(Koziegłowy) Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej–Curie z Koziegłów podczas dwudniowych warsztatów w bawarskim Oettingen poznawali zasady przeprowadzania debaty angielskiej i niemieckiej. Nabytą wiedzę mieli okazję sprawdzić w praktyce, podczas dyskusji w ratuszu Oettingen. W tym czasie nauczyciele zapoznawali się z nowymi metodami nauczania naszych zagranicznych sąsiadów.
Poszerzanie wiedzy i zdobywanie doświadczeń umożliwił uczniom i nauczycielom Liceum Ogólnokształcącego im. M. Skłodowskiej-Curie projekt Comenius „Konflikty i konsensus – metody debaty”. Koordynatorem projektu w koziegłowskim liceum jest nauczycielka języka niemieckiego Jadwiga Czyż. Do współpracy zaprosiła trzech nauczycieli: Stefanię Lech – nauczycielkę geografii, Beatę Zemłę – nauczycielkę języka polskiego i Michała Polaczka – nauczyciela języka angielskiego. Licealiści do debatowania przygotowywali się od września ubiegłego roku. Przygotowywali prezentacje multimedialne i filmy dotyczące szkół, miasta i regionu. Efekty swej pracy prezentowali w lutym, w czasie spotkania w bawarskim Oettingen ze szkołami partnerskimi z Portugalii, Szkocji i Niemiec. Podczas pięciodniowego pobytu, aż dwa dni poświęcone były na warsztaty, w czasie których uczestnicy projektu poznawali zasady przeprowadzania debaty angielskiej i niemieckiej. Nabyte umiejętności dyskutowania zaprezentowali w ratuszu miasta, w czasie spotkania z burmistrzem. Nauczyciele w tym czasie poznawali metody nauczania, które zostały eksperymentalnie wprowadzone do oettingenskiego gimnazjum. Uczestnicy zwiedzili także Monachium i Norymbergę oraz doskonalili warsztat językowy. - Wyjazd był bardzo owocny i pozostawił miłe wspomnienia. Oczekujemy z niecierpliwością na kolejne spotkania z naszymi nowymi kolegami i koleżankami – wspominają koziegłowscy licealiści. (kk)
Napisz komentarz
Komentarze