Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 15:17
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

PRACE NA DW 791 ZAKOŃCZĄ SIĘ W STYCZNIU 2022 ROKU

Od ponad roku trwają prace związane z przebudową drogi wojewódzki nr 791. Roboty objęły odcinek o długości 24,5 kilometra od skrzyżowania DW 791 z DK 1 w Kolonii Poczesna do skrzyżowania DW 791 z DK 78 w Zawierciu. Przebudowa podzielona jest na pięć odcinków, na których prace prowadzone są w tym samym czasie. Mieszkańcy Poraja, Myszkowa oraz Zawiercia od wielu miesięcy pytają kiedy prace zostaną zakończone. Często na początku prac na jakimś odcinku pojawiały się informacje, że utrudnienia potrwają kilka miesięcy – tak było np. w przypadku zamknięcia odcinka drogi wojewódzkiej w gminie Poraj, czy też na odcinku obejmującym ul. Mrzygłodzką w Zawierciu. Zarząd Dróg Wojewódzkich wyjaśnia, że koniec prac zaplanowano na styczeń 2022 roku. Inwestycja – choć podzielona na kilka etapów – ma zostać zakończona jako całość. Pojawiające się wcześniej informacje o jakimkolwiek innym terminie zakończenia prac nie powinny więc mieć dla mieszkańców znaczenia.
Podziel się
Oceń

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 791 obejmuje odcinek o długości 24,5 kilometra od skrzyżowania z DK 1 w Kolonii Poczesna do skrzyżowania z DK 78 w Zawierciu. Przebudowa podzielona jest na pięć odcinków:
- od Kolonii Poczesnej do ronda w Poraju
- od skrzyżowania z ulicą Północną w Poraju do skrzyżowania z DW 789
- od skrzyżowania z DW 789 do obwodnicy Myszkowa
- od obwodnicy Myszkowa do ronda przy strefie ekonomicznej
- od ronda przy strefie ekonomicznej do skrzyżowania z DK 78.
W ramach prac zaplanowano między innymi ujednolicenie szerokości jezdni i poboczy, przebudowę i budowę chodników i ścieżek rowerowych, przebudowę i korektę geometrii istniejących skrzyżowań, przebudowę, rozbiórkę i budowę obiektów mostowych (np. nad Ordonką w Masłońskim, nad ciekiem wodnym w Marciszowie), budowę kanalizacji deszczowej, budowę oświetlenia ulicznego, przebudowę ogrodzeń. Po remoncie DW 791 będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,50 m, z kolei ciągi pieszo-rowerowe będą miały szerokość 2,5 m.
Inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach kosztuje ok. 158,5 miliona złotych, z czego ponad 87,5 mln złotych to dofinansowanie Unii Europejskiej z Europejskiego Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
KILKUMIESIĘCZNE TERMINY REALIZACJI NIE MAJĄ NIC WSPÓLNEGO Z RZECZYWISTOŚCIĄ
Kilkukrotnie mieszkańcy różnych miejscowości pytali kiedy zakończą się prace w pobliżu miejsca ich zamieszkania. Możliwe terminy zakończenia prac, które podawane były na początku prac na poszczególnych odcinkach były bardzo krótkie. Szybko okazywało się, że nie ma nawet cienia szans, by prace faktycznie były zakończone w takich terminach. Tak było na przykład przy odcinku od skrzyżowania z ulicą Północną w Poraju do skrzyżowania z DW 789. Jesienią ubiegłego roku ruszyły prace i zapowiadano, że mogą potrwać do końca roku. Prace trwają do dziś.
Sytuacja powtórzyła się w tym roku, gdy w lutym rozpoczynano prace na ul. Mrzygłodzkiej w Zawierciu (od ronda przy Villa Verde). Wówczas zapowiadano, że potrwają do sierpnia. Mamy koniec października, a droga jest w zasadzie nieprzejezdna, a końca prac nie widać. W tej sprawie zadzwoniła do nas niedawno jedna z mieszkanek Zawiercia, która była oburzona. Sądząc, że prace zakończą się jeszcze latem, narzekała na utrudnienia.
Zapytaliśmy o tę inwestycję Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Okazuje się, że terminy zakończenia prac, które publikowały np. Urzędy Gmin lub Urzędy Miast nie mają tak naprawdę wiele wspólnego z zakończeniem inwestycji. Jak wyjaśnia rzecznik prasowy ZDW, podział inwestycji na poszczególne etapy służy tylko organizacji pracy.
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 791 jest podzielona na 5 etapów. Jednak każdy etap jest podzielony na kilka mniejszych odcinków, gdzie zaawansowanie robót jest na bardzo różnym etapie. Są także odcinki, na których prace się nie rozpoczęły. W związku z tym nie można powiedzieć mówić o zakończeniu całości prac na jakimkolwiek z 5 odcinków. Innymi słowy, podział ten ma tylko znaczenie w organizacji pracy. Roboty zgodnie z umową mają zakończyć się w styczniu 2022 i dotyczy to wszystkich robót – wyjaśnia rzecznik prasowy Zarządy Dróg Wojewódzkich w Katowicach Ryszard Pacer.
Dodaje również, że cały odcinek od Kolonii Poczesna do Zawiercia to teren budowy. Nawet jeśli na którymś z odcinków wykonana już będzie warstwa ścieralna, nie oznacza to zakończenia robót. Wszędzie prowadzone będą roboty wykończeniowe, takie jak humusowanie skarp rowów i obsianie trawą.  (es)


Napisz komentarz
Komentarze
Kolonia Borek 14.10.2021 16:59
Przez durną ście(ż)kę rowerową mam najgorszy podjazd na posesję jaki kiedykolwiek w życiu widział. Nie wiem kto wpadł na pomysł podwyższania ulicy na Kolonii Borek, ale w tym miejscu muszą natychmiastowo rozebrać ścieżkę rowerową na fragmencie mojego podjazdu oraz rozebrać oba ronda, które w ogóle potrzebne, tylko utrudnia jazdę po drodze. W ogóle nie potrzebne prace jakiekolwiek widziałem. A mogli przeznaczyć na remonty innych dróg lub na kolej, czy też na utworzenie połączenia autobusowego z Kolonii Borek do stacji kolejowej w Poraju.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama