Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 09:58
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NIEPRZEMYŚLANY PERON DRUGI

(Myszków) Na dworcu kolejowym w Myszkowie na peronie drugim płyty krawędziowe z oznakowaniem ostrzegawczym różnią się od siebie – nie są symetryczne, a żółty pas ostrzegawczy wraz z wypukłym oznakowaniem dla niewidomych znajduje się prawie przy samych ławkach. Równa przestrzeń do przechodzenia jest bardzo wąska – pomiędzy ławką, a wypukłościami odległość wynosi niewiele ponad 0,5 metra. W przejściu po równym np. z dużą walizką przeszkodzi pasażerom albo ławka, albo słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Na problem z poruszaniem się po peronie uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa.
Podziel się
Oceń

„-Od strony torów najpierw są specjalne płyty, później płyty z grubymi guzami, żeby osoby niepełnosprawne, niedowidzące mogły wyczuć, że zbliżają się do krawędzi peronu. Później powinny być równe płyty, żeby wygodnie się chodziło. A na dwóch peronach płyty peronu chyba położono odwrotnie, na jednym płyty są płaskie, a na dwóch tak wyboiste, że ani się chodzić nie da, ani walizki ciągnąć. Byłam z walizką, na szpilkach. Cały peron musiałam iść po tych największych guzach! Walizka tak podskakiwała, że nie dało się iść. To brakoróbstwo, marnowanie pieniędzy. Skandal!”  –pisze zbulwersowana mieszkanka Myszkowa. 
Przyglądając się peronowi nr 2 w na stacji „Myszków” rzeczywiście można dostrzec, że płyty nie są symetryczne. Żółty pas ostrzegawczy oraz oznakowanie dla niepełnosprawnych i niewidomych przy torze numer 1 (krawędź peronu od strony budynku dworca) nie jest w tej samej odległości, co przy krawędzi przy torze nr 5 na peronie 2. Powoduje to, że strefa bezpieczeństwa przy torze nr 1 zajmuje niemal 1/3 całej szerokości platformy peronu. Z drugiej strony strefa bezpieczeństwa jest 2 razy węższa. Z czego wynika ta różnica? Zapytaliśmy w tej sprawie Biuro Prasowe PKP PLK S.A.:
„-Szerokość strefy ostrzegawczej, odległość żółtej linii bezpieczeństwa i wypustek na peronie zależy od maksymalnej dopuszczalnej prędkości pociągów poruszających się przy danej krawędzi peronu. Dopuszczalna prędkość pociągów w stacji Myszków przy jednym torze (numer 5) wynosi 50 km/h i strefa bezpieczeństwa ma szerokość 75 cm. Po drugim torze (numer 1) pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km/h, zatem strefa bezpieczeństwa wynosi 150 cm” – pisze Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

NIEPRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIE
Pod kątem bezpieczeństwa, wszystko jest tak jak być powinno. Wyznaczenie odpowiednich stref bezpieczeństwa jest obowiązkiem i nie podlega dyskusji jednak problem, na który uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa również jest istotny. Poruszanie się po peronie 2 na stacji „Myszków” jest utrudnione. Szerokość platformy peronu to 5,6 metra, z czego strefy bezpieczeństwa stanowią 2,25 metra. Na środku znajdują się ławki, tablice informacyjne oraz słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Za żółtymi pasami znajduje się oznakowanie dla niewidomych, po którym poruszanie się z wózkiem dziecięcym lub z walizką jest znacząco utrudnione. Przestrzeń do poruszania się po wyłączeniu wszystkich zajętych miejsc oraz stref bezpieczeństwa wynosi jedynie 1,8 metra – 0,6 metra z jednej strony i 1,2 metra z przeciwnej. To wąska przestrzeń. 
Jak zapewnia Katarzyna Głowacka z PKP PLK S.A., wszystko zostało zrobione zgodnie z wytycznymi: „Ułożenie pasów ostrzegawczych na peronie stacji Myszków jest odpowiednie (i wynika z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie”.
Nasuwają się jednak pytania, czy przy tak ogromnej inwestycji, peronu 2 nie dało się zaprojektować lepiej? Jednym rozwiązaniem, jeżeli wystarczyłoby miejsca w kierunku ul. Kopernika mogło być jego poszerzenie. Rozwiązanie drugie: słupy podtrzymujące zadaszenie peronu ławki, tablice informacyjne można było przesunąć bliżej jednego z torów. Po środku zostałoby szersze niż teraz wolne miejsce na wygodne przejście z wózkiem lub walizką. Trudno oczekiwać, że kolej przyzna się do błędu i przebuduje peron 2. Miało być wygodnie i bezpiecznie, a będzie koszmar dla niepełnosprawnych, podróżnych z walizkami i kobiet na szpilkach. 
 


Dworzec PKP w Myszkowie Peron 1

Przestrzeń od ławek do oznakowania dotykowego to jedynie 60 cm


Napisz komentarz
Komentarze
cep bojowy 13.11.2022 12:16
Kto mądry zakłada szpilki do podróży pociągiem xD

Kobieta 15.11.2022 13:02
Kobieta?!!!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: SebastianTreść komentarza: Zbawiciel! Znalazł przyczynę. Teraz znajdź rozwiązanie problemu. Najlepiej sam się tam zatrudnij a dowiesz się jak to PiS rozkradł Pocztę i upodlił zwykłych listonoszy, przekonaj się jak się haruje w deszczu, śniegu, upale, mrozie po 12 godzin dziennie za najniższą krajową.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 17:35Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSI P Autor komentarza: PIOTRTreść komentarza: Pan Budka nie wie co zrobić ze źle zarządzanymi spółkami ! Tylko rozliczałby byłych prezesów np. OrlenuData dodania komentarza: 28.03.2024, 10:33Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSIAutor komentarza: pit2010Treść komentarza: "od 2 miesięcy nie są roznoszone listy". Panie redaktorze, od 13.12.2023 rządzi koalicja trzynastego grudnia a nie PIS.Data dodania komentarza: 27.03.2024, 18:04Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSIAutor komentarza: PrawdaTreść komentarza: Większość urzędów brakuje listonoszy nawet całe urlopy z zeszłego roku są nie wybrane bo powiększone rejony i brak osób na zastępstwa urlopowe , jak zwolnią więcej listonoszy sposobem nieprzedłurzenia umów i blokady przyjmowania nowych to efekt będzie jeszcze gorszyData dodania komentarza: 27.03.2024, 14:59Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSIAutor komentarza: NiezadowolonyTreść komentarza: Po dropsy moge iść do spożywczego a kurier przyniesie mi przesyłkę na drugi dzień z drugiego końca kraju. STOP lenistwu.Data dodania komentarza: 27.03.2024, 07:05Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSIAutor komentarza: DAREKTreść komentarza: Prezes tylko tak potrafi. LOT też chciał ratować od zwolnień ludzi. Na szczęście to prezes wyleciał i jak widać LOT ma się dobrze. Na nieszczęście PP prezesa przytuliła.Data dodania komentarza: 26.03.2024, 21:18Źródło komentarza: UPADAJĄCA POCZTA LISTÓW NIE NOSI
Reklama
Reklama
Reklama