarze zabudowanym oraz bez względu na rodzaj obszaru, jeżeli na skrzyżowaniu trasa z pierwszeństwem przejazdu zmienia kierunek i zastosowano tabliczki T-6a. Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50 m od skrzyżowania. Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach, można ich nie powtarzać jeżeli odległość miedzy skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.  Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20.

 

Nasza redakcja nie prowadzi takiego plebiscytu, ale gdyby się na to zdecydowała, za jasność przekazu Wojciechowi Widerze przyznalibyśmy z pewnością „Złote usta”. Teraz poszukujemy tłumacza, który przełoży ten techniczny język  „z polskiego na nasze”. Znaków jest „w sam raz” czy za dużo? (ek)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: TadeuszTreść komentarza: A to ciekawe Wiśnia krótka ma pamięć w 2007 była za to co teraz się zmieniło?!😂 wtedy to jej nawet niemieckie udziały nie przeszkadzały 😂😂😂Data dodania komentarza: 9.12.2025, 22:21Źródło komentarza: BYŁ 2007 ROK. DYSKUTOWANO O STREFIE PRZEMYSŁOWEJ. O SZANSACH NA KOPALNIĘ WOLFRAMU. NIE BYŁO SPORÓW!Autor komentarza: 🏍️Treść komentarza: 👍🏍️Data dodania komentarza: 9.12.2025, 16:52Źródło komentarza: Sympatyczny prezent od Hondy. Tylko pierwszych 1000 nabywców Honda Gold Wing Tour 50th AnniversaryAutor komentarza: HandelTreść komentarza: Czy na dzień 8 grudnia 2025 roku coś się zmieniło w tym temacie? Czy można te kartki dać za szybę czy nie można?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 11:50Źródło komentarza: ZA KARTKI ZA SZYBAMI AUT KARY NIE BĘDZIE!Autor komentarza: AsaTreść komentarza: 👏👏👏Data dodania komentarza: 7.12.2025, 21:30Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Ma pan chore, spiskowe urojenia o wrogim przejęciu Polski. W tym temacie to i lekarz nie pomoże. Dojazd- najpewniej z obwodnicy, +bocznika kolejowa od Poręby. Hałty? Nie będzie, gdyż urobek zostaje pod ziemią. Pisaliśmy o tym wiele razy. Już wstępnie wzbogacona ruda pojedzie do hut: Śląsk lub (i) Głogów. Nadwyżka skały (granity) która nie wciśnie się w górotwór- wartościowe kruszywo drogowe i budowlane. Gdzie będą mieszkać pracownicy i rodziny? O, na tym to cała okolica zarobi najlepiej. Już nie musi się pan martwić: pustostany w blokach na które dziś nie ma nabywców (mimo niskich cen) się sprzedadzą lub wynajmą, powstaną nowe osiedla domków na obrzeżach Myszkowa albo na Jurze. Nie wiemy ile prądu potrzebuje kopalnia, ale to pewne, że Tauron chętnie zainwestuje dla takiego odbiorcy w nową linię. Proces budowy kopalni to minimum 8 do 15 lat. Zdążymy się przygotować.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:58Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!Autor komentarza: ZibiTreść komentarza: Kompletne bzdury typu nic się nie da😡 jeżeli złoża będą opłacalne do wydobycia to i tak powstanie ta kopalnia jaka by nie była władza. Teraz PiS straszy emigrantami a sam ściągał ich do Polski, konfa nie lepsza. Strach to najlepsze narzędzie prawicowców ! Straszyć straszyć ile się da wszystkim czym się da 😡Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: KONFEDERACJA POCZUŁA KREW. „ZJADAJĄ” PIS, również w sprawie kopalni!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama