Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 kwietnia 2024 23:10
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

NIEPRZEMYŚLANY PERON DRUGI

(Myszków) Na dworcu kolejowym w Myszkowie na peronie drugim płyty krawędziowe z oznakowaniem ostrzegawczym różnią się od siebie – nie są symetryczne, a żółty pas ostrzegawczy wraz z wypukłym oznakowaniem dla niewidomych znajduje się prawie przy samych ławkach. Równa przestrzeń do przechodzenia jest bardzo wąska – pomiędzy ławką, a wypukłościami odległość wynosi niewiele ponad 0,5 metra. W przejściu po równym np. z dużą walizką przeszkodzi pasażerom albo ławka, albo słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Na problem z poruszaniem się po peronie uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa.
Podziel się
Oceń

„-Od strony torów najpierw są specjalne płyty, później płyty z grubymi guzami, żeby osoby niepełnosprawne, niedowidzące mogły wyczuć, że zbliżają się do krawędzi peronu. Później powinny być równe płyty, żeby wygodnie się chodziło. A na dwóch peronach płyty peronu chyba położono odwrotnie, na jednym płyty są płaskie, a na dwóch tak wyboiste, że ani się chodzić nie da, ani walizki ciągnąć. Byłam z walizką, na szpilkach. Cały peron musiałam iść po tych największych guzach! Walizka tak podskakiwała, że nie dało się iść. To brakoróbstwo, marnowanie pieniędzy. Skandal!”  –pisze zbulwersowana mieszkanka Myszkowa. 
Przyglądając się peronowi nr 2 w na stacji „Myszków” rzeczywiście można dostrzec, że płyty nie są symetryczne. Żółty pas ostrzegawczy oraz oznakowanie dla niepełnosprawnych i niewidomych przy torze numer 1 (krawędź peronu od strony budynku dworca) nie jest w tej samej odległości, co przy krawędzi przy torze nr 5 na peronie 2. Powoduje to, że strefa bezpieczeństwa przy torze nr 1 zajmuje niemal 1/3 całej szerokości platformy peronu. Z drugiej strony strefa bezpieczeństwa jest 2 razy węższa. Z czego wynika ta różnica? Zapytaliśmy w tej sprawie Biuro Prasowe PKP PLK S.A.:
„-Szerokość strefy ostrzegawczej, odległość żółtej linii bezpieczeństwa i wypustek na peronie zależy od maksymalnej dopuszczalnej prędkości pociągów poruszających się przy danej krawędzi peronu. Dopuszczalna prędkość pociągów w stacji Myszków przy jednym torze (numer 5) wynosi 50 km/h i strefa bezpieczeństwa ma szerokość 75 cm. Po drugim torze (numer 1) pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km/h, zatem strefa bezpieczeństwa wynosi 150 cm” – pisze Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

NIEPRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIE
Pod kątem bezpieczeństwa, wszystko jest tak jak być powinno. Wyznaczenie odpowiednich stref bezpieczeństwa jest obowiązkiem i nie podlega dyskusji jednak problem, na który uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa również jest istotny. Poruszanie się po peronie 2 na stacji „Myszków” jest utrudnione. Szerokość platformy peronu to 5,6 metra, z czego strefy bezpieczeństwa stanowią 2,25 metra. Na środku znajdują się ławki, tablice informacyjne oraz słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Za żółtymi pasami znajduje się oznakowanie dla niewidomych, po którym poruszanie się z wózkiem dziecięcym lub z walizką jest znacząco utrudnione. Przestrzeń do poruszania się po wyłączeniu wszystkich zajętych miejsc oraz stref bezpieczeństwa wynosi jedynie 1,8 metra – 0,6 metra z jednej strony i 1,2 metra z przeciwnej. To wąska przestrzeń. 
Jak zapewnia Katarzyna Głowacka z PKP PLK S.A., wszystko zostało zrobione zgodnie z wytycznymi: „Ułożenie pasów ostrzegawczych na peronie stacji Myszków jest odpowiednie (i wynika z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie”.
Nasuwają się jednak pytania, czy przy tak ogromnej inwestycji, peronu 2 nie dało się zaprojektować lepiej? Jednym rozwiązaniem, jeżeli wystarczyłoby miejsca w kierunku ul. Kopernika mogło być jego poszerzenie. Rozwiązanie drugie: słupy podtrzymujące zadaszenie peronu ławki, tablice informacyjne można było przesunąć bliżej jednego z torów. Po środku zostałoby szersze niż teraz wolne miejsce na wygodne przejście z wózkiem lub walizką. Trudno oczekiwać, że kolej przyzna się do błędu i przebuduje peron 2. Miało być wygodnie i bezpiecznie, a będzie koszmar dla niepełnosprawnych, podróżnych z walizkami i kobiet na szpilkach. 
 


Dworzec PKP w Myszkowie Peron 1

Przestrzeń od ławek do oznakowania dotykowego to jedynie 60 cm


Napisz komentarz
Komentarze
cep bojowy 13.11.2022 12:16
Kto mądry zakłada szpilki do podróży pociągiem xD

Kobieta 15.11.2022 13:02
Kobieta?!!!

Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: WyborcaTreść komentarza: A ja jako wyborca chce debaty z między burmistrzami ponieważ chętnie sam zapytam pana Bartnika CZY? 1)czy jest popierany przez PIS? 2) czy na wiceburmistrz powoła panią Bauer? 3) i niech wytłumaczy się z zarządzania klubem piłkarskim !Data dodania komentarza: 15.04.2024, 20:04Źródło komentarza: Klub Piłkarski oszczędzał na bezpieczeństwie piłkarzy? Kolejne kłopoty prezesa Bartnika!Autor komentarza: PraktycznyTreść komentarza: I tak naprawdę to dopiero po wyborach nagle się okaże, że pan Bartnik już taki bezpartyjny nie jest. Przecież to Żak ma poparcie PO. Po drugie jeżeli potwierdzi się, że Bauerowa ma zostać wiceburmistrz (ona według mojej opinii to beton Pisowski) to mamy w Myszkowie słabo. A DZIŚ przyszła informacja, że Polsce PRZYZNANO 27 MLD złotych !!! A w tym przypadku lepiej mieć burmistrza z poparciem z PO bo Myszków zyska. A nie stawiać na niepewnego koniaData dodania komentarza: 15.04.2024, 19:55Źródło komentarza: Klub Piłkarski oszczędzał na bezpieczeństwie piłkarzy? Kolejne kłopoty prezesa Bartnika!Autor komentarza: KrystianTreść komentarza: Jak ta Bauer na wiceburmistrza to przecieź PIS jak diabli 😡Data dodania komentarza: 15.04.2024, 15:18Źródło komentarza: Klub Piłkarski oszczędzał na bezpieczeństwie piłkarzy? Kolejne kłopoty prezesa Bartnika!Autor komentarza: kibicTreść komentarza: NIK trzeba do tego klubu "zaprosić"? Banaś zaraz Bartnika prześwietli i cały klub ! Szkoda piłkarzy, którym nie zapłacono ! Skoro tak ma wyglądać zarządzanie to po co nam taki klub?Data dodania komentarza: 15.04.2024, 12:31Źródło komentarza: DZISIAJ MA WIAĆ. MOŻE BYĆ NIEBEZPIECZNIEAutor komentarza: nie dla PISTreść komentarza: GDZIE JEST 13 MILIONÓW USD? ....Elektrownią Połaniec z Grupy ENEA kierowali ludzie związani z PIS ! Zawarli umowę na dostawę biomasy z firmą krzak, której już nie ma. Biomasy do dzisiaj nie ma wydano 13 milionów USD- podaje OlejnikData dodania komentarza: 15.04.2024, 11:31Źródło komentarza: ELEKTRYKI PADAJĄ CO CHWILĘAutor komentarza: elektrykiTreść komentarza: Miliona "elektryków" Morawieckiego nie ma? A miały być!Data dodania komentarza: 15.04.2024, 11:20Źródło komentarza: ELEKTRYKI PADAJĄ CO CHWILĘ
Reklama
Reklama
Reklama